• Äldre 9 Oct 16:06
    31631 visningar
    240 svar
    240
    31631

    Våra sommarbröllop var underbara - nu är vi fruar!

    Hej!! kuk med ny tråd!! BRA beslut!!

    Pumpkin: töligt när man hittar det där PERFEKTA huset och vet att det inte är läge eller går att köpe det nu...

    Anja: aha... då förstår jag att ni känner er lite trångbodda... är planerna på is nu eller letar ni vidare?

    jo tack magen växer är i vecka 12 nu och kan inte ha ett enda av mina gammla byxor... sjukt ju... alla böcker säger att man ska börja växa i v 16-17 typ.. jag har gått i mammabyxor/ mjukisar sen v 8 hahaha

    nu är det offeciellt så jag har berättat för de flesta... blev dock itne som jag tänkt mig då jag hade pysslat jättefina kort och skulle skicka ut vykort... så sa en av mina vänner på krogen när hon avr full att hon "trodde" att jag var gravid... långt innan jag sagt något alltså... och på krogen när alla blir fulla tappas lixom småord bort och sen ringde alla och gratulerade/frågade om det verkligen stämde... fy farao vad sur jag var då... inte så ofta man får berätta en sån sak och så blev det så plumpt bara för att ett rykte startats...

    Annars kommer folk fram och frågar och så nu så jag antar att det syns rätt mycket redan... (magnus mobbas och tror det är 2)

    KRAM PÅ ER ALLA FRUAR!

  • Äldre 9 Oct 16:06
    #4

    hahahahaah

    KUK med ny tråd!!! jag dööööööör

  • Äldre 9 Oct 16:07
    #5

    HAHAHAHA kan inte sluta fnissa!!!!!

  • Äldre 13 Oct 15:41
    #20

    hihi Tack Tack ja lite töligt att jag inte fick berätta som jag ville men jaja...

    Englali: usch att ni inte hinner renovera... är ju jobbigt att leva i något som man tycker är halvfärdigt...
    gött att ni blev nöjda med albumet!

    Pumpkin: det finns fööööör mycket grejer man vill köpa till scrapbooking... synd att det mesta är så dyrt...

  • Äldre 17 Oct 17:38
    #42

    Sommarbrud: GRATTIS!!! åh vad roligt!!!!
    Jättefina kort också!! och jack russel är DEFENETIVT en hund att rekomendera ( har en själv såklart)

    Anja och pumpkin: vad duktiga ni är som orkar blogga! Superkul jue!

    Imorgon ska vi på bröllop! har suttit i 3 timmar!!!! och gjort kortet som de ska få blev rätt nöjd faktiskt ville ju hitta rätt nyans av rosa som är deras färgtema tillsammans med guld och sen att allt skulle bli perfekt magnus tyckte jag var helknäpp efter 1 timme! haha

    ja annars bråkar jag om dagarna med telia och glocalnet eftersom vi FGORTFARANDE inte har internet hemma!! *suck* pust och stön men men jag ger inte upp!

    Kram på er!

  • Äldre 20 Oct 13:00
    #45

    Pumpkin. kortet var jättefint!! jätte sött!

    Bröllopet var suveränt! haha middagen var jätefin med vackra tal osv... sen på festen efteråt spårade det väl ut lite... striptease till ära för brudparet???? in på bara skinnet... :-P

    och brudgummen körde en egen dans till "it's a baginbox" iklädd en boratdräkt... HAHA oj oj oj ja galet var det!!

  • Äldre 26 Oct 20:17
    #56

    Hejsan!!
    kkc försöker ni med?? åh vad roligt!!!

    hihi Anja kul att du tycker det är kul att följa oss med barnplaner,,, här går det bara bra. magen växer!
    vi var nere och hälsade på magnus pappa i helgen ( har ju inte pratat med honom sen bröllopet) och det var lagom kul att träffa honom,.. han var fjäskande och bläää... ville bara skälla på honom men jag var lugn för magnus skull, vi shoppade massa babysaker på ullared iallfall

    nä men det hät med frågan om när barnet kommer till nygifta kan ju ta knäcken på vem som helst... tyckte också det var jobbigt i början man vet ju faktiskt inte om man kan bli gravid eller så kan det dröja länge...

    englali: mysigt med julfirande hemma hos er! :) hihi ja pengar behövs det ju alltid extra av.. själva lägger vi golv nu
    kram på er!

