Jag förstår verkligen vad du menar. Har planerat vårt i några månader. Det blir ju så att de flesta har en massa åsikter om hur ens bröllop ska vara och "vad som passar sig". Till slut kände jag att nu gör jag helt tvärtom bara för att visa att det är mitt bröllop och att de inte ska lägga sig i. Trotsåldern.
Nu efter ett tag så har jag sett att de är uppriktigt glada för oss och att de verkligen vill vara delaktiga. Har tänkt efter lite och tror att jag oxå kommer vilja vara delaktig i mina barns liv, om jag får några, och skulle se det som en ära att få vara med på ett hörn på deras bröllop. Kommer säkert bidra med en massa pengar, om ekonomin tillåter.
MEN för att återgå till ämnet: kan inte säga att jag förstår folk som inte tar sig tid att hälsa på sina barnbarn, om möjligheten finns. Så då var mitt råd om middagen aningen överflödigt, antar jag.
Ok, såhär tycker jag: det ÄR er dag. Kan folk inte tänka sig att ens diskutera möjligheter så är det deras problem. Man måste ju kunna mötas halvvägs, eller åtminstone vilja. Ni kommer få leva med konsekvenserna av ert beslut, men det innebär kanske inte att det inte var värt det. Som förälder borde man vara mån om sitt barn bästa och glädjas med dem när de är glada och får uppfylla sin dröm.
Lycka till med beslutet!
NYC2010 skrev 2008-10-28 08:46:53 följande:
hon bor 100 mil härifrån och jag får dagligen höra att det är så synd att jag bor så långt bort... hon reser ju knappt 100 mil till sitt barnbarn ens, det verkar väldigt jobbigt. så nej, jag kan tyvärr inte träffa henne förrän om 2 månader....fast-... folk måste ju kunna respektera ens livsdröm? för oss handlar det inte mest om själva giftemålet, utan ska vi gifta os vill vi göra det i NYC. det känns nånstans som att det mer och mer kommer att bli ett bröllop för alla andra och inte ett som är för oss... om ni förstår vad jag menar...