• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • Totoro

Tänkte också försöka fixa lite själv, ex förrätter och efterrätt/bröllopstårta.

Saggezza: Ja det är lite lurigt när alla man känner kommar att vara gäster

• Saggezza
    Totoro skrev 2008-10-02 12:46:35 följande:
    Saggezza: Ja det är lite lurigt när alla man känner kommar att vara gäster
    Ja det är väldigt lurigt faktiskt! :S
  • Silla69

Men kan du inte bara ge henne ditt kort nu HÄR IDAG.
    så du hinner inte ens att se dom, du har dom inte i handen alls.

Gör det, du kommer att känna dig omyndigförklarad en tid, men det går över när du märker att SÅ SKÖNT ATT JAG INTE SLÖSAR.

Du måste be henne/eller någon annan om hjälp, du kommer att må mycket bättre efterråt.

Jag menar inte bara till bröllopet utan vidare med, så du kan komma ifrån att du måste slösa.

• Saggezza

Jag har precis fört över pengar till mamma, det känns ju bra just nu men jag undrar hur det känns senare i månaden... Jag är en s k shoppoholic... svårt det där med just att lämna ifrån sig pengar, men jag måste se målet för det är ju det som betyder något!

• 27juni2009

sagezza: Gör en stående överföring till ett annat konto (förslagsvis ett din mamma har koll på) o gör en överföring varje månad de e löning så märker du itne av att pengarna e borta på samma sätt som att du ska göra uttag o ge henne.

• Hösten2009

jaaaag! *sträcker upp handen*

jag är verkligen ingen slösa-person så detta är så kul för mig att hitta det billigaste av allt men ändå det bästa.
    vi beräknar max 8000-10000 men kommer troligen undan ännu billigare. 20 personer bjudna, var av många barn.

• Saggezza
    27juni2009 skrev 2008-10-02 16:13:59 följande:
    sagezza: Gör en stående överföring till ett annat konto (förslagsvis ett din mamma har koll på) o gör en överföring varje månad de e löning så märker du itne av att pengarna e borta på samma sätt som att du ska göra uttag o ge henne.
    Det kan nog vara en bra idé.

Fattar inte hur mina pengakunskaper kan vara så dålig med tanke på hur min mamma är med pengar... iof allt är väl inte ärftligt antar jag!
  • Saggezza
    Hösten2009 skrev 2008-10-02 16:34:46 följande:
    vi beräknar max 8000-10000 men kommer troligen undan ännu billigare. 20 personer bjudna, var av många barn.
    Vi hade inte heller beräknat med fler än 20 personer. Jag är van med att inte ha en stor släkt i Sverige (som jag umgås med regelbunden dvs) och blev väldigt road när min m2b:s lista började ta form för den bara växte och växte... Hur som helst så är det våran närmsta familj och vänner, inga barn är inbjudna och då landar vi grovt på 60 pers (listan är inte heeelt klar ännu ;S )Men det blir väl aldrig som man tänkt sig ändå :)
  • MulleNuh

Ja vi har ingen megabudget direkt!!!! Vet ej exakt vad allt kommer att kosta, men hoppas att det hamnar under 35000. Och då är det för pengar vi inte har utan kommer att få i bröllopspresent.

• Saggezza
    MulleNuh skrev 2008-10-02 17:21:53 följande:
    Ja vi har ingen megabudget direkt!!!! Vet ej exakt vad allt kommer att kosta, men hoppas att det hamnar under 35000. Och då är det för pengar vi inte har utan kommer att få i bröllopspresent.
    Förlåt kanske missförstår men får ni 35 000 i bröllopspresent eller hur menar du?
Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop