• passionsblomman

Nu får det vara nog!

En Passionsblommas bekännelse 1

Inatt drömde jag följande:

Jag sitter på Arbestförmedlingen(har blivit varslad, så det är inte en så konstig del av drömmen), tvingad ett gå en sk "jobbsökarkurs"
    Börjar fnissa åt ett av skämten i BT´s fantastiskt roliga trådar.
    Berättar den för bordsgrannen, som är en bekant sedan tidigare. Mittemot sitter en tjej som utbrister
    -Åh den vatråden var jag också i!!!Jag är **** (säger sitt "nick"
    -Men herregud! Är DET DU!!! Är det så du ser ut!!!(jätteglad)
    Föreläsaren har börjat hålla jobbkurs och blir ganska irriterad, eftersom vi rusat upp och kramat om varandra och ivrigt fortsatt babbla om alla trådarna och dess intressanta innehåll.
    -Vi går och äter lunch istället, säger jag.
    Sagt och gjort.
    Bakom oss går ropar Af-handläggaren medan vi går:
    -Er vägran att medverka i den här kursen kan negativt påverka era möjligheter att få A-kassa!

Det skiter vi i för på BT hjälps vi ju åt med allt här i livet.

Vaknar. Inser att detta har gått helt överstyr...*rodnar och tittar i golvet*
    Vart söker man hjälp för avvänjning frå BT-beroende? och hur lång tid tror ni den tar?

Kanske starta ABT AnonymaBröllopsTorgare:
    -Hej allesammans jag heter Passionsblomman och jag är BT-ist...
    _He

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 11:40
    Jag ber om ursäkt för mitt konsekvent dåliga granskande av stavning i alla mina inlägg... Har ett trööögt och undermåligt tangentbord.

• Svar på tråden Nu får det vara nog!
  • passionsblomman

En konstig sak: När jag frustande av skratt läser upp alla galet roliga saker för minsambo...
    ...fattar han så sällan vad exakt det är som är så roligt?

...medan jag torkar tårarna och sedan skrattar ännu mer...

• Snoris

Haha, min brukar oxå va så där trög. Eller så har han bara sämre humor än vad jag har.

• passionsblomman

Jag förstår inte:
    -ingen tanthumor
    -ingen brudhumor

Kan det vara för att det rör sig om en man möjligtvis*ser fundersam ut*
    Fast om det är nåt snusk så tycker ahan det är roligt minsann...*snörper på tantmunnen*

• didis

Och jag har varit på kurs i flera dagar och haft svår BT-abstinens!

Skönt att vara hemma igen och bli uppdaterad på allt som hänt i trådarna (fast egentligen borde jag skriva tentan de delade ut idag...)

Saknat er!!

• Tx2

Min undrar om jag inte borde gå på någon avvänjning snart, när jag står bredvid och frågor om han snart är klar med sitt så att jag får använda datorn där hemma.

• passionsblomman

Heeeej allasaman! jag har varit borta precis hela dan, och jag åt vår fina middag mycket fortare än jag brukar, för jag MÅSTE ju kolla läget här, innan IDOL börjar.* rodnar och erkänner att den här tanten nog aldrig missat ett enda avsnitt*

• MulleNuh

hej du!!
    Jag sitter här och låter luften gå ur mig!! Ungarna sover äntligen!! Och jag har haft en VIIIDRIG dag!!!

passionsblomman skrev 2008-10-10 19:43:11 följande:
    Heeeej allasaman! jag har varit borta precis hela dan, och jag åt vår fina middag mycket fortare än jag brukar, för jag MÅSTE ju kolla läget här, innan IDOL börjar.* rodnar och erkänner att den här tanten nog aldrig missat ett enda avsnitt*
  • BlygBrud

Hej!
    Jag heter Blyg Brud och jag har varit BT-beroende sedan 2006.
    Jag BT-ar minst 2 timmar per dag.
    Men nu har jag förstått att jag måste komma tillrätta med det här beroendet.
    Vet att jag i den här tråden kommer att finna det stöd och den hjälp jag behöver för att bli av med mitt BT-beroende.
    Så för säkerhets skull lovar jag att titta in här minst en gång per dag, för att känna ert stöd.

