• Småland09

för en liten ringbärare..

Vi kommer nog med största säkerhet ha min lille systerson (6 år då) som ringbärare (om han vill).
    Frågan är, vad ska han ha på sig? Satt här och kikade men det mesta handlar om små flickor som ska vara brudnäbbar, men ni som ska ha pojkar som brudnäbbar/ringbärare, vad ska de ha på sig? Hittade någon sajt med en tuff klädsel där det inte var kavaj utan mer en väst - tror att han skulle få nippran i en kavaj - så en skjorta och väst kanske kunde vara mer vettigt??
    Alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden för en liten ringbärare..
  • Nueddax

Har själv oxå problem att hitta kläder till våra två pojkar. Vill ha tag på ett bara "kostym" byxor, men e så svårt att hitta enbart byxorna då vi inte vill ha en hel kostym.

Småland09 skrev 2008-10-13 22:40:44 följande:
    Vi kommer nog med största säkerhet ha min lille systerson (6 år då) som ringbärare (om han vill).Frågan är, vad ska han ha på sig? Satt här och kikade men det mesta handlar om små flickor som ska vara brudnäbbar, men ni som ska ha pojkar som brudnäbbar/ringbärare, vad ska de ha på sig? Hittade någon sajt med en tuff klädsel där det inte var kavaj utan mer en väst - tror att han skulle få nippran i en kavaj - så en skjorta och väst kanske kunde vara mer vettigt??Alla tips mottages tacksamt
  • valkyriana

Enabart finbyxor finns nog på Lindex tror jag. Och fina västar kan man beställa.
    Jag beställde hos en tjej som sydde likadana västar till min man och vår son. Ska försöka hitta adressen till hemsidan.

• Småland09

Tack för tipsen, ska kolla på sajten.. det är ett tag kvar har inte ens frågat lillkillen i fråga

• Pinocchio

Kolla på killkläderna på www.littleprincess.se där finns set med väst/skjorta/byxor och slips. Och smokingar också - om han vill vara superfin ;)

• Undertecknad

Vi kommer hyra likadan plastrong, skjorta och väst som min m2b hyrt åt vår lille ringis. Sedan kommer han ha svarta byxor och vita tuffa Nike-skor.

• shakynose

Småpojkar är annars vansinnigt fina i folkdräkt! Helst en liten leksandsdräkt!

• Arla79

Vi kommer göra likadant som "undertecknad" fast med svarta finskor till.

Undertecknad skrev 2008-12-18 22:30:32 följande:
    Vi kommer hyra likadan plastrong, skjorta och väst som min m2b hyrt åt vår lille ringis. Sedan kommer han ha svarta byxor och vita tuffa Nike-skor.
  • Wiimii

Vi tänkte först hyr samma uppsättning till sonen (då 4 år) som till brudgummen, men så hittade jag kostymbyxor med tillhörande väst till båda barnen på Lindex.
    Så nu kan de ha samma till jul, nyår och bröllop i mars, bara variera skjortan.

• kalevala

vi hade shorts väst och " bondskjorta..... grabbarna turades om att bära asken med ringarna....8 o 4 år .... de klarade det bra ...gick in med oss sen satte de sig längst fram o sen gav vi tecken så kom de med ringarna !
    kolla gärna i mitt galleri ,

• momi boki

min dotter på 2.5 o min kusins son på 4 ska gå in tillsamans hittade en jätte fins väst samt byxor till de får han ha med en skjorta under mycket mer roligare o sötare en en barn kostym tycker jag =)

• altervattnet

vi kommer ha min blivande`s son Andre på 3 år som ringbärare

Jag har köpt ett par lackskor på rea för 149 :- sedan funderade vi på att köpa en frack till han ( har en kompis i USA så hon kan köpa billiga kläder och skicka över :)

dock så frågade jag på affären där jag köpte min klänning och då sa dom att barn oftast tar av sig kavajer eftersom dom inte känner sig bekväma, sedan så tyckte hon att barn ska se ut som barn, inte som en vuxen så hennes tips var finbyxor skjorta och en väst ... så just nu är man kluven....

• Tindragull

Min son som då kommer vara 15 månader ska vara vå ringbärare. Han ska gå tillsammans med dottern som då är nästan 5 år.
    Han ska ha en skjorta och ett par svarta jeans är det tänkt.
    m2b ska ha svarta jeans, skjorta & kavaj så det känns lagom att lillplutten ar skjorta & jeans.
    Var jag ska hitta skjortan är dock ett stort frågetecken...

Svar på tråden för en liten ringbärare..