• lillapuh

att betala förlovningsringarna

Vi har varit och kikat på förlovningsringar idag och jag började undra över vem betalar dem, betalar jag hans och han betalar min? Eller kan en av oss ta på Visakortet och man delar kostnaden rätt och slätt på2? Eller betalar mannen båda, fast vi sett ut dem gemensamt?
    Hur har ni gjort/kommer att göra?

• Svar på tråden att betala förlovningsringarna
  • Villemoa

Jag betalade hans och han min. Nu ska jag göra om min förlovningsring och sätta in 12 små diamanter och den kostnaden kommer vi att dela på. Sen kommer han betala min vigselring.

• Pumpkin

Han betalade båda ringarna eftersom jag inte ens visste att han hade köpt dem. Men å andra sidan har vi helt gemensam ekonomi, och hade det redan då, så jag har nog betalat för dem jag också

• NuevaYorke090909

Vi har gemensam ekonomi så vi betalar dom ihop :)

• Comfortably numb

vi kommer bara ha vigselring, vi betalar varandras

• J D
    Cape skrev 2008-10-30 20:13:42 följande:
    Jag betalade hans och han betalade min, det kändes bäst så. Jag ville känna att ringen han bär kommer från mig och tvärt om.Lycka till!
    Så gjorde vi med. Inte för att det spelar jättestor roll med tanke på att vi har praktiskt taget gemensam ekonomi för att spara till bröllopet.
  • vilja76

Vi har gemensam ekonomi så vi betalade dem tillsammans

• LillEm

Vi delade på kostnaden för förlovningsringarna, vilket även gäller vårt bröllop.
    Känns rätt och bra.

• mme Plantier

Jag betalade våra förlovningsringar. Bara blev så..
    Tror även jag kommer betala min vigselring själv..

• Pyret09

Jag betalade min och han sin då vi inte hade gemensam ekonomi då.

• Dittvackrajag

Vi bestämde först att vi skulle betala 50/50.
    men när det väl kom till kritan att betala dem så insisterade min fästman att han skulle betala dem, så sött

• Nalle Puh 40

Vi betalade varsin, hade dålig ekonomi då

• lillP

Ska man vara petig så var det jag som betalade våra förlovningsringar eftersom vi använde pengar från en fond som jag hade haft sedan länge. MEN vi hade gemensam ekonomi redan, så mina pengar var hans pengar Mao, vi betalade dem tillsammans.

• Söderbruden

Vi splittade på kostnaden, fast min kostade lite mer än hans.

• Sofi78

Min fastman betalade ringen men sa var det oxa en overaskning. Han har dock ingen forlovningsring utan kommer bara att ha vigselringen, jag har kopa hans & han min!

• gnagerhojten

Vi hade först tänkt att jag skulle betala hans och han skulle betala min. Men min ring är mycket billigare än hans, så vi kom fram till att det är mer schyst att lägga ihop kostnaderna och dela 50/50 på det.

• lillapuh

vi har kommit fram till det nu med, vi delar totala kostnaden 50-50. hans ring var dyrare (vilket jag inte trott skulle vara fallet) :)
    får dem nästa vecka, YEEE :)

Svar på tråden att betala förlovningsringarna