• oboisten

Tips på vart man kan konservera brudbuketten

Vi funderar på att låta konservera vår brudbuketten, men när vi pratade med en blomsterhandlare idag sade hon att det var ganska ovanligt numera!?! Finns någon som har tips på vart i Stockholm man kan få sin bukett konserverad och hur mycket det kan kosta? Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på vart man kan konservera brudbuketten
  • FruLjungberg

har för mig det kostar 1700 och uppåt

• oboisten

Tack Fru Ljungberg,

Känner du till någon som gjort det, och i sådana fall vart de vänt sig?

• erika26

Ursäkta mig, vad ska man ha den till?

• passionsblomman

Det är inte många som tar på sig den typen av jobb länre. Jag kommer faktiskt inte på någon på rak arm. Det är ett jäkla pillande, det blir aldrig så fint som bruden tror, och det skulle behöva kosta massor för att betala sig för floristen. Sanningen är faktiskt den, att det är så olönsamt och otacksamt att de flesta lagt ner det.

Jag tycker själv att charmen med buketten är just att det är en del av Den Enda Dagen och att det är levande material som är förgängligt. Jag tycker personligen att man får ut mer för sina pengar genom att låta floristen göra en lite mer designad och välarbetad, personlig bukett och lägga en extra tusenlapp på det än att betala 2000-3000 kr för en torkad bukett. Men,det är bara en personlig åsikt.

• prusiluskan

Kan varmt rekommendera Jenny Strandh i Malmö. Jag vet att de konserverar och "ramar" brudbuketter.
    Se mer på www.blomsterdesign.nu

• allehanda

Jag håller med passionsblomman att det inte blir så bra som man tror.Jag har sett både den platta varianten och den med buckligt glas, nej torra blommor gör sig bara på ett ställe, i soptunnan!

• passionsblomman
    allehanda skrev 2008-11-10 22:40:27 följande:
    Jag håller med passionsblomman att det inte blir så bra som man tror.Jag har sett både den platta varianten och den med buckligt glas, nej torra blommor gör sig bara på ett ställe, i soptunnan!
  • 20th century fox

Bernzons blommor och Camillas blommor vet jag gör konservering.
    Vet ej hur mycket det kostar...typ mer än buketten i alla fall 2-3000 kanske.

• fru AM

Håller med om att det faktiskt inte blir så bra ...

Jag gjorde istället så att jag lät fotografen ta en riktigt fin närbild på buketten, med vattendroppar och allt (kolla i mitt galleri på en exempelbild) ... Och sedan har vi gjort en förstoring och ramat in den (man kan även få bilden framkallad på canvas/målarduk). Det är lite kitschigt ... men fint & kul! Och jag betalade mycket för min bukett och var väldigt nöjd med den så jag vill spara den på NÅGOT sätt ...

Svar på tråden Tips på vart man kan konservera brudbuketten