• Magglo

16:e maj brudar

Finns det fler härliga brudar som ska gifta sig 16:e maj? Hur går det med planeringen och hur långt har ni kommit?

• Svar på tråden 16:e maj brudar
  • Skåne09

Magglo: vi gifter oss också den 16:e maj.

vi har bokat lokal, sett ut platsen för vigseln (utomhus), bokat frisör, tänkt ut menyn. valt färg och design på inbjudningarna (min syster gör dem). Jag har en tärna men min m2b har ännu ingen best man. Jag tror jag har hittat min klänning!

hur går det för er?

• Magglo

Skåne09: Vad roligt! Spännande med utomhusvigsel; vad är det för typ av plats ni valt? Vi kommer gifta oss i Varberg, men vi bor i Jönköping. Det blir lite svårare när vi inte känner till frisörer, florister osv. men jag har åtminstone bestämt frisör och sminkös. Jag kan göra båda på samma salong och de stänger ner salongen och ängnar sig bara åt mig och mina tärnor, det låter super tycker jag. Tärnorna är bestämda men inte tillfrågade än. Min ena tärna bor utomlands och jag kommer inte träffa henne på ett tag, så jag funderar på att skicka ett blommogram och fråga henne.

Vad skönt att ni kommit en bit med planeringen och även hittat din klännig! Har du inte någon bild du vill visa? Jag har provat flera klänningar här i Jönköping men inte fastnat för någon. Maggie sottero har så vackra klänningar men det märket finns inte här, så om två veckor åker jag och min fästman till Göteborg.

Hittills är kyrka, präst ( vän till min sambos föräldrar som även vigde dem och sambons tvillingsyster), festlokal, en bestman tillfrågad ( han ska ha två) och frisör bestämt. Just nu tittar vi runt och letar inspiratiuon för inbjudningskort. Vi är väldigt "opyssliga" båda två, men vi vill ändå göra våra egna inbjudningskort Eftersom min sambo är tillfälligt sjukskriven efter en operation har han hur mycket tid som helst att surfa runt och hitta bröllopsrelaterade sajter. Vi känner att vi borde bestämma fotograf snart, men det är så svårt, En är garanterat jätteduktig men svindyr, en annan har betydligt bättre priser men inte lika " känd".

Hur har ni tänkt med fotograf, band osv? Vilket färgtema har ni tänkt att ha? Vi har precis bestämt oss för att ha vitt, silver och grönt ( mild ljusgrön, mer åt limegrönt och späda björklöv). Om värmen kommer hyfsat tidigt nästa vår hoppas vi kunna dekorera borden med äppelblom, körsbärsblommor och annat vackert från naturen.

• SweetSun

16e maj här, fast de flesta är ju som sagt samlade i maj-tråden

• Magglo

Jo, jag vet, men jag tyckte det kunde vara roligt med en tråd för just våran dag med!

• 090208

Grattis & Lycka Till till alla som gifter sig pa min 25-arsdag!

• Skåne09

Magglo: vi kommer gifta oss på Haväng, festen är i SkåneTranås. Vet precis hur krångligt det är att planera allt när man inte bor där, vi bor nämligen i Stockholm. Men det funkar. Frisören är en lyxig del även för mig. En vän från gymnasietiden som är "kändisfrisör" han kommer med ner och fixar allt, samt deltar som gäst på festen. Känns toppen och mycket tryckt. Så fort jag får klart med klänningen så kommer bild absolut.

Fotograf, band och vigselförrättare har vi inte löst än. Färgerna går i den Skånska naturens färger och blir blått (mörkt) efter havet, samt att dekorationer etc är stenar, raps och bok. Vi kommer ha ett enkelt men stort bröllop. Ingen av oss gillar fluff-fluff eller lull-lull. Det ska helt enkelt vara en jäkla fest!

Tror vi skulle behöva sätta oss snart och göra en to-do list. Känns som att det närmar sig snabbare än vi tror.

• SweetSun

Ni som ska ta det borgerligt, när bokar/bokade ni VF? Jag ska nog ringa och kolla i veckan, men på vissa låter det tidigt..?

• Magglo

Skåne09: Det är helt galet vad fort det går! Vi har länge tänkt att "det hinner vi sen" men nu helt plötsligt börjar det bli hög tid att boka många saker. Några fotografer vi pratat med var redan preliminärbokade över ett år innan. Vi vill ju inte stå där utan alternativt få de sämre alternativen. Jag är verkligen glad att jag bokade frisören i somras när jag var i Varberg så jag slipper oroa mig över det också.

Precis som du vill vi verkligen ha en riktigt röjig fest där folk äter gott, dansar och har riktigt roligt. Vi kommer inte lägga ner minsta energi på att ha toalettpapper med våra namn på

Det låter helt perfekt med en så duktig frisör/vän i en och samma person Då kan du vara garanterad att få det exakt som du vill och precis din stil. Det är ju alltid lite svårare när man inte känner frisören alls och man på några korta träffar ska förstå varandra och hur man har tänkt. Jag fick iallafall bra vibbar av den tjej jag träffade på salongen som hastigast, men tänkte försöka få en klipptid innan jul för att vi ska få diskutera lite och se vad som är möjligt.

Vi satt faktiskt igår och började skriva upp olika nyckelpersoners uppgifter och försökte få lite struktur i planerandet. det kändes riktigt bra och nu har vi lite mer koll på vad som behöver göras härnäst.

• EmMa09

Hej hej, vi ska också gifta oss den 16:e maj, i Kungsbacka, 3 mil söder om Göteborg! Vi har bokat kyrka, festlokal, catering, fotograf och band. Mina tärnor är tillfrågade (kommer ha 3) och marskalk, även toastmaster. Har inte hunnit med att kolla på klänningar, bara surfat runt på nätet en hel del. Har dock bestämt vilken ring jag ska ha. Dessutom kommer vi att göra om våra förlovningsringar så att de passar ihop med vigselringen!
    Varken jag eller min sambo är pysselmänniskor så vi kommer att köpa alla våra trycksaker, blir dyrt, men men...

Svar på tråden 16:e maj brudar