Vad tror ni om dessa inbjudningarna?
Vad tycker ni om denna text på inbjudan? Något som är oklart eller som behöver förtydligas?
Middagen äger rum lördagen den 28 mars 2009 kl. 18.00 hemma hos oss i xxx.
Vi hoppas verkligen att ni kan närvara och göra denna kväll speciell för oss!
xxx & xxx
Sedan ska vi även bjuda övrig släkt och vänner på fest efter vår smekmånad... Här är ett utkast, men jag undrar lite över om jag ska ha med mer info i inbjudan, ex. att vi kommer servera plockmat/tapas m.m. Annars kanske folk väntar sig middag? Vad tror ni?
Väl hemkomna ställer vi till med fest för släkt och vänner. Festen äger rum lördagen den 18 april 2009 kl. 18.00 hemma hos oss i xxx, där vi bjuder på något att äta och dricka, skålar i champagne och dansar natten lång.
OSA senast den 21 mars 2009 till 1234-56789, eller maila till mail@adress.se, och hör gärna av er om ni har övriga frågor.
Vi hoppas att ni vill vara med och göra denna kväll speciell för oss!
xxx & xxx
Sedan tänkte vi skriva i inbjudan till de som har barn att vi kommer bli väldigt många vuxna och att det är en fest som ej är anpassad för barn, men att de givietvis är välkomna om ingen annan lösning finns. Vi kommer alltså inte ha någon sittning, utan det blir mingel, dans och musik, vilket jag inte tror är varken kul eller lämpligt för barnen. En bra formulering på det tar jag gärna emot =)
Vad tror ni? Något ni skulle formulerat annorlunda?