• aguila86

Är honför liten?

Jag skulle gärna vilja att våran dotter är brudnäbb på vårat bröllop, hon kommer vara 2,5 år då. Är hon för liten? Någon med erfarenhet?
    Jag tänkte annars om hon kunde gå in tillsammans med tärnorna?

• Svar på tråden Är honför liten?
  • gusjma

Jag tror att springande/pratande/gråtande barn stör alla andra i församlingen tusen, tusen gånger mer än vad det stör brudparet. Jag hade i alla fall inte en tanke på något annat än det vi stod där för att göra! Sen är det klart att jag hörde Alice prata ibland och bebisarna som var med gnydde, men vad gjorde det?!

• Tjolinti

Jag var näbb på mina föräldrars bröllop när jag också var kring 2, hahaha, har sett på video nu efter, jag var jätte söt men jag var lite överallt. Jag var tyst men jag sprang fram mellan mina föräldrar o familjen som satt på kyrkbänkarna. Vet inte om jag störde någon faktiskt.

• Cltsp

Jag var tärna på min systers bröllop för många år sedan. Hennes dotter vår då två år och skulle vara brudnäbb. Tanken var att jag och hennes dotter skulle gå bakom brudparet och hålla varandra i handen. När kyrkportarna slogs upp och vi skulle gå in blev hon jätterädd för allt folk som satt där så jag var tvungen att bära henne in i kyrkan. Det gick bra men som sagt det gäller nog att vara lite flexibel när man har små barn med.

Under vigseln satt hon hos mormor och morfar i kyrkbänken och de mutade henne med russin så hon skulle hålla sig sysselsatt. Ett bra tips för att få dem att sitta still och vara tysta ;)

• passionsblomman

Inte för att det hör hit egentligen, men FINNS deet ngt roligare än Luciatågen på Småbarnsavdelningen på dagis? Åh herregud som jag har skrattat åt de små varelserna! Vad du än gör i den publiken:VINKA INTE!!! Då galopperar ungen garanterat mot dig, snubblande över särken och får med sig en hel utbrytargrupp på köpet...

• Silla69

Jag tycker dom e så söta när dom e så små, mitt i allt hittar dom något annat som är roligare..
    Klart hon ska vara näbb, vår lilla ska vara näbb med gåstolen..

• Livaa

Vår tjej kommer vara ca 13 mån när vi gifter oss och hon ska vara näbb. Vi kmr gifta oss på stranden...

• xmarsan

Vår lilla dotter ska vara näbb - hon kommer då att vara 17 månader - och det ska även hennes kusin vara - som då är 2 år och 8 månader. Vi tror att det kommer gå bra. Vill de inte stå still så kan de ju springa runt lite eller sätta sig hos våra föräldrar eller dyl.

• förväntansfullbrud

Vår dotter va näbb, hade precis fyllt ett. Hon höll en av tärnorna i handen och det gick hur bra som helst.

• Opalen

Jag var på ett bröllop nyligen där parets dotter (knappt 3 år) var näbb. Hon gick in tillsammans med prästen före brudparet. Gick jättebra. Hon satt tillsammans med en släkting under själva vigseln. De hade förberett henne väldigt mycket på hur det skulle vara, vilka som skulle vara i kyrkan (nästan 100 pers). Men man vet ju aldrig med småbarn så man måste nog ha en flexibel inställning till det själv för att det ska gå bra!

• norpans mamma

Vår son på 2½ år kommer att vara näbb. Han kommer att gå före oss tillsammans med sin storebror på 12 år.

• Maliinka

Vår son på då 2,5 år kommer antagligen att vara näbb. Antagligen kommer han att få sätta sig längst fram i kyrkan med mormor under akten, och så "plockar vi upp honom" på vägen ut. Fast vi har inte spikat något än

• MajsanB

På min systers bröllop föra året var jag och mina systrar tärnor, ochmin ena systers barn ville vara os mamma och inte os pappa som det var tänkt, hon var 5 månader, och det gick bra. Så favör inte.

• PennyJenny

Vi hade syrrans lillkille som näbb tillsammans med guddottern. han var då 15 månader och hon 8 år. Vi visste att han skulle stjäla showen när vi klev in i kyrkan så söt som han var och det var helt ok. Till och med skönt. han gick bara halvägs fram sedan pep han in till syrran i kyrkbänken och satt där resten av vigseln.

Är man bara med på att de stjäl showen en stund, låter, kryper under kjolar som någon skrev, kärver uppmärksamhet osv så go for it! Själva ville vi gärna lätta upp det hela lite och vad bättre än barn?

• Ore

Jag tycker du kan ha henne som näbb, men se till att hon kan sätta sig hos någon om hon ledsnar på att stå där framme. Vågar hon inte gå först in så är det bra om tärnorna tar hand om henne.

Min systerdotter var nästan 5 år, men henne förberedde vi ganska väl innan. Hon hade sett vart hon skulle gå i förväg, och vi hade sagt att det skulle vara en massa folk som tittade på henne, men det var för att de ville se när hon var så fin i sin prinsessklänning och allt... Hon var ändå ganska blyg när hon gick fram, tittade neråt mycket...

• allehanda

Som vaktmästare tycker jag att ni är många med en härlig inställning till detta ämne det är så mycket bättre att låta barnen vara än att jaga dem som de uppfatar det när någon vuxen skall hålla ordning på dem.Förbered med något lite gott(russin som någon skrev tex) försök låt bli leksaker för de har en tendens till att "drälla" överallt på 2 minuter.

• aguila86

Ja nu har jag bestämt mig för att hon ska få vara näbb. Hon kommer vara så fin! =)

• valkyriana

Nej men vår lilla Nea 1 1/2 år var brudnäbb i Augusti. Hon och vår 8 årige son. Då tog ju storebror mycket ansvar.
    men man får ju ta det lite för vad det är. Det får ju bli lite som det blir

• chokladflingan

Det är bara gulligt med en pytteliten näbb som tultar omkring i kyrkan. Varför skulle det störa?

• MulleNuh

Oj nu blev jag osäker.. Kanske jag ska ha mina barn me också?! Sonen kommer vara 4,5 år och dottern 14 månader.

Fick ångest för att jag inte tänkt på det innan!

• hummle

ska ha våra barn me...
    pojkarna e då 6år o 3,5år. lillan kommer vara 13månader då vigseln äger rum.

Svar på tråden Är honför liten?