• 20090725

Måte båda tärnorna ha liakdana kläningar?

Jag skall ha två tärnor, min syster 25 år å min blivandes dotter 12 år.

Då de inte riktigt har samma kropps bygnad, måste de ha likadana kläningar? spelar det någon roll om det e två olika färger? tänkte att 12 åringen skulle ha ljus rosa (färg temat är ljus rosa) å min syster kanske en svart met ett lite bredare siden band i midjan..
    Funkar det tro?

Eller kanske man ska ha andra färger vilka passar till rosa? min blivande skall ha rosa väst å jag ska ha rosa rosor i buketten..!

Tacksam för förslag!!!

• Svar på tråden Måte båda tärnorna ha liakdana kläningar?
  • aikidoaasa

Det behöver absolut INTE vara likadana! Ska 25-åringen se ut som en liten "fjortis" eller ska 12-åringen se ut som en "vuxne-wannabe" Men däremot är det bra om man kan hitta lika dana färger på klänningarna så att man ser att de hör ihop på det sättet.

• Saggezza

Nej de behöver inte ha likadana klänningar. Om jag vore dig så skulle jag låta din syster ha den svarta klänningen med ett sidenband i samma nyans som din styvdotter har på sin klänning!

Mina tärnor kommer att få välja vilken klänning de vill ha själva, kommer försöka lägga in ett önskemål om att de ska vara blåa men annars får de göra som de behagar!

• 20090725

Styvdottern vill jätte gärna ha rosa så där e det inga problem, men min syster är överhuvud taget ingen klännings människa.. blir nog första gången jag ser henne i klänning! så därför känns det bättre att inte tvinga på henne en ljus rosa klänning utan att det blir nog bättre med en lite vardaglig klänning å bara ett rosa band i midjan...

Tack så mycket för svaren!

• Fru snart

mina tärnor har valt sina klänningar själva, alltså inte lika.

• Saggezza

Har du betalat för deras klänningar eller hur har du löst det?
    Funderar nämligen på hur jag ska göra eller rättare sagt hur jag ska lägga fram min önskning... :S

Fru snart skrev 2008-10-18 18:35:27 följande:

mina tärnor har valt sina klänningar själva, alltså inte lika.
  • Fru snart

Nej, jag sa från början att jag inte hade råd med det, eftersom jag är mammaledig. Min ena tärna är min lillasyster och mamma betalar hennes klänning. Min kompis har köpt sin klänning själv. Det roliga är att båda tänkt på vårt färgtema och nu kommer att passa så bra ihop.

• Saggezza

Fru snart: Vad roligt att det blev så bra ändå. Själv pluggar jag så jag har inte heller råd att betala för mina tärnors klänningar men båda betyder otroligt mycket för mig och jag vill att de båda finns där framme med mig... Så antingen får jag väl önska mig et i present eller så får jag försöka se sorgsen ut på ögonen när jag pratar med dem :P

• nässlan87

jag betalar för mina. detta för att jag vill att de ska vara enhetliga och att det ska vara i vårat färgtema. men den ena tärnan sätter sig hela tiden emot så nu står jag utan klänningar för att hon inte vill ha det vi vill.

klänningarna behöver inte vara lika men de bör bära någon nyans ihop.

lycka till

Svar på tråden Måte båda tärnorna ha liakdana kläningar?