• laris

Göra ni er egen inbjudan?? Se hit!

Hej alla ni som har gjort eller kommer att göra egna inbjudningskort.

-Kommer ni att trycka texten eller skriver ni för hand?

-Vad använder ni för material?

-Var ska man handla in sin material?

-Övriga tips?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-01 20:53
    Har gjort två olika varianter på inbjudningskort (tema creme vitt, guld och grönt). Har svårt att veta om de ser tråkiga ut eller inte. Vill inte ha det för gulligt heller.

• Svar på tråden Göra ni er egen inbjudan?? Se hit!
  • solhatten

Vi köpte papper på rea på panduro (ett lite tjockare) som vi vek så det blev tre kort av varje papper. Sen köpte jag en stämpelsom det stod inbjudan på. Stämplade och embossade med pulver. Satte ett band om. Enkelt och snyggt. Själva texten inuti trycker vi ut på skrivaren på färgat kopieringspapper och klistrar i (eller fäster under bandet). Materialet har jag handlat i "pysselaffärer, på ica maxi osv)

• Ragnelutta

Vi köpte papper på Panduro, ett lite tjockare grönt, ett lite tjockare grönblommigt, ett silvrigt och ett vitt rispapper. Seda gjorde vi lite lager på lager. Texten skrev vi ut på skrivaren.

Du kan kika i mitt galleri.

Lägg ut bilder på de du gjort så kan vi kika på dom!

• laris

Åh, så fina kort! Hade ni också grönt som färgtema? Nu vågar jag ju inte lägga ut mina nej, jag ska ta och fota de så fort jag kan och ha de i mitt galleri men jag den ena ser ut exakt som på den här filmen (fast utan murgröna!)

www.tv4.se/1.283438&renderingdepartment=2.757

Vad tycker ni? Slösar man mkt papper på det viset. Jag tycker att det är ganska skönt och slippa klippa.

Ragnelutta skrev 2008-11-01 20:57:03 följande:
    Vi köpte papper på Panduro, ett lite tjockare grönt, ett lite tjockare grönblommigt, ett silvrigt och ett vitt rispapper. Seda gjorde vi lite lager på lager. Texten skrev vi ut på skrivaren.Du kan kika i mitt galleri.Lägg ut bilder på de du gjort så kan vi kika på dom!
  • Gotlandsbröllop 2009

Vi köpte vinröd kartong, vitt transperant papper, stämplar, embossingpulver och guldtråd på Panduro. Varje papper delar vi på mitten och viker sedan så det blir i 6A storlek. På stämplar vi texten inbjudan samt dubbelhjärtan som vi embossar. I ryggen sätter vi guldtråd. Själva texten ska vi skriva ut på skrivare.

• Ragnelutta

laris: Det blir fint det också! Japp vi har grönt, vitt och silver som tema på vårt stundande bröllop Ni också?

Visst var det småjobbigt att klippa och limma men jag är väldigt förtjust i lager på lager effekten! Stuvbitarna som blir över tänker vi ha till programmen.

• vilja76

Vi ska ha väldigt enkla inbjudningskort. Tjocka skimmrande vitaktiga papper. 4 st på varje A4a. Hade först tänkt ha ett sidenband runt men struntar nog i det. Det skimmrande pappret kommer att användas till allt, dvs vigsel-och festprogramen samt placeringskorten. Kommer att ha sidenband runt vigsel och festprogrammen och runt servetterna. Ska kanske kolla om jag hittar en snygg stämpel el dyl i samma färg som banden att ha på inbjudningarna. Texten kommer att skrivas ut på skrivare.

• september2009bröllop

har inte bestämt vilket kort som ska göras i slutändan men har massor av bilder på kort jag har gjort igalleriet.. allt metterial är inhandlat i en scrapbooking affär här i stan..

