Håller med helt. Det blir ju inte mycket bättre av att båda dina föräldrar lämnar bort dig eller om så hela din släkt hade gjort det (hoppsan, nu klampade jag in på hedersbrott och tvångsäktenskap... ursäkta). Däremot hade det varit intressant om både du och din blivande hade blivit bortlämnade av era respektive föräldrar, även om det kanske hade blivit lite trångt i kyrkogången.
Även det hade kännts konstigt för mig i och för sig eftersom jag och min sambo redan valt varandra för länge sedan och våra respektive svärföräldrar också så att säga "godkänt" oss sedan länge. Vi har också lämnat våra föräldrahem för länge sedan.
För att svara på frågan: nej det har jag aldrig sett. Jag har bara varit på bröllop där brudparet går in tillsammans och så kommer jag och min M2B också att göra. Det tycker VI är det mest romantiska man kan göra.
feministbrud skrev 2008-10-16 10:38:22 följande:
Jag kan faktiskt inte se det vacka i det hela då jag tycker att det är vitkgit att vigseln speglar att det är mitt val och hans val att leva tillsammans. Eftersom vi levde ihop innan vi var gifta kändes det också fånigt att akten ska symbolisera att man går från en familj till en annan.