• EhjärtarE

Är detta efternamnet fint?

Vi funderar lite på efternamn och har kommit på ett som vi tycker är ganska bra.

Edefrid

Det är gjort av första bokstäverna i våra förnamn och sedan frid, för att det är ett fint ord och frid i vårat äktenskap.

Vad tycker ni? Är det fint, fult, svårläst, svårstavat, svåruttalat, för många E?

Vi har båda förnamn som börjar på E, blir det för många E? Jag skulle då heta Elin Edefrid. Bra eller dåligt?

Nåde den som snor vårat förslag!!!

• Svar på tråden Är detta efternamnet fint?
  • Fröken Fin

Det är toppenfint, och blir inte för många "e"! Registrera det snabbt! :o)

• ERIKA80

Det e ju ett vackert namn!! Tycker jag absolut att ni ska köra på! Inte alls för många E utan kör i vind Elin

• ERIKA80

Vi funderar oxå på ett efternamn...en kalsskompis kom ju på den briljanta idèn att vi tar våra första 3 bokstäver i vardera efternamn...resultatet blir då Thomander....Vad säger ni??? Erika Thomander & Peter Thomander...Hmm vet inte....=)

• T RO

Ja, tyvärr kan ni nog glömma det namnet, för det finns redan...
    Thomander är bland annat en släkt som funnits i många år i Lund, de har ett flertal platser uppkallade efter sig.

Här kan ni kolla om ert "påhittade" namn redan finns.
    www.scb.se/templates/Standard____31245.asp

Läs även om namnlagen på skatteverkets hemsida samt om nybildade efternamn på patent och registreringsverkets hemsida innan ni börjar fundera på era namnbyten och namnval.

ERIKA80 skrev 2008-11-06 08:03:59 följande:
    Vi funderar oxå på ett efternamn...en kalsskompis kom ju på den briljanta idèn att vi tar våra första 3 bokstäver i vardera efternamn...resultatet blir då Thomander....Vad säger ni??? Erika Thomander & Peter Thomander...Hmm vet inte....=)
  • MrsWindh

Mycket fin!
    Klingar bra och känns harmoniskt!

Jag tycker att det är väldigt fint att ha samma EE, ÅÅ, AA osv.
    Men jag får nöja mig att gå från AJ till AW! ..båda gör ont! :)

/A

• W2B Blom
    MrsWindh skrev 2008-11-07 11:59:57 följande:
    Men jag får nöja mig att gå från AJ till AW! ..båda gör ont! :)/A
    Ha ha, kul!

Annars finns denna länk med efernamnförslag: www.prv.se/NAMTWeb/default.jsp
  • MrsWindh

W2B Blom - hehe fredagshumor! :D

• EhjärtarE

Tack för alla åsikter! Det kanske blir det namnet tillslut, vi får se. Annars tar vi mitt efternamn. Men det är ett tag kvar så vi har tid att fundera

Svar på tråden Är detta efternamnet fint?