• JBB

Är detta ett bra eller dåligt pris på en fotograf?

Jag har verkligen noll koll på fotografer och deras priser så jag tänkte kolla vad ni tycker

Igår frågade jag priser på bröllopsfotograferingen hos en fotograf här i närheten. Han tar 3600kr för en timma, då ingår det 12kort i ett album, cd-skiva med resterande bilder, 2st stora bilder, en annons i tidningen och 20st tackkort, vill man inte ha tackkort kunde man få en till stor bild. Vill man ha fler bilder i albumet (som rymmer 20st) så kostar det 80kr per bild.

Vad tycker ni om priset? Bra eller Dåligt?

• Svar på tråden Är detta ett bra eller dåligt pris på en fotograf?
  • malleballe

tycker att det låter bra
    dom jag har tittat på kostar mellan 5-8000 kr

• AnnaochHenrik

Billigt! Dock, kolla upp bilderna ni får på cd-skiva, är de högupplösta eller lågupplösta? Högupplösta känns som ett måste, man kanske själv vill kunna framkalla bilder....

• chokladflingan

Låter väldigt billigt, vår fotograf tar samma pris för 8 bilder.

• september2009bröllop

verkligen billigt!

• JBB

Vi har haft denna fotograf innan och har varit nöjda med bilderna.
    Högupplösta eller lågupplöste? hur vet man sådant, ska jag fråga kanske

Och när tycker ni, vi ska ta fotografen? jag har förstått att det är väldigt individuellt, vissa tar under vigsel, middag eller en annan dag vid en sjö eller liknande. Det är ju trots allt bara en timma vi tar honom, är det då bättre att ta det på en annan plats och tex hyra in en amatör fotograf under vigsel och fest, ja hur gör man och hur gör/gjorde ni?

• Anja 19 juli 2008

Låter som ett RIKTIGT bra pris tycker jag!

Lågupplösta är nog det vanligaste när det gäller fotografer. På det sättet kan du inte själv framkalla bilderna utan måste använda dig av fotografen om du vill ha ett foto framkallat så att säga.

Vi hade fotograf typ 1,5 timme innan bröllopet, tog ca 60 bilder då, under vigseln ungefär lika många, och hyllningarna lika många, så typ 180 foton? (det var nog fler) och alla dessa fick vi högupplösta. Vi fick inget album eller och inga utskrivna foton, men eftersom alla är högupplösta så ska jag snart själv börja pyssla med detta vilket ska bli skitkul. Ska göra ett jättefint album har jag tänkt.

För detta gav vi 4.500 (detta var med 600 i bensin då han fick köra en bit för att komma hit). Denna fotograf finns i Ängelholm och det eg priset är 3.900. Han är SÅÅÅÅ duktig...

Nu vet jag inte alls var du bor men om ni bor i närheten så kolla upp honom.

Vet ni ungefär hur många foton ni får...

Var detta pris ENBART för porträttfoton? För man vill ju väldigt gärna ha fotograf vid vigseln och utanför kyrkan oxå! (iallafall jag )

• Vitt guld

Det låter väldigt billigt, om nu fotografen är duktig.

Är bilderna på CD´n högupplösta och får ni framställa egna kopior från dem? I så fall är det ÄNNU billigare.

• monkay

Vi betalar 4000 kr för en halvdag då ingår porträttfotografering (2,5 timmar) bilder under vigseln samt efteråt när man kommer ut på trappen. Bilderna kommer på Cd som högupplösta TIF eller JPG och till sist ingår transport för fotografen. Vill man ha en heldag tillkommer 2000 kronor och då följer fotografen även med på morgonen när man fixar barret, sminket etc, tar porträttfoto även på familjen samt på brudskålen och dukning.

Detta är iofs i Uppsala/Stockholmsregionen, men visst verkar det vara en bra deal?

Man får iofs inga fotografier framkallade, men det kan man ju göra sen.

Så är det ngn som läser detta och tycker det verkar vara en bra fotograf så maila mig så skickar jag info om henne :)

Svar på tråden Är detta ett bra eller dåligt pris på en fotograf?