• kyckling

Tärna - blombukett?

Är det en given regel att en brudtärna ska ha en bukett???

• Svar på tråden Tärna - blombukett?
  • MyochErlend

inte givet.. men det är fint ;)

• agtiwi

Det där har jag också funderat på, kom fram till att det bästa alternativet är att var och en gör som den tycker är finast. Vi funderar på att ha ett band med en blomma på runt handleden på tärnorna i stället för bukett. Visst är det fint med bukett, men det finns ju mycket andra alternativ som är minst lika fina (tycker jag)!

• passionsblomman

Det är absolut inte givet! Ska dessutom tärnan en bra stund hålla i brudbuketten,kan det ju rent praktiskt vara bra med ett alternativ.

En duktig florist kan hitta på massor av kreativa och annorlunda idéer tillsammans med dig. Ett blomstersmycke runt handleden, som redan nämnts, tycker jag tex är jättefint.

Det går att göra små väskor och allt möjligt m blommor.
    Bara fantasin -och den lite tristare faktorn allmänt stavad "BUDGET" sätter gränser.
    Att tärnan inte har ngt alls är helt ok.
    (Däremot har jag hört flera säga att buketten hjälpte dem att "hålla reda på händerna")

• Livaa

Känns det "snålt" att bara låta tärnorna ha någon enstaka blomma, exempelvis en eller ett par utvald ur brudbuketten eller det kan t.om vara fint? Kanske med ett vackert band runt stjälken/stjälkarna?

Vi ska ha både vigseln och festen på stranden och vill ha det somrigt, enkelt.

• passionsblomman

Jättefin idé!!!
    Absolut inte snålt!!!

Livaa skrev 2008-10-08 21:54:37 följande:
    Känns det "snålt" att bara låta tärnorna ha någon enstaka blomma, exempelvis en eller ett par utvald ur brudbuketten eller det kan t.om vara fint? Kanske med ett vackert band runt stjälken/stjälkarna?Vi ska ha både vigseln och festen på stranden och vill ha det somrigt, enkelt.
  • HurraViSkaGiftaOss

Enstaka blomma ur brudbuketten är jättefint, så det syns att det hör ihop

• passionsblomman

Det finns mycket olika fina gräs som kan vara ett fint komplement och skapa sommarkänsla. Själv är jag mkt svag för alla fina kvistar av kryddväxter också, som tex Mynta. Det doftar dessutom ljuvligt.

Vad underbart med strandbrlöllop!

• Livaa

TAck för idéerna!

Några förslag på gräs el dyl som passar ihop med ranunkel?
    Hoppas att jag kan få tag i den blomman den 6e Juni?

• passionsblomman

Ja det bör du absolut kunna få. Personligen är jag väldigt förtjust i ett limegrönt gräs som heter "Fontängräs". Du hör ju på namnet lite hur det ser ut... Finns året runt. Skulle också rekommendera att kolla om du kan få tag på Vaxblomma som mellanstick i buketten. Det är en annan storfavorit...
    Glöm inte att gå till Floristen i god tid och stort lycka till.

Svar på tråden Tärna - blombukett?