  • Äldre 30 Oct 20:14
    #67

    Hej tjejer!!

    sommarbrud jag heter snitte där med

    usch då att ni inte får sova tjejer... : ( ? inte bra... men det kanske är hösten som spökar som pumpkin skrev.. det är ju många som blir påverkade av den negativt tyvär

    Här byter vi golv, försöker bli klar med soldäcket (vilket evighetsprojekt det blev) och tapetserar för fullt roligt men slitsamt! sover mer nuförtiden... har väl sina orsaker ;) men det känns konstigt eftersom jag alltid vart en kvällsmänniska och inte behövt särskillt mycket sömn... men det är väl kroppens sätt att förbereda sig eller något sådant..

    kram på er!

  • Äldre 12 Nov 15:56

    Hej tjejer!

    Grattis anja och englali i efterskott och grattis mig med som fyllde den 7:e hihi
    jag bakade och bakade hela fredagen den 7 så när alla gästerna kom var jag helt slut och ville bara sova

    filifjonkan: vad gött med thailand i 2 veckor, massage varje dag skulle man ju inte säga nej till

    pumpkin: träligt med sånna svärföräldrar,,, hon kna välla plocka och fejja hemma hos sig själv och dumma kommentarer hjälper ju ingen!

    Jag har överlevt första helgen hos magnus pappa efter bröllopet och nu hoppas jag att det dröjer lääääänge innan jag msåte träffa honom igen.

    ang jul så firar vi nog hemma hos oss igen, har gjort de 3 jular irad nu så kommer min familj och sen på kvällen åker vi till magnus mamma och firar lite med hans familj..

    Vad ska ni köpa till era makar i julklapp?
    min fyller 25 den 20:e också har ni något bra förslag till present där med? *blink *blink*

  • Äldre 12 Nov 15:57

    just ja: englali: vad heter kursen du går? alltså genom vilket företag?
    kram kram

  • Äldre 23 Nov 19:46

    Hejsan tjejer!

    Gött med godkänt på tentan pumpkin!

    Englali: Roligt när man känner att man möter riktiga proffs!
    Visst ser det enkelt ut när vana händer jobbar men det är bara att öva och öva så kommer du snart vara lika proffsig du!

    I helgen har vi vart på Selma spa... åååh så underbart... god mat, träning i form av yoga lite "do in massage" vattengympa och en massa bad och bastu
    Av någon anledning får man inte bada bubbelpool när man är gravid så det fick jag undvika...
    På onsdag ska vi in på ultraljud! *längtar*

    Kram på er!

  • Äldre 28 Nov 21:22

    Hej!

    UL: det gick jättebra!! den lilla varelsen sprattlade omkring som bara den där inne... allt såg bra ut och den lilla vägde 170 gram
    Vi väntar en liten pojke! (tror de iallafall) så nu planerar vi för det så får jag köpa en rosa barnvagn till nästa barn kanske Det var verkligen jättehäftigt att få se barnet röra sig och se hjärtat slå

    jag ska inte sälja klänningen, den är ju uppsydd efter mig så det KAN jag bara inte göra

  • Äldre 1 Dec 15:55

    Hej i advetsmyset!

    idag har det snöat igen! hurra! sen 2 timmar senare regnade det bort... *suck*

    Sommarbrud: jepp vi ville veta för planeringens skull inköp av kläder osv

    Englali OJ är det så länge sen, 1 år lixom... shit, tycker också det är nyss du skrev om det hemslka beskedet... fast iofs så är det ett par månader sen vi gifte oss också... gud vad tiden går

    Vi renoverar också, barnrum, kök och hall, men det SKA vara klart innan jul så det är bara att slita på varenda lediga sekund haha, nu sitter jag på jobbet så nu KAN jag inte renovera...

