• totte38

Dikt till kuvertavgift och resebidrag?

Såg för länge sen en kanon dikt att ha till inbjudan...minns inte exakt hur den gick dock

Någon som har den?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 19:38
    OBS! Kommentarer om kuvertavgift undanbedes, vill bara ha hjälp med att få fram dikten! Vi vill inte ha både kuvertavgift och pengar...felformulerat av mig.

• Svar på tråden Dikt till kuvertavgift och resebidrag?
  • Annelie81

Kan det här vara någót?

Vår stora dröm är att på bröllopsresa få fara
    till en plats där vi kan vandra, snorkla eller bara vara
    Bland det vi önskar är en palm på stranden

med en bok och en parasolldrink i ena handen

Minnen är värda mer än lakan med brodyr,

ett bidrag är därför välkommet till vårt reseäventyr
    Litet öre hjälper mycket,

skänk en slant efter eget tycke!

• totte38

den var fin men jag behöver något som inkulderar kuvertavgiften och som poängterar att denna är istället för presenter men att om någon absolut vill ge ngt så är det pengar som gäller...

• Vill nu
    totte38 skrev 2008-10-04 16:01:42 följande:
    den var fin men jag behöver något som inkulderar kuvertavgiften och som poängterar att denna är istället för presenter men att om någon absolut vill ge ngt så är det pengar som gäller...
    Lite OT, men jag tycker nog att man önskar sig antingen eller... inte BÅDE kuvertavgift OCH resa...
  • SnuttisSessan

Jag måste tyvärr hålla med senaste skribenten. Det känns sniket att önska sig både kuvertavgift och bidrag till resa... Kuvertavgiften ska ju vara i stället för present! Förstår er tanke att komma billigt undan och respekterar den men såvidare ni inte ska ha en kuvertavgift på max 50 kr är det sniket att önska bidrag till en resa... Såg Ett par ni ska bjuda först 200-300 i kuvertavgift per person bara det mellan 400-600 sen vill ni ha present OCKSÅ!!! nej det är en sniken idé.... SNIKEN IDÉ... (Tycker jag)

• SnuttisSessan

Och om det står i inbjudan att om man önskar ge en gåva så känner man sig lite tvingad även fast det kanske inte är menat så... Utlämna bidrag till resan och berätta muntligt för era föräldrar eller närstående som kan tänkas vilja ge er något i alla fall... Det är det snällaste sättet!

• lillP

Håller med tidigare, skippa att ens nämna vad ni önskar er. Om det är någon som vill ge present också så får de väl fråga?

• Silla69

Håller med dom 2 över mig.

• totte38

Fast det var inte åsikter kring detta jag bad om utan en dikt där man nämnde kuvertavgiften och OM man vill så är det pengar till resan som gäller, inte att vi Måste ha pengar också. kanske skrev jag otydligt för vi vill inte ha både och.

Håll er till ämnet please även om jag råkar vara otydlig i mitt ordval.

• Sommaren 09

Jag skulle oxå vilja ha hjälp med en dikt till kuvertavgift...

• anja1661

kanske något liknande??

I våra hyllor klirrar glas,
    byrån pryds av mormors vas.
    Skåpen fylls av vitt porslin,
    bordet täcks av duk av lin

Hitta gåva blir ej lätt,
    tänkte till och fann ett sätt.
    Det vi skulle gilla mest,
    vore bidrag till vår fest.

Vi skulle bli riktigt gla´,
    om alla en slant till middan la´.
    Det vore föredömligt,
    så att allt blir oförglömligt.

Inbetalas på bankgiro xxxx-xxxx-xx
    Efter middagen serveras dryck
    till självkostnadspris i baren.

• totte38

ahh klockrent! tusen tack anja1661!=)

• Silla69

DEn dikten har ju inget med kuvertavgift att göra.
    Det stod ju kuvertavgift inte självkostnadspris till baren.
    >För det var väl det du menade?

Svar på tråden Dikt till kuvertavgift och resebidrag?