Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

    Alla Hjärtans dag 2009

    Vi har bokat fotograf Jag är den i gänget som är fotointresserad och det är jag som brukar stå för fotograferingen på andras högtider men tyvärr så kan man ju inte vara på två ställen samtidigt (framför och bakom kameran) så vi har bokat en fotograf med studio för att vara säker på att få några riktigt bra bilder Hade egentligen inte alls tänkt det men vi tog oss råd.. Han tog bara 995 kr för själva fotograferingen och då får man med sig ett collage hem med de 20-30 bästa bilderna som man sen får framkalla ifrån (10x15 bild = 50 kr/st) Kändes inte allt för dyrt Hur går det för er andra?

  • Vargtassa

    Lägg upp en bild så vi får se underverket


    Prommis skrev 2008-12-15 22:17:36 följande:
    Men det är erat bröllop och då ska ni stå på er!Min klänning kom idag och jag är verkligen nöjd! KLänningen är Blå och superfin tycker jag!
  • Vargtassa

    ååååh, den var jättefin!!!!!!!!


    Prommis skrev 2008-12-16 07:39:45 följande:
    NU har jag bild i galleriet
  • Vargtassa

    MINDRE än två månader kvar! Jag köpte en ny mobil igår och fick skriva under med mitt "nya" efternamn (som egentligen inte börjar gälla förrän efter bröllopet men säljaren tyckte att det var lika bra att jag skrev det nya) shit vad konstigt det kändes!! Men bra!!

  • Vargtassa

    När vi låg i sängen häromdagen så säger min sambo precis när en annan börjar somna: Jag har ingen riktig koll på det här med bröllopet... Nähä, sa jag, är det något du vill fråga om? svarade jag. Näääh, jag tar det som det kommer svarade han och vände sida och somnade! Tänk om en annan oxå kunde känna så!!
    Behöver inte säga att det är jag som står för planeringen va.. Men jag är ingen bridezilla det har min m2b själv sagt. Han tycker nog att det är bra att jag fixar och trixar..
    VINTERBRUD 090214 skrev 2008-12-19 21:22:05 följande:
    [citat]
    Hur går det för er?Känns som om vi måste ta tag ännu mer med planeringen efter jul/nyår. Min blivand förstår nog inte riktigt hur mkt som faktiskt ska planeras

  • Vargtassa

    Ringarna är klara sen länge och ligger i en kökslåda vilket känna riktigt bra! Det var en grej som jag ville bli klar med fort.. I morgon ska min syster/tärna komma till mig och då ska vi provduka lite och forhoppningsvis börja med lite bordsplaceringskort och sånt.. Börjar faktist känna lite press nu.

  • Vargtassa

    Alltså... Jag måste erkänna att jag börjar bli pirrig nu.. Ringde idag för att kolla med cateringen om man kunde boka en tid för provsmakning men dom hade jul/nyårsstängt så nu måste jag komma ihåg att ringa på fredag. Har börjat kolla på mängden dricka/alkohol som ska införskaffas (vet inte om det blir en Tysklandsresa eller köp "i andra hand" ännu ) sen har bordplaceringen börjat fara runt i mitt huvud... Oj oj oj, börjar bli mycket grejor som trängs där nu....

  • Vargtassa

    Hur går det för er!? Hur långt har ni kommit!? Dvs är det något som jag har glömt......

  • Vargtassa

    Nu har jag bokat tid för provsmakning av våran mat! Ett litet steg för människan men ett stort steg för vårat bröllop

  • Vargtassa

    Har lite att väja på.. Min sambo har en Frazer Manhattan -47, min pappa har en Thunderbird -62, min bror har en Impala cab -66, min systers kille har en oldsmobile och svärfar har en Bel Air -60... Men brorsan har erbjudit sig så det blir till att åka en röd Chevrolet Impala Cab -66 (men det blir nog med taket på )


    Valentine84 skrev 2009-01-03 23:22:25 följande:
    Vad åker ni i från kyrkan??
  • Vargtassa

    Ååååååh vad billigt!!!!!! Vi (sambon alltså) tänkte åka till Tyskland men har gett upp den tanken. Det hinns inte riktigt med Så det blir till att köpa från någon som redan har varit i Tyskland Lite billigare än systemet i alla fall..
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-03 22:07:17 följande:


    Förövrigt kom min blivande hem från Tyskland för en stund sen, resan gick bra trots vädret, snöat massor!Notan hamnade på 2700 svenska kronor samt diesel+färjor 1000krSå 3700kr
  • Vargtassa

