• Lyckligmamma

Skriva ut på Mullberrypapper?

Hej

Har köpt mullberrypappaer på Panduro som vi tänkt skriva ut självaste texten på. Någon som har gjort det tidigare och blev nöjd med resultatet?

Pappret är ju tunt tunt och därför undrar jag också om ni inte lyckades och vad det var för problem?

Tack

• Svar på tråden Skriva ut på Mullberrypapper?
  • Kirsto

Står det på förpackningen om det går att skriva ut? Ibland sugs bläcket ut väldigt mycket på mulberry, prova i så fall laserskrivare istället. Ett annat tips är att sätta fast mulberrypappret på ett vanligt A4 (tejp eller limdutt) och skriva ut. På så vis minskar du risken att pappret fastnar.

• Lyckligmamma
    Kirsto skrev 2008-10-02 23:04:42 följande:
    Står det på förpackningen om det går att skriva ut? Ibland sugs bläcket ut väldigt mycket på mulberry, prova i så fall laserskrivare istället. Ett annat tips är att sätta fast mulberrypappret på ett vanligt A4 (tejp eller limdutt) och skriva ut. På så vis minskar du risken att pappret fastnar.
    Ja det står på förpackningen att det kan användas i skrivare därför köpte jag det Men det är verkligen tunt så det kanske var en bra ide och fästa pappret på ett vanligt A4 kanske lite tjockare papper. Tack!

Någon mer med tips som har skrivit ut på dessa papper?

*Puff*
  • Kirsto

Lycklig mamma: Om det står så, prova först att skriva ut ett ex precis som det är! Funkar det utan papperstrassel är det ju det allra enklaste!

• Lyckligmamma

Har inte skaffat nya patroner än. Det står att det går printa ut med en inc-jet skrivare? Vad är det?

• ogiftnickenyfiken

Jag hade gjort som Kirsto nämnde...
    För risken för papperstrassel är nog rätt stor tyvärr.

• Kirsto

Lyckligmamma: Inc-jet är en bläckstråleskrivare.

• Humlanhubbe

är detta papper såna tunna,lite 'natur-aktiga' med blad och sånt i?Vi hade iaf såna till vår inbjudan och även för 'placeringstags',men skrev då för hand med svart tusch..gick fint..

Svar på tråden Skriva ut på Mullberrypapper?