• laris

Åh, tänk om jag är lika kreativ som dig. Då hade jag gärna valt lager på lager. Vi har grönt, vitt och guld som tema! =)

Nör gifter ni er? Kanske kan inspirera varandra inför dukning mm

Ragnelutta skrev 2008-11-02 08:46:35 följande:
    laris: Det blir fint det också! Japp vi har grönt, vitt och silver som tema på vårt stundande bröllop Ni också?Visst var det småjobbigt att klippa och limma men jag är väldigt förtjust i lager på lager effekten! Stuvbitarna som blir över tänker vi ha till programmen.
  • Ragnelutta

Vi gifter oss i maj 2009! Ni då? Det vore jättekul om vi kunde inspirera varandra!

Har du börjat kika på klänning ännu? Jag kan inte bestämma mig för huruvida jag ska ha en grön eller en vit *grubblar*.

• laris

Gud så kul! Vi gifter oss juni 09. Åh klänningar...jag var helt säker på att jag visste vad jag ville ha tills jag började titta på klänningar. Det är hur svårt som helst. Vad tufft med grönt! Vet du hur modellen ska se ut?

Ragnelutta skrev 2008-11-02 14:56:29 följande:
    Vi gifter oss i maj 2009! Ni då? Det vore jättekul om vi kunde inspirera varandra! Har du börjat kika på klänning ännu? Jag kan inte bestämma mig för huruvida jag ska ha en grön eller en vit *grubblar*.
  • september2009bröllop

om ni har en vit klänning med korsettsnörning bak kan ni ju byta ut bandet mot grönt...

• laris

Det var en jättebra idé! Själv kommer jag att ha en vit klänning men kommer att ha några detaljer i grönt. Smycken kanske?

september2009bröllop skrev 2008-11-02 15:12:58 följande:
    om ni har en vit klänning med korsettsnörning bak kan ni ju byta ut bandet mot grönt...
  • Ragnelutta

Jag såg att du har en vansinnigt snygg modell i galleriet! Jag funderar på en westernaktig variant , ska lägga in bild i galleriet! Den går att få i både grönt och vitt (vilken färg man vill).

Aaah smycken har jag inte ens funderat på ännu men jag älskar pärlor så det blir kanske något sådant. Pärlor i håret skulle jag också vilja ha tror jag. Har du bestämt dig?

Jag lutar också åt vitt men är inte riiiktigt säker!

Bra idé september! *lägger på minnet*

• Blivande mrs walker

Jag gjorde "provkort" igår för att se vad som såg bäst ut i verkligheten, och nu tror jag att jag bestämt mig för klargult papper med ett brunt prickigt band från Åhlens i en rosett på ena sidan. På baksidan ett bokmärke med bröllopstema i femtiotalsstil. (19:50 för två ark på BR Leksaker)
    Jag skrev för hand på provkorten men det såg inte så snyggt ut och blev lätt fel så jag ska nog göra det på datorn när det blir på riktigt.

• laris

Har precis gjort färdigt ett kort jag känner mig nöjd med. Använde en A4 som jag delade på mitten för att sen vika halva på mitten också..svårt att förklara...men får ta ett kort på det snart och lägga i mitt galleri. gällande kläningen så inandlades den igår! Det går framåt =)

• Ragnelutta

Lägg gärna in i era gallerier! Är så kul att se olika varianter!

Jag flyttar på lördag så det blir kanske en smula lugnt på bröllopsplaneringsfronten framöver, men på tur står gästernas presentpåsar som jag funderar på att sy av stuvbitar i olika grön/vit/silvriga toner. När påsarna är färdigsydda ska jag stryka på iron-on papper med loggan vi kör på allt som hör bröllopet till.

• Blivande mrs walker

Nu har jag tagit bilder på provkorten och lägger dem i galleriet

• Ragnelutta

Supercoola! *gllar massvis*

• Fairytales

Själva inbjudningarna är handskrivna med flytande bläck på handgjort papper och ser ut som brev. Därtill kommer ett exttra informationsblad som är utskrivet med snirkligt teckensnitt på papper med vattenmärke.

Kuverten är också handgjorda, adresserna skrivna på samma sätt som inbjudningarna och förslutningen är lim + lacksigill (små, och de har hållit i posten).

Handgjorda papper och kuvert är inköpta i specialaffär, övriga papper och bläck kommer från Kreatima.

Svar på tråden Göra ni er egen inbjudan?? Se hit!