Tärnans klänning, vem betalar?
Hej!
Satt just o funderade på det här med klänning till min tärna.
Vad gäller ? Är det vi som brudpar som betalar hennes klänning eller gör hon det själv eller betalar man 50/50?
Hur ska ni göra?
Hej!
Satt just o funderade på det här med klänning till min tärna.
Vad gäller ? Är det vi som brudpar som betalar hennes klänning eller gör hon det själv eller betalar man 50/50?
Hur ska ni göra?
Jag tror att det är väldigt olika hur folk gör.
Vi kommer att betala för mina tärnors klänningar samt håruppsättning.
Sen vet jag inte hur det blir med skor mm mm, vill jag att de ska ha en viss slags sko så känns det som om jag ska betala det. Men vi får se hur det blir och vad vi hittar
MEN! Det anses vara en ära att vara tärna och att tärnan kan betala själv. Min ena tärna frågade om inte hon skulle betala sin klänning, men jag vill betala den åt henne. Min andra tärna är endast 15 år så hon har inte så bra koll på seder
Lycka till!
Vi betalar dem eftersom vi har önskemål om färg.
När jag var tärna delade vi på priset. Jag behöll klänningen men fick skor och smycken.
Jag tycker att om brudparet har önskemål hur kläderna ska se ut så får dom stå för kostnaden.
Det bästa är ju när man kan kompromissa. Jag har köpt tyg och tänkte låta dom bestämma sin egna modell (ska ha 3 st med helt olika smak), förhoppningvis kan någon sy upp dom för en billig peng..
/A
Min tärna får helt fria händer... Hon vet vårt färgtema och kommer hålla sig inom det och hon vill själv stå för klänningen.
Har sagt att jag stå för en del om hon vill men det har hon inte sagt något om!!!
Vi betalar tärnornas klänningar eftersom vi ville bestämma färgen, modellerna fick de ta efter smak. Men vi kommer att sälja dem efteråt eftersom tärnorna uttryckt att de inte kommer att ha någon användning för dem senare och de faktiskt kostade 2000kr st...
Jag tror inte jag kommer ha några önskemål om mina tärnors klänningar så den kostnaden får de ta själva. Vigseln kommer inte ta många minuter så det känns onödigt att styra och ställa för den korta stunden... Fast jag följer gärna med och handlar, det är så roligt att shoppa!
Min tärna får köpa klänningen själv men jag betalar för håruppsättning och make-up.
Det beror ju på vad det är för typ av bröllop! Om man har storslagna idéer angående färgtema och klädkod, så tycker jag att man kan stå för tärnans kläder! Men har man tajtare budget och kan leva med att tärnan väljer outfit helt efter eget tycke och plånbok kan man be henne stå för klädsel själv.
Mrs Windh: Det där var ju en super-idé! Om jag skulle ha tärnor skulle jag gjort så:)
Vi betalade halva klädseln till vår bestman och tärna i och med att vi hade lite speciella krav,men ändå överkomliga.Den ena sydde upp sin klädsel (gissa vem.. ) och den andra hyrde sin.Sedan fick de en present vid middagen som Tack för stöd och hjälp.
har varit tärna tre gånger och betalat själv. Tyckte det kändes rätt! förutom den sista klänningen som jag hade sedan innan gick de andra på 1500-2000kr styck. Men eftersom jag ville spara dem ville jag hjälpa brudparet med att själv betala.
Liten parantes: Alla hade specifika önskemål på färg. den ena bruden erbjöd sig att betala, den andra inte.
Ok tack.
Ska ta ett snack med min tärna