• Lofer

2 tärnor men en bestman

Min kille friade i mars, har sedan länge sagt att min barndomskompis ska vara tärna så hon sa ja till detta i mars. När jag nu börjar planera mitt bröllop som är i juli vill jag att en av mina nyare vänner ska vara tärna. Är det fel att fråga henne nu?
    Min kille ska ha en bestman. Han tycker att det är fel mot henne jag frågade först men jag ser inget konstigt i detdå vi ännu inte börjat någon planering där tärnorna är involverade. Råd ???

• Svar på tråden 2 tärnor men en bestman
  • elsi

Så vit jag vet, men jag är ingen mästare på traditioner här eftersom det skiljer sig lite grann från England är det Helt OK att ha så många tärnor du ville! Dock oftas är där en huvudtärna som är den som hålla dina blommor under ceremonien.

Man behöver inte ha lika många tärnor som mashalka (heter det så)

Jag har min bästa väninna och min stora syster. Min fästman ska ha hans bestman, jag har möjliget att ha med min bror och hans 3 döttrar som är 12 9 och 6.... samt hans fru för all del! Men jag är nöjd.

Det enda jag fundera på är att om jag låta mina brorsdöttrar vara med eftersom det är nog sista chansen de ha att står tärna, dom är så unga och resa hit från England.

Det är inget fel med att ha två tärnor, fast en ska enligt tradition vara huvudtärna som ska också lämna kyrkan bakom er med bästmannen!!

• Lofer

Är det konstigt att fråga den andra tjejen nu ?

• elsi

Du ska gifta dig i juli? Om du ska har henne också... nej det är inte konstigt alls! Bara trevligt!

Det är bara förklara att du hade tänkte att bara ha en tärna men känner nu att ni har blivit så pass bra vänner att du ville också ha hennes vänskap och stöd när du gifta dig

För det är det tärnarna ska också göra... ta hand om DIG, för att dessa kvinnor/tjejer är de du litar på fullständigt i alla väder och situationer...

min vännina nästan grät när jag frågade henne

Svar på tråden 2 tärnor men en bestman