• Viccysixx

kyrkligt vs borgeligt?

Skulle ni gifta er i kyrkan fastän ni inte tror ett skvatt på gud bara för att kunna spara 1000 kronor? Jag kan tillägga att jag överväger det då både jag o min sambo är arbetslösa och fattiga som kyrkråttor.Men det känns fel som fan alltså.

• Svar på tråden kyrkligt vs borgeligt?
  • Viccysixx
    älskarlivet skrev 2008-11-05 16:38:21 följande:
    Men gift er i rådhuset, det är väl gratis?
    Ja,är det det så hade det varit klockrent :):):)
  • slottsbröllop2010

då hade jag hellre haft bröllopsfesten hemma? eller frågat runt om någon man kände kanske har en lokal att låna ut.
    vigselförättaren är ju gratis men kan ta ut en avgift för körersättning

• Tx2

Och ha festen hemma hos er el någon annan som har större.

• Viccysixx
    älskarlivet skrev 2008-11-05 16:39:08 följande:
    Ja, och tvekar du ska du inte göra det! Såvida din m2b inte är troende och det betyder mycket för honom att gifta sig i kyrkan..
    Nej, ingen av oss är troende. Men samtidigt har hela min släkt gift sig i kyrkan och jag vet inte att nån av dem är direkt troende. Det har ju blivit tradition att gifta sig i kyrkan, men jag tycker som ni att det är hyckleri....
  • laris

Men vänta nu....kostar det verkligen nåt att gifta sig borgligt? Är det festenlokalen du pratar om så tycker jag att det är absolut inte ok att göra så. Man kan inte välja att gifta sig att kyrkan för att spara 1000:-

Vad gör ni när prästen välsignar er i guds namn? Himlar ni med ögonen då eller tänker ni "skitsnack" inombords?

Ni kan väl hålla det litet och ha mottagningen hemma hos er?!

Viccysixx skrev 2008-11-05 16:36:01 följande:
    Vi kommer aldrig att ha råd. Jag är sjukpensionär och min sambo har försökt få jobb i 4 år. Och tills nu så har det inte varit tal om bröllop alls.
  • Viccysixx
    Tx2 skrev 2008-11-05 16:41:03 följande:
    Det är det.
    Men vad bra!!!!
  • Viccysixx
    slottsbröllop2010 skrev 2008-11-05 16:41:08 följande:
    då hade jag hellre haft bröllopsfesten hemma? eller frågat runt om någon man kände kanske har en lokal att låna ut.vigselförättaren är ju gratis men kan ta ut en avgift för körersättning
    Grejen är bara att ingen jag vet har plats... Hemma kan vi inte ha det förvi måste ha det i våra respektive släkters hmstäder vilket är i karlskrona o Ronneby. Vi bor dock i Borås.
  • älskarlivet

Hur många har ni tänkt bjuda? Kanske ska bara ta föräldrar och syskon?

Viccysixx skrev 2008-11-05 16:45:16 följande:
    Grejen är bara att ingen jag vet har plats... Hemma kan vi inte ha det förvi måste ha det i våra respektive släkters hmstäder vilket är i karlskrona o Ronneby. Vi bor dock i Borås.
  • Viccysixx
    laris skrev 2008-11-05 16:42:42 följande:
    Men vänta nu....kostar det verkligen nåt att gifta sig borgligt? Är det festenlokalen du pratar om så tycker jag att det är absolut inte ok att göra så. Man kan inte välja att gifta sig att kyrkan för att spara 1000:-Vad gör ni när prästen välsignar er i guds namn? Himlar ni med ögonen då eller tänker ni "skitsnack" inombords? Ni kan väl hålla det litet och ha mottagningen hemma hos er?!
    Nej vi hade varken himlat med ögonen eller tänkt "skitsnack" faktiskt, men det hade inte betytt nånting...och det är väl meningen att det ska betyda något...
Svar på tråden kyrkligt vs borgeligt?