• Jen09

Bröllopsresa i augusti - Maldiverna, Karibien, annat förslag?

Hej!
    Vi gifter oss i augusti och tänkte åka på bröllopsresa direkt efter.
    Funderar på Maldiverna, Karibien eller Hawaii.
    Men Karibien och Hawaii känns osäkert pga vädret.
    Och Maldiverna har väl också regnsäsong?
    Någon som varit där/vet någon som varit där i augusti?
    Någon som har andra tips på härliga ställen?
    Inte Thailand.
    /Jenny

• Svar på tråden Bröllopsresa i augusti - Maldiverna, Karibien, annat förslag?
  • Joji

Nej, det är väldigt dyrt... Är det billigare på Tahiti alltså?

• 20090801

Ja, det vi har fått pris på har hamnat på ca 40.000 hotell med frukost, flyg och transfer. Vi kommer att önska oss bidrag till bröllopsresan iform av pengar och resecheckar.

• Joji

Jaha, det var ju inte så farligt!? Har inte spanat så mycket på Tahiti - kanske vore nåt... Antar att du vet att vädret är bra på sommaren? Man är lite begränsad på sommaren faktiskt, av orkaner, regnperioder etc...

• 20090801

Citat ur TourPacific söderhavskatalog.
    "Söderhavet är en året-runt-destination, här är alltid ett behagligt klimat. Räkna runt 26-32 grader under de varmare månaderna och runt 20-26 grader under de svalare månaderna juni till september. Kvällstid går temperaturen ner några grader ytterligare. Cykloner förekommer när havstemperaturen är som varmast, dvs januari-mars, men det är inte varje år som cykloner bildas. Regnperioden räknas normalt mellan november och april, men det handlar oftast om snabba regnskurar på eftermiddag eller kväll."

• catte

Vi var till Maldiverna i augusti i 12 dagar och hade det underbart. Hade kanske 3 dagar då det regnade vilket inte gjorde så mycket. Det man ser i katalogerna om maldiverna gör inte rättvisa... det är ÄNNU finare! God mat, underbart väder, härligt vatten, underbara dykmöjligheter, SPA alternativ, härliga stränder... u name it!

Vi bodde på en "water jacuzzi villa" och hade all inclusive... bättre ställe kunde det inte ha blivit (min man fixade allt utan min vetenskap, fick reda på vart vi skulle vid check in på flygplatsen).

Lycka till med valet!

• Småland09

20090801: Vilket företag reser ni med och vad har ni fått för hotell? Vi funderar oxå på Tahiti - kollade Cooköarna men som du skriver är det SVINDYRT.. :-S

• 20090801

Vi kollar priser på nätet, för att kunna pressa priser på olika resebolag. En del har en förmåga att både dubbla och tredubbla priserna, samma flighter och samma hotell med samma service kan på nätet kosta runt 40.000kr och hos en del resebolag blir det ca 100.000kr. Vi håller på att begära in offerter från olika företag just nu så vi får se vart vi hamnar men det lutar åt att resan bokas via nätet.

Det lutar just nu mot att vi åker till Fijiöarna istället vilka är ännu billigare, trestjärningt hotell + flyg för två personer i 14 dagar fr.34799kr.

Det som vi tittar på just nu är ett trestjärningt resorthotell med pool, egen strand, spa, fri transfer, restaurang både inne och ute, bar, roomservice, frukost ingår vilkket inte är så vanligt på hotellen i söderhavet.

Rummet:
    egen balkong, kabel-/satelit-TV, Badrum med bubbelbadkar, AC, telefonväckning, kaffe-/teakokare, kylskåp, toalettartiklar, extra handdukar/sängkläder, flerlinjetelefon, hårtork, strykbräda, skrivbord, takfläkt, klockradio, öppningsbara fönster, Massage-tillgänglig att få på rummet, sykit, dusch-/badkarskombination, roomservice, mörkläggningsdraperi/gardin, internetuppkoppling, 1 stor dubbelsäng (kingsize), icke rökare/ rökare (vi har valt icke rökare).

Tillägg:
    servicepaket, reseförsäkring, avbeställningsskydd

Totalsumma: 39.308kr

• Joji

Låter som en bra deal!

Skilland ändå mot Aruba - där bodde vi på 5 stjärnigt hotell, två veckor för 46000... Söderhavet är ju generellt dyrare, vi vill helst inte ha mindre än 4 * och då kan jag tänka mig att priserna stiger...

