• Nalle Puh 40

Ca pris för blommor???

Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte

Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)

Tack...

• Svar på tråden Ca pris för blommor???
  • Sobeit

Jag har hört att den handelsträdgård som ligger typ 5 km från oss är duktiga. Så jag tänker ta mig dit och prata lite med dem nu i november. Jag vet att det är i god tid, men det känns bättre att redan nu hitta en florist som jag känner att jag kan lita på. Då släpper stressen för buketten oxå.

Skulle det inte fungera på handelsträdgården så finns det två florister typ 1 mil härifrån, så det känns som man iallafall har en sprtslig chans att sponsra de lokala förmågorna.

passionsblomman skrev 2008-10-31 18:55:13 följande:
    Tita! Du har ju en jättebra beskrivning redan! tar du med dig de orden till en driven och duktig flrist kommer denne att kunna slå på all kreativitet och ta fram förslag till dig.jag tycker sådana ingångar till jobbet är jättekul, för där finns plats att plocka fram både bruden men också floristens personliga touch och kreativitet, om du förstår hur jag menar. Vet du någon duktig där du bor?
  • passionsblomman
    Sobeit skrev 2008-10-31 22:27:02 följande:
    Jag har hört att den handelsträdgård som ligger typ 5 km från oss är duktiga. Så jag tänker ta mig dit och prata lite med dem nu i november. Jag vet att det är i god tid, men det känns bättre att redan nu hitta en florist som jag känner att jag kan lita på. Då släpper stressen för buketten oxå. Skulle det inte fungera på handelsträdgården så finns det två florister typ 1 mil härifrån, så det känns som man iallafall har en sprtslig chans att sponsra de lokala förmågorna.
    Det låter jättebra!
  • soosse

mm jag vet inte men jag ska ha det som bordsdekoration iaf om vi gifter os på våren

• passionsblomman
    soosse skrev 2008-11-01 15:26:34 följande:
    mm jag vet inte men jag ska ha det som bordsdekoration iaf om vi gifter os på våren
    Klockrent!
  • Troll1

Vi betalade 1260:- för min helt underbara bukett, 2 st näbb/tärnbuketter och ett coursage på Törnrosa i Gbg. De var intresserade, lyhörda, trevliga och buketterna blev mkt finare än jag hoppats på tom.

• passionsblomman
    Troll1 skrev 2008-11-01 17:53:50 följande:
    Vi betalade 1260:- för min helt underbara bukett, 2 st näbb/tärnbuketter och ett coursage på Törnrosa i Gbg. De var intresserade, lyhörda, trevliga och buketterna blev mkt finare än jag hoppats på tom.
    Jag svimmar vad fina ni är på era bilder!!! Och JÄTTEsöt bukett också!Du är ju vacker som en dag!

Vad roligt att läsa om nöjda tjejer som träffat duktiga i branschen!
  • ElinPierre

Det ska jag tänka på.. Att handla alla slags blommor hos henne!! Det är så lätt att man glömmer bort...

passionsblomman skrev 2008-10-31 19:02:30 följande:
    Roligt att höra om duktiga som vågar. det är bara att hoppas att alla i skogen handlar hos henne och bojkottar plantagen och annat, så ni har ngnstans att handla till fest, bröllop och begravning. Varje vardagsbukett med tulpaner ni handlar hos henne gör att hon har möjlighet att hålla sig kvar.
  • passionsblomman
    ElinPierre skrev 2008-11-01 19:57:32 följande:
    Det ska jag tänka på.. Att handla alla slags blommor hos henne!! Det är så lätt att man glömmer bort...
    Ja, det är ju det.

(särskilt när Ica och alla andra kedjor kör just blommor som en ren lockvara- dvs de säljer den med förlust men drar kunder till butiken som köper annat som de tar igen vinsten på. Det kan ju inte gärna blomsteraffären göra, om de inte ska börja med mjölk och smågodis då förstås...)
  • Macecrush

Passionsblomman: Jag måste få fråga lite OT.. Tror du att det går att ha hjärtan på tråd på borden och går det att få tag på hos en vanlig blomsterhandlare?

• passionsblomman
    Macecrush skrev 2008-11-01 20:52:46 följande:
    Passionsblomman: Jag måste få fråga lite OT.. Tror du att det går att ha hjärtan på tråd på borden och går det att få tag på hos en vanlig blomsterhandlare?
    ja, det kan de absolut köpa hem. Det går nog dock åt en del rankor...
    Har ni ett stort bröllop?
    Växten finns i olika storlekar på krukorna.
    Det kan faktiskt vara värt att köpa den redan nu och köpa flera små som du ställer riktigt högt på en hylla och låter växa rakt neråt. Vanligtvis får du dem som större på båge, och det kan bli vårt att trassla ut den när det blir dags.

När gifter ni er?
Svar på tråden Ca pris för blommor???