• lillapuh

    att betala förlovningsringarna

    Vi har varit och kikat på förlovningsringar idag och jag började undra över vem betalar dem, betalar jag hans och han betalar min? Eller kan en av oss ta på Visakortet och man delar kostnaden rätt och slätt på2? Eller betalar mannen båda, fast vi sett ut dem gemensamt?
    Hur har ni gjort/kommer att göra?

  • Svar på tråden att betala förlovningsringarna
  • EmMa09

    Vi delade helt på kostnaden! Hade inte delad ekonomi på den tiden!

  • Saggezza

    Vi köpte dem på mitt kort men efter 4 år har det där jämnats ut och inget jag lider av...

  • F l i c k a n

    Vi betalade lika mycket båda två. Tyckte att det kändes bra att dela på det.

  • Lisalamm

    Kommer inte ihåg, antagligen den som hade mest pengar på kortet den dagen. HAhaha

  • Cape

    Jag betalade hans och han betalade min, det kändes bäst så. Jag ville känna att ringen han bär kommer från mig och tvärt om.

    Lycka till!

  • DanKat

    Han betalade våra. Vi bryr oss inte direkt om vem som betalar vad trots att vi inte bor ihop än, vi har ändå i praktiken ganska delad ekonomi Det kan ju vara fin symbolik i att betala den andras ring, men det var inte så viktigt för oss kände vi.

  • sockersmulan

    Tänker likadant! Så kommer vi också att göra när det blir dags för oss att köpa ringar!


    Cape skrev 2008-10-30 20:13:42 följande:
    Jag betalade hans och han betalade min, det kändes bäst så. Jag ville känna att ringen han bär kommer från mig och tvärt om.Lycka till!
  • Daa

    Så gjorde vi också. Han bär min ring, jag bär hans. Sen att de kostade lika mycket så att det blev som om vi delade lika är en annan historia


    Cape skrev 2008-10-30 20:13:42 följande:
    Jag betalade hans och han betalade min, det kändes bäst så. Jag ville känna att ringen han bär kommer från mig och tvärt om.Lycka till!
  • Lövings

    Nej. Vi hade delad ekonomi reda då, och då är det svårt.

Svar på tråden att betala förlovningsringarna