Bra av er att kolla runt, som du skriver så kan det skilja en hel del mellan olika bolag!

• EmMa09

Vi kommer att åka till Curacao i västindien, ön ligger utanför orkanbältet, och det ska vara kanon väder! vi betalar ca 40.000kr för 2 veckor inkl. flyg och hotell!

• 20090801

Visst skiljer det en del i pris, men så vansinning mycket skiljer det inte.

****+
    48.406kr från Stockholm
    48.372kr från Göteborg
    51.844kr från Köpenhamn

Får se vad det blir för vår del.

• Joji
    EmMa09 skrev 2008-12-06 19:09:36 följande:
    Vi kommer att åka till Curacao i västindien, ön ligger utanför orkanbältet, och det ska vara kanon väder! vi betalar ca 40.000kr för 2 veckor inkl. flyg och hotell!
    Vi var som sagt på en annan av ABC öarna i somras - Aruba. Hade toppenväder alla dagar utom två, i två veckor. De två dagarna var det regn, fast det vara bara skönt för då kunde man ta en liten tur till stan.

Hur många * är det på hotellet ni bokat på Curacao? Intressat att jämföra pris på de olika öarna - vi betalade ju 46000 på ett 5*, inklusive flyg givetvis.
  • JustMeAndMyLove

Är det någon som har funderat på en kryssning i karibien? Jag vill se så mycket som möjligt av alla de där ställena! Och e båt i västra karibien stannar en dag i haiti, en dag i Jamaica och så var det ett eller två stopp till.
    Plus en elle rtvå veckor i Miami efter kryssningen.

Det erbjudandet har Fritidsresor men jag vet inte om jag ens vågar ringa och höra om priserna på resan :P

Någon som varit på kryssning? Kan man tjäna på att pussla ihop resan själv visa nätet kanske?

Själv är jag så rädd för det här med att köpa billig flygbiljet. Tänk om det går i konkurs eller något så man är strandad i Miami sen... Man läser ju om sånt hela tiden

• JustMeAndMyLove

Ska tillägga att jag smusslar in mig på tråden trots att vi inte ska åka fören augusti 2010 ;)

• EmMa09

vi har '''+ på vårat hotell o betalar strax under 40000:-

Joji skrev 2008-12-06 20:14:01 följande:
    Vi var som sagt på en annan av ABC öarna i somras - Aruba. Hade toppenväder alla dagar utom två, i två veckor. De två dagarna var det regn, fast det vara bara skönt för då kunde man ta en liten tur till stan. Hur många * är det på hotellet ni bokat på Curacao? Intressat att jämföra pris på de olika öarna - vi betalade ju 46000 på ett 5*, inklusive flyg givetvis.
  • Jen09

20090801, är det för båda två som ni betalar knappt 40000 alltså? inte per person?

Vi kollar lite på Samoa. Någon som har erfarenheter av det?

Jag oroar mig för mygg.. någon som vet om det är mycket mygg i Söderhavet? Jag har allergi och får stora bölder :(

• 20090801

Jen09 skrev 2008-12-12 11:18:57 följande:
    20090801, är det för båda två som ni betalar knappt 40000 alltså? inte per person?Vi kollar lite på Samoa. Någon som har erfarenheter av det?Jag oroar mig för mygg.. någon som vet om det är mycket mygg i Söderhavet? Jag har allergi och får stora bölder :(

Japp, det är för båda. Pratade med ett resebolag och de skulle har 37000kr/person. Det är fräckt tycker jag och dessutom så ingick då bara frukosten, transfer, flyg och boende i vanligt dubbelrum. Inga utflykter var inbakade i detta. Tänk vad mycket vi kan göra för 34000kr.

• Jen09

Någon som varit på Samoa eller känner till det på annat sätt?

• sokkerstruten

Safari i kenya går att åka på året runt! Beroende på vart vilken park man åker till!

Vi ska åka på safari i kenya en vecka i februari och avsluta med en veckas sol och bad semester på ett femstjärning resort på stranden på ön zanzibar! Helpension första veckan på safarin och halv pension andra veckan.

Alla flyg till kenya, till zanzibar, hem, inträde i parker,guide m.m m.m ingår.

Dock går det på 31.000 kr per person...

Svar på tråden Bröllopsresa i augusti - Maldiverna, Karibien, annat förslag?