• Muffala

Fotograferas efter vigseln?

Undrar om det bara är vi som tänkt att fotografera oss efter vigseln? Känns på nått sätt mer "riktigt" då, känns som om man fotar sig innan så är man ju om man ska riktigt hårddra det inte gifta på bilderna.
    Eller är det bara vi som är fjompiga?
    Någon som gjort som oss och tagit fotograf bilderna efter vigseln?

• Svar på tråden Fotograferas efter vigseln?
  • elsi

Jag ville inte se min fästman innan, så det bli foto efter... under tiden alla ta sig till mottagningen... tror jag,, det är min hemlig plan

• Muffala

Elsi: Ja precis så hade vi också tänkt oss att när folk tar sig ner till brudskålen och lokalen så får vi lite tid för oss själva och tar korten.
    Phju! då är vi inte helt ensamma om denna tanke då :)

• elsi

ja jag tycker att det bli en fin stund. bara oss man och hustru ffg (för första gången) och verkligen fånga de ögonblick med fotografen, Sen de bilder med familj o sånt kan man antligen ta innan alla åka till mottagningen, utanför krykan eller lokalen... eller i någon paus, under mottagningen..

• Rosenpetunia

Alla våra bilder är tagna under vigseln och efter vigseln. Det kändes helrätt för våran del, härligt att bli fotade i den magiska lyckobubblan som vi befann oss i efter vigseln
    Lycka till!

• Comfortably numb

vi ska ta dem innan! delvis för ljusets skull (vigsel kl. 17 i mars...) och sedan vill vi inte låta gästerna vänta i 1,5 timma efteråt.... tycker det inte spelar någon roll om vi är officiellt gifta på bilderna, det var så vi såg ut den dagen! kommer dock ha ringarna på

• W2B Blom

Vi vill fotografera oss efter vigseln - men för att hinna med att få så många bra bilder som möjligt tänkte vi fota oss ca 2 timmar före vigseln och 1 timme efter medan alla gäster ska ta sig fram till bröllopslokalen.

På så vis får vi både vackra porträttbilder före vigseln, under själva vigselakten, riskastningen, alla gäster på kyrktrappan och fotografier på oss efter vigseln.

• enkeli84

Vi ska fotografera oss efter vigseln.. Vill inte att min m2b ska se mig innan kyrkan..
    Han får se mig när jag kliver in genom dörrarna=)))
    Och sedan blir det fotografering, när gästerna går till motagningen... Dom får helt enkelt vänta på oss i 1-2 timmar..
    Dom får mingla och prata med varann under tiden=)

• Igia

Vi kommer oxå fota oss efter vigsel. För oss känns det bäst och våra gäster kommer förmodligen att åka till hotellet och lämna bilar innan de tar sig vidare till lokalen. tror inte nån kommer att misstycka att de får vänta lite.

• AnRo09

Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi vill ha.
    Vi var på bröllop i sommras och då tog de kort efter kyrka. Vi fick då vänta 2 timmar på att de skulle komma tillbaka, vilket då kändes väldigt tråkigt för oss som var gäster. Så därför vet jag inte riktigt hur vi ska göra.

Svar på tråden Fotograferas efter vigseln?