    Pumpkin: mysigt med myskväll, glögg och pepparkakor, jag har också hunnit få i mig en hel del glögg faktiskt SÅÅÅ mycket julstämning på den drycken

    Kram Kram

  • Äldre 2 Dec 14:17

    Hejsan!

    sommarbrud: klart ni ska berätta!!!
    vi skickade kort till de som bodde långt bort och berättade
    och är du snart i v 16 tycker jag allt att det är på tiden att berätta!

    Det kostar ingenting att fråga det, ibland kan de se och ibland inte... mankan ju inte veta till 100% men gissa kan de ju göra och de brukar ju ha rätt, läste någonstans att det är ca 5% de har fel på bara...

    pumpkin: klart det är alkoholfritt det är jättebilligt med alkoholfria drinkar på krogen också! haha tur att inte ALLT blir dyrare när man är gravid

  • Äldre 8 Dec 15:16

    Hej tjejer!

    grattis bru080524 till babyn i magen!

    Grattis pumpkin i efterskott till namnsdagen

    Grattis Nienna i efterskott på fördelsedagen!

    Ang julklappar så blir det så här:

    Magnus fyller ju år den 20:e så då får han ps3
    till jul får han en thaimassage och något klädesplagg...

    vad har NI ösnkat er?
    kram kram

  • Äldre 10 Dec 14:55

    haha det kunde jag tänka mig pumpkin

    jag har mest önskat mig babysaker men till mig och bara MIG har jag ösnkat mig ansiktsbehandling, manikyr, abbasingstar, kläder och smycken men tror nog mest på babysaker, det behöver vi mest och är kul att få
    kram kram

  • Äldre 14 Dec 19:03

    Hej tjejer!

    pumpkin- snygg klänning! lite för pryd för min smak men den var verkligen jättesöt!

    jag sitter på jobbet, helgen har gått i ett med luciatåg hit och dit, igår gick vi i LLA och JAG var lucia inför 5000 pers! mäktigt kan jag lova!
    idag har jag harft hand om 2 luciatåg med små barn och det var sååååå söta.. visst de sjunger inte rent alla grr och så men det är lixom inte det som är det viktiga när barn går

    Kram på er!

  • Äldre 21 Dec 13:39

    Hej tjejer!

    pumpkin: jätte fint hus! klart det kommer finnas liknande hus när det är dags för er! Vad länge tror du att det dröjer? är det tills du har pluggat klart eller ska ni hitta jobb och så där först?

    kram kram i julstressen!

  • Äldre 7 Jan 12:07

    Hej tjejer!!

    GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!!
    Härligt att ni har haft det bra under jul och nyår!
    själva hade vi nyårsmiddag med med lite gäster tänkte att vi måste passa på nu nästa nyår lär det ju bli rätt lugnt hemma hos oss

    pumpkin: skönt att höra att infektionen har lagt sig, kasst att ha ont i tänderna!

    Englali: tråkigt att det tar tid.. har en väninna som har försökt sen i februari och gråtit sig igenom hela året nu eftersom de negativa testerna bara har avlöst varandra... hon gick och pratade med en BM och hon var för STRESSAD.. kroppen låste dig pga att hon så gärna ville bli gravid och de planerade i i minste sekund när de skull ha sex så det ville sig inte lixom... kan det vara något likande? om du har haft problem med äggstockarna så tycker nog jag också att du ska kolla upp dig snart...

    sommarbrud: härligt med UL! haha då håller vi tummarna för en majbebis åt er!
    magen växwer här och jag är trött som bara den... har börjat käna av foglossnig också så det är jobbigt att gå på promenader nu men har man hund så måste man ju!

    furillen: lycka till! hoppas det tar sig snart!

    Nienna: blä att vara förkyld... hoppas du reder dig snart!

    Anja: kul med din kompis som ska ha en grabb i april, precis som vi

    i helgen firar jag och Maken 6 år ska firas med middag

  • Äldre 8 Jan 18:47

    Hello!

    Pumpkin: hihi ja du hittade ju på familjeliv

    filifjonkan: grattis!!

    Nu är vi många som är/vill bli gravida här i tråden

Svar på tråden Våra sommarbröllop var underbara - nu är vi fruar!