Lös biljett till barnkarusellen!
Nu, mina nya trådvänner, är det middagsdags. Jag ligger ju en timme före er, så här är klockan 17 och magen kurrar.
Trevlig kväll!
Nu, mina nya trådvänner, är det middagsdags. Jag ligger ju en timme före er, så här är klockan 17 och magen kurrar.
Trevlig kväll!
Visst är jag jättehemlig? Det är nog ingen annan än ni som kan lista ut det. Det är bara det att om jag skriver ut namnet på ön så hittar man mig om man söker på den orten bland inläggen...
Äh, va fan - jag skriver det baklänges: DNALÅ. There you have it!
NU ska jag äta!
Vår gran åkte nyss ut. Lite vemodigt varje år, tycker jag. Men ända till påsk vill jag nog inte ha den kvar.
Följer med stort intresse alla inlägg om inredning och renovering! Vi har precis köpt hus och håller på att renovera badrummet. Vad svårt det är med alla val som måste göras!
Har hittills tyckt att alla som anlitar någon för att inreda hemmet är lite fåniga, men nu är jag själv på vippen att kalla in någon för att välja allt från tapeter till handfat. Skitsvårt! Jag som knappt kan välja vilken joghurt jag ska köpa begriper inte hur det här ska gå till...
Jag tror faktiskt att vi ska ta hjälp av en inredare. Det svåraste tror jag blir att få en enhetlig känsla i hela huset. Efter badrummet väntar nämligen köket och tapetsering av samtliga rum. Jag tycker jag är jätteduktig när vi har hittat tapeter till vardagsummet men blir helt matt när jag inser att det är fem rum till som ska tapetseras. Och efter att tapetseringen ska rummen inredas också. Just nu är allt ett enda kaos med gipsdamm och saker uppradade längs väggarna vilket gör det extra svårt att se framför sig hur det blir när det är klart.
På tal om förlossningsmärtor så tror jag att de är lättare att hantera (även om jag fattar att det gör VÄLDIGT ont) eftersom de leder till något positivt och faktiskt betyder att man kommer närmare sitt barn. Om man får missfall finns ju både rädsla och besvikelse med och gör smärtan tung rent mentalt också. En barnmorskas betraktelser. Får väl se vad jag säger efter att jag själv gått igenom en förlossning.
Kängu: Vi var på bröllopsresa på Sal i Kap Verde i november. Vi njöt av att ligga stilla i solen i en vecka, hotellet och stranden var fantastiska! Resan kändes faktiskt inte så lång, 8 timmars direktflyg. Däremot finns det inte så mycket att se eller göra på Sal och ön är dessutom väldigt karg och platt. Ingenting för rastlösa naturälskare, alltså!
Shit, Lappis, 40 graders feber och tjejmiddag! Själv får jag så ont i kroppen vid 37,5 att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Smärta är verkligen individuellt!
EA - det är nog aldrig riktigt bra tajming att börja. Kör igång nu när ni känner er laddade!
EA - det är nog aldrig riktigt bra tajming att börja. Kör igång nu när ni känner er laddade!
Skönt att höra att det finns fler veliga människor. Det är ju så mycket lättare att fatta beslut åt andra, vi kanske kan välja åt varandra?