Ni som gjort egen bukett!!
Har ni bundit den eller har ni använt en buketthållare?
Står i valet och kvalet vilket jag ska välja :/
Vilket är bäst tycker ni?
Har ni bundit den eller har ni använt en buketthållare?
Står i valet och kvalet vilket jag ska välja :/
Vilket är bäst tycker ni?
passionsblomman:
tackar! vore ju faen själv om jag inte kan få ihop nåt iaf. Har gått bra förr när jag gjort vanliga buketter. Men det slårväl aldrig fel att när det väl gäller så går det åt skogen:P får väl se om 3 veckor, hehe.
Hur långt innan ska ni andra göra buketten? Jag tänkte kvällen innan för tidigare än så kanske inte är så bra..?
Excalibu - har du inga bilder? Skulle var kul att se
Mumriks blivande fru skrev 2008-10-31 09:24:26 följande:
Jag står också i valet och kvaler att göra en en egen bukett eller köpa. Jag vill ha kallor och det verka nästan bli lika dyrt som att köpa...
passionsblomma:
Jag har ett hjärtformat "skelett" som jag länge har tänkt att sätta blommor i och göra en snygg bukett av. Har den i galleriet och undrade om du har lust att kika på den å säga va du tror? skulle det bli snyggt om man hade den på bröllopet och har du isf några tips på andra blommor som skulle passa fint i den, eller ska jag köra rent av på en vanlig bukett?
Varför inte gå ut på en blomsteräng och plocka en bukett... Tänk en jättebukett liljekonvaljer med blad runtomkring. Inte svårt och otroligt vackert och alldeles gratis.
Det är ju ett alternativ om man gifter sig när det är blommor på ängen.
De ska isåfall dra vatten i minst ett dygn innan vigseln, annars kommer de att sloka innan ni ens hunnit till kyrkan.
Jag funderar fortfarande om det optimala är att binda ihop buketten (troligen rosor) kvällen innan. Hinner iaf inte samma dag som vigseln.
Och om man bara kan binda ihop med sidenband (ovanpå stadigare band) och inte behöver nåt mer?
Nån som vet?
Du ska absolut göra det en eller två dagar innan. Först knyter du med bast-snöre(finns hos floristen) och sedan lindar du sidenbandet. Detta gör du innan du åker till vigseln så du slipper vått sidenband att hålla i. Senare sätter du hela buketten med band och allt i vas.
Fick just en idé, men jag vet inte om det funkar. Kan man få tag i (outslagen) kärleksört nu? Fick en vision om att kombinera det med rosor och hypericum. Men som sagt, vet inte alls om det funkar.
Tyvärr fel årstid, den ligger tidigare på året. Synd, för den hade varit vacker så som du beskriver.
Någon Hortensia i grön/brun ton kanske?
Vitt guld skrev 2008-10-31 23:26:47 följande:
Den finns nu! jag ser den varje dag i partihallen. Däremot kanske du ska överväga att använda den även på borden eller så, om butiken inte har lust att specialbeställa en hel bunt(tror de ligger om 10/st bunten) för att bara sälja en till dig.
Men det kanske de visst gör, för det är ändå en säsongsblomma. Du ska beställa minst en vecka innan. Dvs ska du häömta blommorna på en torsdag, beställ då senast torsdagen innan.
Kombinationen rosor/ hortensia är jättefin som den är, men hypericum lyfter det nog ännu lite mer.
Vitt guld skrev 2008-11-01 09:26:03 följande: