när skall vi skicka inbjudan?
Jag är ifullgång med planeringen fastän det är ett år kvar. Vi gifter oss i oktober-09 men när ska vi skicka inbj. samt vilket datum ska man ha som O.S.A
Jag är ifullgång med planeringen fastän det är ett år kvar. Vi gifter oss i oktober-09 men när ska vi skicka inbj. samt vilket datum ska man ha som O.S.A
Jag har hört en regel om 6 veckor innan vigseln, men själv tycker jag att det känns sent. Vi skickar ut inbjudan till vårt bröllop i januari och vigseln sker i slutet av maj. Vi har OSA en månad innan bröllopet.
Vi skickar också ut i årsskiftet (m2b vill skicka redan nu, då inbjudningskorten kom frnå tryckeriet igår)
Gifter oss i maj.
tack för svaren. Jag tycker oxå att det är sent att skicka dem sex veckor innan bröllopet. Jag tänkte skicka dem i juni och ha osa i augusti. Är det fel???
Jag ska försöka få iväg våra snar toch gifter oss i februari. 4 mån innan känns ok, vi har osa vid nyår.
Jag har också läst 6 veckor, men sen ska man ju ha OSA-datum också, och man får nog räkna med ju kortare varsel man skickar med, desto större bortfall pga. att folk bokat upp annat på just det datumet.
Vi har fått inbjudan 4-5 månader innan på de bröllop vi blivit bjudna till. Jag tror det är rätt normalt.
vi ska skicka våra i mitten av januari och gifter oss imitten av april.. Det känns lite sent, men jag tar examen i januari och vill överlämna dem personligen på examensfesten så det får bli så ändå!
Vi tänkte skicka våra i decemberh (med julkorten) sedan ska vi ha osa i mitten på januari och vi gifter oss 14/2-09
Vi tänkte skicka inbjudningarna i mitten av november, osa mitten på mars och gifter oss i början på maj.
vår09: Vi gifter oss också i mitten av april och tänkte skicka ut dem i januari, men vi trodde att det var tidigt?!
Har nog lyssnat för mycket på Magdalena Ribbing...
vi gifter oss 7/3 och skickar ut våra i början/mittan av dec. Har satt osa sista januari.
Vi gifter oss i September 2009, vi kommer att skicka ut en save the date nu i November (främst för att vi har ett tredagarsbröllop i Frankrike) och sedan skickar vi inbjudningarna i slutet på maj.
Vi skickar våra 6 månader innan vigseln och begär OSA 2 mån innan
Vi skickade våra ca 11 veckor innan, med OSA 5 veckor innan vigseln.