• Längtandsfull

Hur gjorde ni som har småbarn med er bröllopsresa?

Vi har nu en kille på 8 månader. Visserligen så ligger inte bröllop i schemat än men han kommer ju fortfarand vara liten när vi gifter oss...

Det hadde varit trevligt att komma iväg på en liten bröllopsresa.

Är ju mycket för att åka till värmen men vet inte om det är så bra när man har en liten..

Har alla möjligheter till att ha barnvakt men jag är så osäker.

Hur gjorde ni eller hur skall ni göra?

• Svar på tråden Hur gjorde ni som har småbarn med er bröllopsresa?
  • 27juni2009

vi har en 6åring o en på nästan 3 när vi gifter oss, väljer att åka på en kångweekend istället o lämnar barnen hos barnvakt. det är trots allt en bröllopsresa o då vill vi njuta av varandra o få egentid o fundera o prata om bröllopet Men vi har inte hjärta att lämna barnen lngre, därav långweekend

• Längtandsfull

Ja detta är inte så lätt. säj att sonen kanske är närmare 2 när vi gifter oss kan man då lämna han till en barnvakt.

självklart någon som han känner riktigt väl.

Vart har vi tänkt att åka då?

• 27juni2009

vi funderar på slottsweekend/spa i polen eller någon storstad, inte bestämt ännu.
    Skall tillägga att dottern är dessutom åksjuk så inte så lätt att ha med henen på varken båt/flygresa

• kalevala

våra barn är 8 o 4 ...de var med oss en vecka på rhodos nu i oktober ,hade fått presentkort i bröllopspresent, vi hade det så mysigt hela familjen...........

• Längtandsfull

Tack för att ni vill dela med er..

jag känner att det hadde varit gött att få komma ifrån lite och bara tänka på oss själva.

• anja1661

vi har typ ALDRIG barnvakt över natten och det vill vi "unna" oss på vår bröllopsresa. så vi kommer ha barnen hos sina morföräldrar där de kommer få träffa sin jämnåriga kusin massor!

vi åker en vecka till bulgarien, sunny beach...vi älskar det stället!!1

våra barn är nu 2 och 3 år gamla och vi gifter oss i maj och resan blir nog i juni el juli...

• kiane

Vår son kommer att vara ganska precis ett år när vi gifter oss och vi har också funderat på bröllopsresan. ska vi ta med honom eller inte? Är inte orolig för att lämna honom hos min mamma några dagar men jag tycker att en vecka är för mycket( han klarar sig säkert, men det gör nog inte jag :)) så det lutar nog åt en weekend för mig och min sambo med!

• Augusti2010

Vi kommer nog ta en romantisk weekend precis efter bröllopet då vår då 2-åriga dotter får bo hos farmor ett par nätter. Att åka på långsemester utan henne skulle vi inte klara av (för henne skulle det säkert inte vara några problem, men vi skulle sakna henne för mycket och inte njuta fullt ut), så på den riktiga bröllopsresan vintern efter bröllopet får hon följa med!

Svar på tråden Hur gjorde ni som har småbarn med er bröllopsresa?