• anja1661

dollarn upp eller ner??

jag ska beställa en kinaklänning och undrar om någon har nån koll på hur dollarn spås gå upp eller ner...

jag skulle gärna beställa nu men jag måste ner i vikt först...så nu sitter man och e helt nojjig över krisen trots att jag inte är insatt överhuvudtaget!!!

så nån snäll själ som vet något om hur dollarn spås röra sig fram till nyår??
    tror ni det värsta e över nu???

• Svar på tråden dollarn upp eller ner??
  • lillesessan

Jag vet inte men det kan gå upp ännu mer, jag sitter i samma sits som dig fast jag skall beställa en kläning med korsett så jag kan gå ner lite ändå. 2002 låg dollar på 10.50 så visst kan den gå upp, såklart köpte jag massa dollar då men den kan ju inte rusa så mycket mer nu, möjligtvis upp till 9 nåt??

• anja1661

hmm...ja ajg sak oxå ha en med snörning i ryggen men ändå. jag ska ju ner 9kilo och kroppen förändras ju en hel del då...
    känns inge kul o betala för en måttsyd (?) och sen inte kunna ha den pga att man köpte en för liten/stor...

hmm....fasiken att man inte har facit i hand!

• anja1661

räknade att min klänning då kommer kosta 3800kr...hmm...nja kanske e värt det ändå jag vet inte.

• lillesessan

9 kg, ja, då händer det en del, jag ska ner 5 men jag har ju varit i den vikten tidigare så jag vet ju ungefär vad som kan passa och inte, men visst är det svårt. Kommer att beställa en från Kanacca i veckan, och det blir en rejäl chansning, finns på en tråd. Får se hur det blir. Blir den för stor eller för liten kan man ju alltid sälja den :D

• anne på grönkulla

Att försöka förutse valutakurser är som att spå i sump. Sorry. Men man bör nog vara beredd på att den kan bli dyrare framöver - har man en tajt budget som bygger på att dollarn INTE ska bli dyrare kan man ha otur. Eller inte. Jag skulle räkna med marginal för kursen, om jag vore som du.

• cillissa

vi ska försöka hitta nån resa till usa under jul så visst undrar man va dollarn e på väg. Fattar inte varför dollarn går upp när dom har sånna ekonomiska problem!

• brud080808

Hallå på er! Jag har precis samma tanke, vill oxå beställa klänning men måste ner i vikt först!! Är det smart att "bunkra" dollar?

• Ankan80

De sa att kronan blir svagare nu för investerare säljer av de mindre valutorna nu i kristider.....
    Hade nog inte räknat med att kronan blir starkare på ett tag....

• chamor

Forsätter lågkonjukturen så komma allt fler att bunkra upp i dollar vilket gör att dollarn ökar... Så antingen bunkrar ni upp i dollar eller köper nu... GÅr allt tillbaka till det normala igen så borde kronan stiga och dollarn ev sakta sjunka igen

• monkay

Men jag förstår inte...

Men hur menas med att bunkra i dollar?

Man betalar ju iallafall med kort eller paypal?

• trampetroll

Usa dollar ligger på 8.105 nu.

• brud080808
    monkay skrev 2008-10-28 10:02:25 följande:
    Men jag förstår inte...Men hur menas med att bunkra i dollar?Man betalar ju iallafall med kort eller paypal?
    Ja min tanke var att köpa dollar medan den är billig.
  • E11a

chamor samanfattade det bra ovan.
    Oroliga tider betyder en stark dollar. Fortsatt sänkta räntor i Sverige betyder förmodligen en svagare krona.
    Kronan är en liten pytte valua som blir väldigt volatil lätt.

• J D

Det är ju eg. mest kronan som är svag och inte dollarn som är hög som jag har förstått det. Läste i DN ekonomi att dollarn förutspås stabiliseras kring 7-8. Jag tänker vänta in 7 för jag tror att det kommer igen under det kommande halvåret. Eller hoppas snarare .

Svar på tråden dollarn upp eller ner??