Allvarlig?? jag??? Näääää
    (glada gubbar kan jag göra också.. )

• esset50

Jag tror att jag hakar på. *vad är väl IDOL mot detta*

• Vill nu
    MulleNuh skrev 2008-10-09 11:41:00 följande:
    haha jag är bara glad att jag hittat hit för jag var familjelivsberoende!! Så nu har jag iaf brytit DET beroendet med ett annat!
    Jag oxå!
  • passionsblomman

Jag lyssnar på IDOL och skriver samtidigt...(hörde ni lilla Anna ikväll- jag tycker hon är DUKTIG)
    Min familj tycker inte att jag är rolig...
    ...men ja har ju mina medberoende här.*skäms lite*

• MulleNuh

Ja men Lars lät som han hade ett stort jäkla kycklingben som fastnat i halsen!!

passionsblomman skrev 2008-10-10 21:51:29 följande:
    Jag lyssnar på IDOL och skriver samtidigt...(hörde ni lilla Anna ikväll- jag tycker hon är DUKTIG)Min familj tycker inte att jag är rolig......men ja har ju mina medberoende här.*skäms lite*
  • passionsblomman

Jaha! Ännu en kväll med delad uppmärksamhet. lite TV, lite familjeprat, Lite BT samtidigt...
    ..jag har inte ens försökt klara av att slå av datorn...

• Vargtassa

Min sambo bara suckar när jag sätter mig vid datorn för han vet precis vilken sida jag kollar av först! Man får ju så många bra tips här ju!!

• passionsblomman

Och så många roliga bekanta man får också!!!

Vargtassa skrev 2008-11-08 21:05:33 följande:
    Min sambo bara suckar när jag sätter mig vid datorn för han vet precis vilken sida jag kollar av först! Man får ju så många bra tips här ju!!
  • Im yours

Visst är det så att somliga i ens omgivning inte ser allvaret i våra diskussioner. Oki, vi BT-ar, i syfte att ställa upp för likasinnade. Och inte minst för att låta oss inspireras inför den största dagen i livet. Andra har allvarliga problem, t.ex data spelberoende. Där det låtsas döda små minigubbar på dataskärmen. SOM INTE ENS FINNS I VERKLIGHETEN. Vilket är värst????? Hahahaha, trodde väl det. Till de som uppehåller sig vid datorerna då en blivande brud, el någon som är gift, o innehar BT- rättigheter, snabbt närmar sig. Vik hädan, och fundera på om det verkligen är någon mening att döda smågubbarna. Gång på gång, på gång. Är det inte bättre att försöka inse att även om de visar sig på dataskärmen. Så finns det ingen chans att de dyker upp för att förstöra varken själva vigseln, el efterföljande fest. Man behöver inte döda dem............... Jösses!!!!!

• Hammerman

Men om man inte dödar dem får man inga erfarenhetspoäng och pengar och utan erfarenhetspoäng så kan man inte gå upp i level och lägga fler poäng på alla mäktiga skills man behöver för att bli ännu bättre på själva dödandet eller någon annan kringliggande aktivitet som i slutändan likförbannat effektiviserar jordandet av pixlar alternativt polygoner och pengarna man får som lön för mödan behöver man såklart gör att köpa fler och bättre vapen vilket även detta görs i syfte att jordfästa nog med spelgubbar för att avfolka ett mindre land oc ja man kan nog dels inflika att dataspel är en horribelt våldsam men ack så tillfredsställande hobby samt att komman kan vara bra att använda i ett korrekt språkbruk och avslutningsvis vill jag säga att *svimmar av syrebrist*

• passionsblomman
    Hammerman1 skrev 2008-11-08 22:33:31 följande:
    och avslutningsvis vill jag säga att *svimmar av syrebrist*
    Ja undra på det! det gjorde jag nästan själv fast jag bara läste!
  • Im yours

Hahaha, Tänkte inte på detta. Att beskriva sitt dataspelande ger även upphov till syrebrist. Med b.la avsvimmningstendenser. Tack Hammerman1. Jag kunde inte ha beskrivet dettta tydligare själv. Snacka om att leva farligt,*ler*. Jösses....

• Soon and very soon
    TV är en bra barnvakt!
Svar på tråden Nu får det vara nog!