---Gör jag rätt som friar?---
Hej allesammans!
Är 23 år och har en sambo på 24. Vi har snart varit tillsammans i 3år och varit sambo lika länge.
Vi har pratat om att vi ser en gemensam framtid för oss med giftemål. Men när vi har pratat förlovning så har min kille sagt att det är något man gör när man är färdigutbildad och "klar". Saken hör till att han har 6 månader - 1 år kvar att plugga. När han är klar kommer vi att vara tvugna att flytta utomlands pga hans yrke (ser fram emot det:))
Summan av kardemumman av detta inlägg är att jag nu har börjat fundera på att fria. Dels pga att jag tycker det känns 1000% rätt och dels för att jag skulle se det som en vacker gest att vi har tagit vårt förhållande ett steg längre när vi väl flyttar. För jag vet att det kommer att vara en prövande tid för förhållandet och då skulle en förlovning, för mig, visa att detta är något vi gör tillsammans. För det kommer att vara tufft ibland....
Så tjejer (och kanske nån kille också) vad tycker ni? Ska jag gå emot vad min sambo tycker att man "ska" göra och fria? Till historien hör att min kille har mycket skiljsmässor i sin närhet och är då mer försiktig med sånt här.
ALLA SVAR TAS TACKSAMT EMOT!!!