In/Utgångs musik
Vad ska ni ha för musik, in & ut??
Vi ska ha November Rain - GN`R in & ut ska vi ha F. Mendelsohn....
Vad ska ni ha för musik, in & ut??
Vi ska ha November Rain - GN`R in & ut ska vi ha F. Mendelsohn....
Vi hade en egen pianist som spelade ingångsmusiken till oss. Det var kanske det som var problemet att kantorn inte kunde er låt bara och inte ett allmänt förbud mot annat än det vanliga. Men ni kan kanske också hitta nån annan som kan spela den.
Nää menar ju att spela på skiva isf. Som jag har förstått det så är det mycket musik med körer och konserter där. Så jag tvivlar på att man inte kan ha cd.
Är det så att dom INTE ha så man kan ha cd så fattar jag problemet.
En till präst skrev 2008-10-16 21:29:41 följande:
Dom undrade inte ens vad det var för låt.
MulleNuh: Får man fråga vilken låten är? Men förresten skulle inte ni gifta er i samma kyrka som vi gjorde? De har en jätteduktig kantor där. Han kan spela piano också och så är han musikintresserad. Har ni frågat honom personligen om han kan spela er låt?
Nä blandade ihop dig och en annan tjej. Förlåt!
Jag vet inte! Nederluleå.
Ganska långt ifrån samma kan man säga Jag är från norra Skåne!!!
Men vadå? Nej det tycker kanske inte du, men det beror på vad för sång/låt det är. Och nog blir det levande musik! Det ska gudarna veta. Jag ville just ha den sången vid ingång bara. Men går det inte så går det inte.
Du behöver inte tala till mig som att jag vore dum.
För den känslan får jag.
En till präst skrev 2008-10-16 21:38:26 följande:
haha ja det var verkligen fel kyrka!
Du skriver på ett jobbigt sätt som får en att känna att du försöker "provocera" på något sätt.
Och nej jag har inte sagt att cd-musiken är levande musik. Jag sa att vi ska HA levande musik i kyrkan.
En till präst skrev 2008-10-16 21:43:38 följande:
Och nej du får mig inte att känna mig dum. Men det känns som att du försöker.
En till präst skrev 2008-10-16 21:43:38 följande:
Varför detta? Har jag aldrig varit med om, men sen kan så klart organisten säga nej för att all musik inte passar på orgel eller liknande orsaker..
Nej absolut.. Jag tror visserligen inte att denna blir lika fin med orgel, men dom kunde iaf ha frågat vad för låt det var kan man tycka.
Dock pratade jag bara med receptionen. Får fråga igen senare vid tillfälle.
Jag hade redan accepterat detta och det gjorde jag i den sekund jag fick det sagt till mig från tjejen i kyrkan jag talade med. Men man måste väl fortfarande få bli besviken och tycka det är trist?!
En till präst skrev 2008-10-16 21:50:28 följande: