• Mumriks blivande fru

OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"

Alltså jag förstår att det här kommer låta helt sjukt och kanske överdrivet, men jag var nyss inne på systersidan familjeliv. Jag har inga barn, men vi planerar att börja försöka nästa år... kollade runt lite på forumet och efter att ha läst några inlägg på under "känsliga rummet" fick jag panik! Ena tjejens kille hade hade tagit en kollega på brösten och sedan haft telefonsex med henne, andra tjejens kille hade slagit hennes hund och en tredje hade blivit dumpade och han satt i köket och skrattade och skulle ut med sina singelpolare. Det värsta var att många verkade förstå och kunna sätta sig in i deras situationer... ungefär som att det var vanligt att hela förhållandet fallerade efter man fått barn och killen skulle bli ett svin och bedra en!!

Fick verkligen en klump i magen över hur vanligt det verkade vara och hur öppet man pratar om det i forumet.

Är det bara jag som är naiv eller kan man fortfarande vara kär och lycklig och trogen när man är småbarnsförälder?

• Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"
  • Duchess

Jag ber om ursäkt. Det är bara så j*kla jobbigt att nästan alltid bli "nedsnackad" för att man är barnfri.

passionsblomman skrev 2008-11-03 17:17:34 följande:
    Oj! risk för OT diskussion känner jag nu!
  • dfk

Lapinette, bra idé om att ha barntråden här istället, då vi har så trevligt här!!

• Troll1

Är en "lite äldre" mamma med barn i mkt varierande åldrar om man säger så. (Jag är ofta på FL har varit det i ett par år.) Man får sålla lite, det finns många par som är riktigt unga och har sambos som är många ggr väldigt omogna. Jag fick mitt första barn när jag var 19 år och min dåvarande var ju ingen trygg hemmapappa som pysslade om oss precis. Nu är jag nygift med en annan man, som fick sitt första barn med mig förra året. Det är en milsvid skillnad!
    Så det handlar om hur mogen man är för familj och vad för människa man skaffar barn med. Det finns idioter överallt och man behöver ju inte IQ testas för att skaffa barn. (Hmmm hade nog behövts emellanåt...) Ibland undrar man när man läser vissa trådar på FL och ögonbrynen fastnar inte alltför sällan längst uppe i pannan. Många av de som skriver har ju inte barn heller.
    Svar på din fråga: JA, det man kan vara kär o lycklig även efter man fått barn. Men som i allt annat som är nytt så går det upp och ner. Livet blir annorlunda, men behöver inte bli sämre! -)

• Kjell Präst

Kära nån, vi har haft två småbarn - den yngsta är nio nu - och ingen av oss har varit otrogen, varit gifta i 15 år snart.

• JPerlestam

Stackars dig TS, förstår dig mycket väl, vi planerar också att skaffa barn efter bröllopet och jag registrerade mig på FL men la ner det ganska snabbt. Vilka hemska människor där fanns, och så hatfull stämning. Bläh, ska nog klara av att skaffa barn ändå! =)

• Rosenpetunia

Nej, du är inte naiv.

Klart man kan vara kär, lycklig och trogen även när barnen gjort entré
    Barnen har ju bara gjort vår lycka ännu större!

Vi har varit tillsammans över 20 år och absolut inte stött på någonting sådant som du läst om på FL. Låt det stå för de personerna som skriver där och våga tro på kärleken. Det är trots allt en liten klick människor som gör sig hörda på FL

• esset50

FL kan vara lite väl extremt och öppet ibland. Tror att man ska sålla lite av vad man läser där.
    Dessutom verkar allt handla om hur JOBBIGT det är med barn. Karln "hjälper inte till", och om han gör det, så gör han fel.
    Jag minns aldrig att ungarna var så himla jobbiga - men jag kände mig konstant som om jag vore 80+ nånting
    Gör barn du - det är meningen med livet!

• propp

JPerlestam skrev 2008-11-03 20:48:27 följande:

Stackars dig TS, förstår dig mycket väl, vi planerar också att skaffa barn efter bröllopet och jag registrerade mig på FL men la ner det ganska snabbt. Vilka hemska människor där fanns, och så hatfull stämning. Bläh, ska nog klara av att skaffa barn ändå! =)
    Gjorde precis som du, registrerade mig på FL efter bröllopet...men orkade med diskussionerna några dar bara och nu hänger jag här på BT igen...
  • WinterorSummer

Vill bara säga att även efter barnen kan förhållandet vara så där härligt och nytt :) Bara man jobbar på det, för det är självklart svårare att rå om varandra när man har 2 småttingar som kryper runt i sängen...

Min blivande man är om möjligt ännu mer hjälpsam och kärleksfull sedan vi fått våra två barn och vi är än så länge "bara" 23 år (har varit tillsammans i 6 år) och jag förväntar mig att det blir bättre och bättre ju äldre barnen blir :)

Jag tror du ska ta endel av FL med en nypa salt och kanske tänka på att inläggen i känsliga rummet förmodligen enbart handlar om känsliga saker :) Ta det lugnt och skapa barn bäst du vill, det går bra om ni jobbar med varandra!! :)

Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"