• W2B Blom

Hemmagjord caketopper

Igår gick jag på stan & shoppade lite bröllopsaker och bland annat köpte jag cernitlera och testade att göra en egen caketopper, resultatet kan ni se i mitt bildgalleri. Vad tycker ni om den? Jag funderar att göra om "pinnen" till vit färg för att lägga fokusen på våra bokstäver.

• Svar på tråden Hemmagjord caketopper
  • JBB

Jätte fint vad duktig du är hur stor är caketoppern?

• W2B Blom

Runt 20 cm med pinnen. Tror du att det blir för stort?
    Annars får man testa om det passar på en vanlig tårta (en bra anledning att baka en tårta i helgen )

• JBB

Nej jag tror det blir alldeles lagom, jag kanske snor åt mig lite av din idé när jag väl ska gifta mig om två år om jag får låna lite inspiration vill säga

• W2B Blom

Absolut det är bara att göra det.
    Få se om vi ska använda den, fast vi tycker att det blir lite mer personligt och roligare att ha en egen caketopper och dessutom kostade den endast 50:- + lite pyssel - men det är bara kul att pyssla nu då det är höst/vinter tider

• MrsWindh

Nice! Jag viste inte att det alternativet fanns! Hmm blev oxå lite sugen på att göra så. Vart hittade du den?

• celtic

Jättefin verkligen! Funderar också på att göra en caketopper med ordet LOWE som blir vårt gemensamma efternamn. Tror jag ska göra en variant med ståltråd och pärlor. Men bra tips med cernitleran.

• lillabruden

jag tappar hakan!! jättefint!!! och så billigt!!!!! *på med tänkar-kepsen*

• LCDS

Jättefint!

Jag gjorde också våra caketoppers själv med cernitlera.. :)
    Började med att göra brudparet, som ser ut som oss..
    Och det blev så bra, så jag fortsatte med tärnor och bestmen me..

Finns bild i mitt galleri.

• totte38
    LCDS skrev 2008-11-08 10:55:41 följande:
    Jättefint!Jag gjorde också våra caketoppers själv med cernitlera.. :)Började med att göra brudparet, som ser ut som oss..Och det blev så bra, så jag fortsatte med tärnor och bestmen me..Finns bild i mitt galleri.
    hej.
    wow såna vill jag också ha...de vart ju superfina *imponerad*!!
    Men undrar om mina skulle bli lika bra??*tvivlar*
    Måste nog prova iaf!
  • LCDS

Tack!

Gör ett försök!! Jag blev faktiskt impad av mig själv att jag fixade det.. trodde inte de skulle bli så fina :)
    Jag köpte vit, svart och hudfärgad lera.. sen målade jag detaljerna när gubbarna var brända.

Man kanske ska starta ett företag ;)

totte38 skrev 2008-11-08 11:18:45 följande:
    hej.wow såna vill jag också ha...de vart ju superfina *imponerad*!!Men undrar om mina skulle bli lika bra??*tvivlar*Måste nog prova iaf!
  • W2B Blom

Cernitlera brukar finnas i de flesta hobbyaffärer. Idén fick jag från min svåger som är bagare. Visst blir det mer personligt med en egen caketopper?

MrsWindh skrev 2008-11-07 17:03:41 följande:
    Nice! Jag viste inte att det alternativet fanns! Hmm blev oxå lite sugen på att göra så. Vart hittade du den?
  • W2B Blom

Åh, vilket vackert efternamn! Verkligen personligt och dessutom en genialisk idé!

celtic skrev 2008-11-08 00:13:08 följande:
    Jättefin verkligen! Funderar också på att göra en caketopper med ordet LOWE som blir vårt gemensamma efternamn. Tror jag ska göra en variant med ståltråd och pärlor. Men bra tips med cernitleran.
  • MrsWindh

W2B Blom - det är en superidé!!!
    Jag är mer och mer inne på det..
    Dessutom blir våra initsialer: JA, passande den dagen va? :)

Svar på tråden Hemmagjord caketopper