• gosnosen

Lös biljett till barnkarusellen!

OJ vad flitiga ni var igår, med intressanta ämnen dessutom! Har inte så mycket att bidra med tyvärr då maken nog är det mest exotiska jag stött på (stockholmare) då jag är uppväxt i de norra delarna av vårt avlånga land... Men han duger finfint!

Nenne - hoppas att äggen håller sig på plats tills det är dags. Håller tummarna för morgondagen!

Grattis Cissi i efterskott!

EGO - idag är det sista dagen med nässpray och imorgon börjar jag med sprutor. Ska bli skönt då jag aldrig tidigare (vad jag minns) känt av sprayen så här mycket. Värmevallningar med svettattacker både dagar, kvällar och nätter, jag sover dåligt och vaknar vid fyra-tiden, lite lätt huvudvärk... Kanske är det ett bra tecken att kroppen reagerar! Hoppas det iallafall! En liten (kanske för intim) fråga bara till er som använt Synarela-sprayen (det var så länge sen jag sprayade senast i april, så jag minns inte). Jag fick min sprayblödning förra måndagen och den pågår lite lätt fortfarande. Det har varit någon dag med uppehåll, men sen har det kommit lite dropp igen. Är det normalt? Tänkte ringa läkaren, men jag börjar fråga här hos proffsen!

• gosnosen

Nenne - ja, prel ÄP v. 47. Hoppas själv på att det blir i början av veckan. Ska på äggkoll den 12/11 och får väl besked dagen efter gissar jag.

• gosnosen

Det är helt SJUUUUKT vad ni skriver! Hinner ju inte mer än läsa ikapp så är det 10 sidor till. Jättekul! Man hinner ju dock glömma vad man ska kommentera så jag nöjer mig med att skicka en stor kram till Nenne!!! Jag håller tummar och tår för att soldaterna hittar rätt!

Och som sagt, FREDAG. Härligt! Imorgon väntar en skön dag med massage på Sturebadet med maken och därefter god brunch! Så småningom kanske man vågar sig på att våldgästa en av era bruncher också... låter supermysigt med våffelfrossa på Elverket!

• gosnosen

Ni är för söta! Det blir inte på söndag iallafall, men nästa gång ska jag ha repat tillräckligt med mod... Hoppas att våfflorna smakar gott och att ni får det trevligt!

• gosnosen

GAAHH vad spännande det är här nu med alla ev. plussare! Håller tummar allt vad jag kan för er alla. Det behövs lite plus nu i tråden!!!

Själv ska jag på VUL idag för äggblåsekoll. Känner mig rätt spänd och nervös tyvärr... Försöker ställa in mig på att det är stor risk att det inte blir något ET den här gången heller, men vet att jag kommer att bli grymt besviken. Får väl besked imorgon gissar jag om när det blir ev. äggplock. Men det känns ju också lite nervöst i och med att jag inte sprayar längre. Då är kroppen inte helt under kontroll. Jaja, ska inte komma in här och bara vara negativ...

Cissi - stackars Viktor! Hoppas att antibiotikan har snabb effekt så att han kryar på sig!

• gosnosen

Tack för alla lycka till! Det värmer!!!

Lappis - vet inget mer än v. 47. Som sagt, koll idag och även blodprov så jag gissar att jag får besked imorgon.

• gosnosen

Halloj!! Ja hur gick det igår... Sex äggblåsor, tre på varje sida i storlekarna 8-11 mm. Så troligtvis blir det en till koll, ev. i helgen innan de bestämmer om och när det blir ÄP. Vid senaste IVF:en i april såg vi också sex blåsor, men bara 3 av någorlunda samma storlek och tre mindre. Det blev ju också tre ägg som blev skörden då. Så nu när samtliga blåsor var jämnare i storleken växer ju förstås hoppet... Fast jag vet att man inte ska!!! De ska ringa från CvL i eftermiddag när de har fått svar på blodprovet och då får jag besked om de vill ha en till koll eller om de bestämmer dag för ÄP direkt.

• gosnosen

Lappis när tänker du testa??? Det här är ju superspännande!!!!

• gosnosen

Nu har CvL ringt. De behövde ingen extra koll utan ÄP blir på onsdag morgon. Blir genast nervös nu att kroppen ska få för sig att ägglossa spontant innan dess. Får hoppas att det inte blir så. Nackdelen med att det nu blev onsdag är att vi nog inte kan åka till London som vi har bokat på torsdag kväll. OM det blir ET så lär ju det bli på fredag... Å andra sidan ska jag inte räkna med det och då kan vi ju åka på torsdag kväll. Jaja, världsligt om det istället innebär att jag kan få ruva!!!

Ikväll väntar dock trevligheter med arbetskamrater och respektive, middag på Leijontornet. Har velat gå dit länge och nu äntligen blir det av.

• gosnosen

koko - gosis går bra.

Tack för alla tumhållningar! Jag frågade om blodprovet matchade storleken på blåsorna och det gjorde det, så vi får väl hoppas att de fortsätter följa varandra åt.

Jag tycker maskerad låter jättekul! Det är väl bara en tidsfråga innan det måste planeras. Måste klura ut en dräkt som passar trådens tema. Provrör var ju upptaget... Kanske en spruta...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!