Inlägg från: PennyLane2009 |Visa alla inlägg
  • PennyLane2009

    Dalabrudar 2009 del 2

    Såg precis att den gamla tråden stängts av och kände att det var läge att ta upp tråden igen.

  • Svar på tråden Dalabrudar 2009 del 2
  • PennyLane2009

    Finns det några dalabrudar kvar?
    Passar dessutom på att fråga er om tips på duktiga solister i Rättviksområdet, både manliga och kvinnliga och gärna både "skönsjungande" och de med lite mer "personliga röster" (vi funderar nämligen lite på "Evighet" fast i Thomas Andersson Wijs version och den skulle bli för mycket Carola om den framförs av någon med alltför skolad och vacker röst).
    Tar även emot tips på riktigt bra frisörer i Leksand som kan fixa en snygg frisyr till mig och min tärna.

    Stort tack på förhand!

  • PennyLane2009

    Ja, det är bara lite drygt 3 månader kvar! Och det känns som om det ändå är en hel del kvar att bena ut.
    Jag har bestämt mig för att sy upp min klänning och träffat den skräddare som ska göra det. Han ville dock inte börja sy förrän i slutet på november så nu gäller det för mig att välja tyg. Måste även gå ut och prova en cape eller liknande eftersom vi gifter oss mitt i vintern. Har heller inte bestämt vad jag ska ha för skor, har letat sedan i somras och har hittat några fina (i olika nätbutiker) som jag väljer mellan. Dessutom ska vi till London senare i höst, så då tänkte jag försöka leta skor där.
    I helgen ska vi ut och prova kläder till mannen.
    Vigselring är beställd.
    Blommor är bestämda (förutom de som ska stå på borden) men inte beställda.
    Hår (och ev. makeup) är inte bokad. Tips mottages varmt!
    Kyrka, präst, festställe (hotell som ordnar mat och dryck), dj är bokad.
    Vi har valt en konditor för tårtan men inte bestämt hur den ska se ut eller vad den ska innehålla.
    Vi har valt papper och typsnitt till alla trycksaker (inbjudningar redan gjorda och utskickade).
    Vi har nästan valt all musik till kyrkan, men vi har inte valt solist. Tips mottages varmt!
    Så vi har betat av en hel del, men har ändå en hel del kvar att styra upp under de kommande tre månaderna.

    fredag den 13e skrev 2008-10-23 08:24:32 följande:


    Åh, men det är ju alldeles inpå knuten! Börjar allt falla på plats?13:e juni slår vi tll! Så det är ju ett tag kvar..
  • PennyLane2009

    Två månader kvar och dags att uppdatera checklistan

    Klänningen är på banan. Vi har bestämt tyg, tagit mått (de som går att ta eftersom jag är gravid och därmed har växande mage och byst) och bestämt hur modellen ska se ut.
    Skor och väska shoppades i helgen.
    Blommor är bestämda och beställda.
    Vigselring är under tillverkning.
    Kläder + skor till blivande mannen är klara.
    Hår (och ev. makeup, inkl provsminkning + konsultation) är bokad
    Kyrka, präst, festställe (hotell som ordnar mat och dryck), dj är bokad.
    Provsmakning av meny är bokad.
    Bröllopstårta beställd, även om utseendet fortfarande inte är helt bestämt.
    Papper och typsnitt till vigselprogram, festprogram och placeringskort är valda.

    Kvar att fixa är:
    Cape eller kappa/jacka (vill ha en grå eller vit fuskpäls-cape)
    Bestämma musik till vigseln. Velar fortfarande i val av ingångs-och utgångsmusik. Ska fråga en kompis om hon vill sjunga under vigseln, annars måste vi hitta en solist.
    Bestämma helt säkert hur tårtan ska se ut.
    Bestämma helt säkert hur bordet ska dukas.
    Göra praliner eller liknande att lägga i fina askar/påsar och ställa på gästernas rum på hotellet. Några förslag?

    Hur går det för er andra som ska gifta er i januari? Vad ska ni ha på er för ytterplagg?

  • PennyLane2009

    Jo, det är ju en idé. Vi skulle nog helst vilja köpa några lyxiga praliner till varje gäst, men det blir nog rätt så dyrt. Så därför tänkte jag göra egna, tror att jag kan få till rätt snygga och goda praliner på egen hand. Och det känns lite roligare än färdigköpta aladdinpraliner. Men det tål absolut att tänka på om tiden blir knapp.

    fredag den 13e skrev 2008-11-26 10:44:15 följande:


    PennyLane: Tänkte på det där med att göra praliner.. Vad tror du om Aladdin-hjärtan eller Nobless-hjärtan? Slipper du stå i köket iaf..
  • PennyLane2009

    Nej, vi kommer inte heller att gifta oss utomhus. Men det vore ju lite extra kul om jag kunde hitta en snygg cape eller jacka ändå. Det vore ju så snyggt med en kort vit pälsjacka (fusk, så klart)!


    3Jane skrev 2008-11-26 10:43:18 följande:
    Jag ska ha en vit knälång lite utsvängd vinterkappa. Kommer ju inte gifta oss ute så det är bara under transportsträckorna jag kommer behöva den.
Svar på tråden Dalabrudar 2009 del 2