• Iafia

Hur finansierar ni erat bröllop?

Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.

1. Lån från banken
    2. Sparat
    3. Släkt/vänner hjälper till att betala
    4. Kuvertavgift

• Svar på tråden Hur finansierar ni erat bröllop?
  • JPerlestam

Sparpengar, plus att vi handlat lite varje månad nu i 8 månader så det har inte känts så ansträngande som vi trott...

• MulleNuh

Presentpengar plus sparar plus vi köper mycket allt eftersom.

• guldlockm

Sparade pengar (i dessa tider vill vi verkligen inte låna)!

• chokladflingan

Vi sparade ihop det mesta sedan fick vi även ett litet bidrag från svärisarna.

• didis

Lån känns inte så attraktivt just nu... men oavsett vilket vill jag ogärna låna till konsumtion.

Vi har pengar på sparkontot som kommer att användas och sedan får vi bygga upp kontot igen (vi har hus så viss buffert bör finnas).

Mamma har sagt att hon vill sponsra drickat med 10.000 så kanske blir det så annars betalar vi det själva också.

• MilosMamma

sparat, sen har mamma gett oss pengar i gåva

• propp

Iafia skrev 2008-10-12 19:48:25 följande:

Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.1. Lån från banken2. Sparat3. Släkt/vänner hjälper till att betala4. Kuvertavgift
    Inget av dessa...och vårt sätt är kanske inte så vanligt heller för den delen... Överskjutande vinst från försäljning av lägenhet som vi inte behövde lägga in i vår nya lägenheten...
  • lillP

Vad skönt sätt att finansiera det hela på! Måste ju vara det optimala

propp skrev 2008-10-13 09:57:19 följande:
    Iafia skrev 2008-10-12 19:48:25 följande:
    Inget av dessa...och vårt sätt är kanske inte så vanligt heller för den delen... Överskjutande vinst från försäljning av lägenhet som vi inte behövde lägga in i vår nya lägenheten...
  • Frukenob

Vi sparar, lägger undan 2000 i månaden, och så köper jag lite saker här och där så man delar upp summorna.
    Jag har dessutom ringt och bet dom bra mer i skatt så jag får tillbaka en högre summa nästar midsommar till maten.

Mitt bästa tips är att dela upp på kosnaderna. Jag ska tex till tyskland med jobb på torsdag och då passar jag på att köpa spriten. Öl och vin kör vi och handlar i vår.

Svar på tråden Hur finansierar ni erat bröllop?