• Memagic

Menykort?!? ("middags/festprogram)

Vi kommer endast att vara 10-15 stycken som äter middag tillsammans efter vår vigsel.
    (Troligtvis kommer vi att vigas ensamma med bara två vittnen och ev. föräldrar - övrig familj kommer att närvara vid middagen)

Har då inte ens tänkt på att vi ska ha något vigsel- eller festprogram.
    MEN, eftersom man då inte har ngt program att skriva in menyn i så kanske man bör ha menykort? Så att alla kan läsa sej till vad det blir för middag??
    Vad tror ni?

Eller borde man göra ett litet häfte och lägga vid varje tallrik, typ ett A4-blad, som viks på mitten och skriva in något mer i det?
    Vad isf?
    Hjälp mej med idéer!!!!

• Svar på tråden Menykort?!? ("middags/festprogram)
  • 27juni2009

menyn är ju alltid trevligt att kunna se, om du sen vill göra mer i ett festhäfte är väl lite en smaksak. Om de nu bara är de närmaste behöver ni ju inte ha någon gäst presentation Vi kommer i våra festhäften att ha lite bilder på oss förr o nu

• PennyJenny

Hade jag varit i dina kläder hade jag gjort ett snyggt menykort och lagt vid varje kuvert. Är inget större fan av festprogram, på vårt eget bröllop hade vi ett A4 ark vikt på längden och hade menyn på framsidan och innuti och på baksidan bordsplacering och presentation. Vi hade 45 gäster och många hade inte träffats så det behövdes, men med en liten grupp som din tycker jag inte att det behövs. Så ta bort ett stressmoment från dig själv och gör det enkelt - ett menykort.

Svar på tråden Menykort?!? ("middags/festprogram)