• WifeJune2009

Tips om Aruba?

Hej,

Vi funderar på att ta vår bröllopsresa i Aruba i mitten av juni nästa år i drygt en vecka. Någon som har erfarenhet av resa dit? Tips på hotell och resmål- övrigt? Tack på förhand

• Svar på tråden Tips om Aruba?
  • Briljant

Vi var på bröllopsresa där för exakt ett år sedan. Det var helt underbart och ett paradis för oss. Men det beror förstås på vad man är ute efter. Ön är liten och det finns inte så mycket att göra och uppleva, men om man bara är ute efter att koppla av och njuta av varandra som nygifta är det perfekt. Otroligt fina stränder, vit sand och turkost vatten, mycket trevliga människor.

Vi bodde här www.diviaruba.com/index.php

• WifeJune2009

Hej Briljant,

Tack för svaret! Kul att ni gillade det. Vi är ju mkt för palmer, vita stränder, lugn och ro. Vilket av de tre valen bodde ni på? (Divi Aruba, Tamarijn Aruba, eller Tamarijn All inclusive Suites D.V?) Vad tyckte ni om boendet? Valde ni all inclusive? Prisläget?

• Pinocchio

Hej där!
    Vi var också på bröllopsresa på Aruba. Fast det är tre år sedan nu. I juli. Det var mitt i nån orkan jag inte kommer ihåg namnet på, som gick förbi en bra bit utanför Aruba, men vi fick ganska kraftiga regn (tydligen inte helt ovanligt med orkaner den årstiden.) Vi tyckte också Aruba var fint. Men dyrt. Och mycket amerikaner. Vi brukar faktiskt säga att vår förlovningsresa till Brasilien var både mer romantisk och billigare. Men Aruba blir säkert jättebra för er om ni bestämt er för det!

• Briljant

Vi bodde på Divi Aruba All inclusive. Men Divi och Tamarijn ligger bredvid varandra så man kan utnyttja allt som finns (restauranger etc) inom dessa två hotell oavsett vilket av dem man bor på.

Vår resa kostade 46 000 kr för oss båda, då ingick resa från Köpenhamn, hotell och all mat. De har också ett speciellt "Honeymoon-paket" som vi bokade (tror inte det kostade något extra) Då fick vi en flaska champagne och en present vid ankomst och sedan en "candlelight-dinner" på stranden, jättemysigt.

Hotellet var bra, de som jobbade där var väldigt treviga. Hotellet låg ju precis på stranden så vi hade havsutsikt från vår balkong. Rummen var fräscha men tyvärr lite slitna.

Vi har rest mycket över hela världen och kan säga att Aruba slår det mesta. Om jag ska säga något negativt så är det väl att det är väldigt mycket amerikaner (som Pinocchio skrev)och väldigt amerikaniserat med snabbmatskedjor överallt.

• Briljant

Glömde skriva att vi var där i 10 dagar och i priset räknade jag även in avbeställningsskyddet.

• MJ 2008

Vi var på bröllopsresa på Aruba i slutet av maj, början av juni i år. :)
    Aruba är en lugn ö och i mitt tycke inte mycket sevärdheter, vilket passade oss och vår bröllopsresa. Stränderna är väldigt fina och vattnet likaså. I juni blåser det en hel del, men inte så att det stör på något sätt utan snarare att det är skönt då det är väldigt varmt.

Vi var på Aruba i 10 dagar och i New York 4 dagar. Vi bokade på egen hand flyg & hotell och resan kostade för 2 pers:
    Flyg Gbg-NYC-Aruba T&R: 12400 kr
    Hotell Aruba (Amsterdam Manor) 10 nätter: ca 9000 kr

Vi valde ett "enklare" boende. En lägeneht på Amsterdam Manor vilket passade oss superbra. Prisläget på ön vad det gäller mat är ungefär som i Sverige. Drinkar är billigare och öl/vin är ungefär som i Sverige. Restauranger finns det väldigt gott om i alla tänkbara prisklasser. Jag kan rekommendera den resaturangen som Amsterdam Manor dukar upp på stranden på kvällen. God mat och supermysigt! Boka bord är ett måste.

Maila gärna om du vill se bilder från vår resa.

• lottis77

Älskar också Aruba och har också bott på Divi! Kan absolut tänka mig att åk dit igen på bröllopsresa, då skulle jag vilja att vi bodde på Bucciti Resort... Underbart ställe! 10 dagar är inte så dumt om man inte vill/kan stanna borta i 2 veckor. 1 vecka är kanske lite kort eftersom det lång flygresa och lite tidsskillnad? Har också rest mycket och Aruba är absolut ett av favoritställena.

• Joji

Vi har bott på Buciti Beach, i 2 veckor. Heeeelt underbart!

Svar på tråden Tips om Aruba?