Bordsplacering PROBLEM??!!
Mitt problem! Min mans vuxne son ska gifta sig nästa år. Till saken hör att jag aldrig blivit helt accepterad av hans "barn" trots att jag inte kom emellan deras föräldrar en gång i tiden. hans barn gör vad de kan. alltid, för att jag verkligen känner mig utanför. Nu när sonen ska gifta sig, har min man tagit upp detta med bordsplacering under bröllopsmiddagen, med mig. Han vill förbereda mig på att vid honnörsbordet kommer, naturligtvis, brudparet att sitta samt brudens föräldrar samt brudgummens föräldrar. D.v.s. min mans förra fru, som han inte har någon kontakt med längre. Jag befarar (jag känner hans barn vid det här laget) att jag kommer att bli placerad nånstans långt ner i lokalen, och känner mig lite avigt inställd till att jag, som är gift med brudgummens pappa, blir degraderad nånstans i utkanten, medan däremot hans förra fru och han kommer att sitta ärofyllt i flera timmar vid detta bord. Även om det kommer att bli så att min man kommer att sitta vid brudens mamma. Men vi umgås ju privat med brudens föräldrar, och brukar vara på deras sommarställe osv ihop med dem. Detta känns SÅ olustigt. Plötsligt är jag inte värd nånting, känns det som. Hjälp mig! Hur placerar man personer när läget är som jag beskrivit ovan? Hur bör jag placeras? (jag är ju trots allt gift med brudgummens pappa)Vad är vett och etikett?