• guldlockm

Frieri och Bröllop i Frankrike

Hej!

Min käre fästman har har äntligen friat, det blev på Chateau du Grand Val i Bretagne, Frankrike. Han överraskade mig med en långweekende och gick sedan ner på knä franför ett 1400-tals kapell på gården. Helt underbart! Så nu börjar planeringen. Det blir bröllop om cirka ett år på samma slott och vi ska säga ja till varann i (och inte utanför) samma kapell, det känns helt underbart. Gå gärna in och se var vi ska hålla slott www.grandval.nu

Jag vill gärna komma i kontakt med andra brudar som ska gifta sig i frankrike eller som har erfarenhet av hur det är att gifta sig där! Kanske finns det också någon här som ska gifta sig på Grand val?

Ser fram emot att höra från er!

M&G

• Svar på tråden Frieri och Bröllop i Frankrike
  • aikidoaasa

Det låter helt underbart! Grattis till en underbar dag och ett underbart liv att se fram emot.

• Housefrun

Hej!
    vad skoj och grattis!

Vi ska gifta oss på grand val nästa sommar! så pm:a mig så kan vi snacka vidare!

/H

• guldlockm

Aikidoaasa,tack för lyckoänskningarna!

Housefrun, vad roligt då kan vi verkligen byta erfarenheter, när ska ni gifta er på Grand Val? Har ni varit där och kollat?

• Housefrun

vi är där mellan den 17/6-21/6 nästa år. Bröllopet sker den 19/6. Har ca 30 gäster som kommer och bor med oss på slottet sedan ca 10 st till som får bo i Combourg.
    Ska börja planera allt med menyer och dyl nu i oktober.

när har ni tänkt er?

• guldlockm

Åh, vad trevligt! Vi har lite samma upplägg och så har vi bokat 25-27 September, så det är ett år efter förlovning precis! Vi är också samma antal gäster. Ska ni ha ha tält eller sitta i slott eller grindhus? Samt blir det buffe eller serverad middag?

Har ni varit där?

• Housefrun

vi har tyvärr inte varit där, men har en bekant som bor i närheten. Det ser ju fantastiskt vackert ut!

har inte riktigt bestämt oss ang menyn än men jag tror att det blir serverad middag i tält. Vi är tydligen för många för att få plats i matsalen. Tält blir visserligen lite dyrare men det är det värt!

Kul att hitta nån till som ska gifta sig där!

• guldlockm

Ja,vi vår verkligen hålla kontakten, det blir spännande att utbyta erfarenheter. Eftersom vi precis varit där har jag massor att berätta!

• Housefrun

inboxade dig min mailadress.. så kan vi höras vidare!

/H

Svar på tråden Frieri och Bröllop i Frankrike