• anna3

mens-trots graviditet?!?

Majälva!

Berätta hur det gick hos BM.

Jag testade positivt direkt efter mens för 2 v sedan, fortfarande pos för 1 v sedan, ska testa imorrn igen.
    BM bad mej vänta med test 2 v efter det första positiva, för att se om det var tidigt mf eller inte. Jag har blödit alla dagar utom 3 sedan 23/5.

Har pratat med fyra bm vid fem tillfällen och alla ber mej avvakta.
    Har fortfarande gravsymptom, som ömma större bröst, molande svag värk i magen, halsbränna, trötthet, ont i ryggen.

Men imorrn ska jag testa igen *nervös*

• anna3

Ja, det är lustigt det här, men inte speciellt ovanligt att man blöder sa BM, men känns inte kul att blöda varje dag.

Om det visar svagare eller inget på testet imorrn så var det missfall. Man måste vänta iallafall 2 v, hormonerna i kroppen är kvar ett litet tag, de försvinner inte direkt med missfallet.

Men jag har inte haft så väldigt ont och det har inte kommit några klumpar, jag har kvar mina symptom, så jag hoppas även om jag inte borde, för jag blir så lessen då, även om det bara var första försöket.

Det där med att dricka så tidigt i graviditeten är ingen fara tydligen. Barnet är inte kopplat till mammans blod förrän v 5-6 (?) nånstans.

Jag tror ända att jag fortfarande är gravid... kan inte komma ifrån det, men det visar väl sig imorrn.

Är det positivt så hoppas jag att jag får komma till BM så snart som möjligt och få det bekräftat och att de kollar varför jag blöder.

Vi får höras vid igen och se hur det går

• anna3

Yohoo!! Grattis Majälva, vad roligt!! Hoppas jag får samma svar

Tack för tummarna Sara

• anna3

Majälva!

Jag har fått tid för VUL på måndag. Hoppas de kan se nåt då. Är i v 6+4 idag.

Hoppas på det bästa för oss båda Det är för j-igt att gå och vänta och inte veta om man ska vara glad eller ledsen...
    Vet precis hur du känner dej!!

• anna3

Lorelei,

ja det är vanligare än man trodde. Men som sagt, många MF har gått obemärkt förbi, trott att det var vanlig mens. Därav den höga siffran. Har även hört 1/5 får MF.

Att bli gravid blir en sån chock för kroppen. Får man missfall är kroppen mer förberedd nästa gång, men det är fruktansvärt tråkigt...

• anna3

Hur är det med HCG:t, stiger det hela tiden när man är gravid, eller går det upp och ner?

Svar på tråden mens-trots graviditet?!?