    Vi ska ha buffé vi med. Med lite vilt tema Vi ska välja ut 4 utav följande (allt är rökt) struts, hjort, älg, vildsvin, rådjur och ugnsbakad lax till allt det där ska vi ha potatisgratäng. Ska åka och provsmaka nästa lördag. Hittade en cateringfirma där allt det där kostar 89 kr/pers! Behöver jag säga att jag verkligen ser fram emot provsmakningen Svärmor ska baka bröd och fixa sallad och så blir det rödvinssås och lite kex och ost.. Till efterrätt ska jag baka Ananaspaj (supergott och lite friskt! ) med grädde till. Vet däremot inte vad vi ska bjuda på när folk kommer. Vi gifter oss borgligt och ska ha fest för familj och vänner efteråt. Var inne på ett vin som heter Varmt/kallt på systemet (smakar äpple/kanel) som vi tänkte servera varmt men nu vet jag inte.. Skulle gärna vilja servera något varmt. Tips!?
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-04 19:14:56 följande:


    Ja det känns bra att det inte blev dyrare. Nu har vi fastnat vid maten. Vi kommer ha buffé men shit vad svårt att veta hur mkt man ska ha, och hur mkt olika rätter.Har ni tips?Kött vi ska ha är:Kall rökt fläskfiléKall grillad kycklingfiléRostbiff(ev någon lax)Men tar tacksamt emot tips på rätter därutöver.Vi funderar på att lägga mkt i småskålar typ sallad och sånt för då kan folk verkligen ta det de gillar.Eller att man gör en vanlig enkel sallad på isberg, gurka och tomat. Sen en massa brevid.Men vad ska man ha mer?Typ potatissallad? cous-cous sallad?Recept någon?Sen kommer vi beställa bröd via ett bageri och ha till buféen.Någon mer som ska ha buffé?
  • Vargtassa

    Smart! Hmmmm, det tål att tänkas på....
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-04 21:33:29 följande:


    Vi skippar alkohol helt när gästerna kommer till festlokalen och det ska bli skål.För allas skull tar vi vanlig hederlig pommac.Som alla kan dricka, då slipper man hålla reda på alkoholfritt.
  • Vargtassa

    Vi gifter oss borgligt så ingen in-utsång här inte Grabbarna (3 och 6 år) vet jag inte vad vi ska göra av.. De får nog stå brevid oss. Med tärnan kanske.. Musik har syrrans (tärnan ) kille laddat hem till oss. Jag har skrivit långa listor och han har laddat hem. Vi ska fixa bordsplacering men har inget slags festhäfte. Vi hade bara tänkt oss middag och sen musik och dans Vi kommer inte ha någon alkoholfri fest

  • Vargtassa

    Här är en till som jobbar bäst under press Jag (vi) flyttade, födde barn (första sonen) och opererade bort gallan under loppet av 3 veckor.. En annan gång så lånade jag ut bilen till grannen som kvaddade den i en rejäl dikeskörning (hon klarade sig bra), skar upp en varböld vid sidan av bröstet och födde barn (andra sonen) inom loppet av 2 veckor.. Den här vintern har/är oxå lite pressad. Yngsta sonen fyllde 3 i nov. Svägerskan fyllde i början av dec sen är det jul/nyår sen har brorsan fyllt år. Den 24 jan fyller äldsta sonen år och i feb
    som alla andra så gifter vi oss Sen får det fasiken vara lugnt ett tag!! Tills det är dags för m2b 30 årsfest i Sept.......


    090214 skrev 2009-01-05 20:13:25 följande:
    Men hallå brudar.. vad ni har varit i farten när jag har varit borta! Har lite mycket omkring mig nu.. Vi skulle så smått börja titta på hus och känna oss för vad vi vill ha å inte vill ha. Vi skulle ta det väldigt lugnt (trivs jättebra där vi bor nu). MEN TJENA.. Husvisning nr 2.. då var det kört!! Vi hittade vårat drömhus!!!! Så nu är vi husköpartagen OXÅ! Hur 17 ska vi få till det här nu?? HJÄLP!
  • Vargtassa

    är det någon som startat en ny tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??

  • Vargtassa

    Så håller vi på och renoverar en liten toalett just nu oxå... Helt crazy...


    Vargtassa skrev 2009-01-05 23:36:45 följande:
    Här är en till som jobbar bäst under press Jag (vi) flyttade, födde barn (första sonen) och opererade bort gallan under loppet av 3 veckor.. En annan gång så lånade jag ut bilen till grannen som kvaddade den i en rejäl dikeskörning (hon klarade sig bra), skar upp en varböld vid sidan av bröstet och födde barn (andra sonen) inom loppet av 2 veckor.. Den här vintern har/är oxå lite pressad. Yngsta sonen fyllde 3 i nov. Svägerskan fyllde i början av dec sen är det jul/nyår sen har brorsan fyllt år. Den 24 jan fyller äldsta sonen år och i feb som alla andra så gifter vi oss Sen får det fasiken vara lugnt ett tag!! Tills det är dags för m2b 30 årsfest i Sept.......
Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009