• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • Totoro

Tänkte också försöka fixa lite själv, ex förrätter och efterrätt/bröllopstårta.

Saggezza: Ja det är lite lurigt när alla man känner kommar att vara gäster

• Saggezza
    Totoro skrev 2008-10-02 12:46:35 följande:
    Saggezza: Ja det är lite lurigt när alla man känner kommar att vara gäster
    Ja det är väldigt lurigt faktiskt! :S
  • Silla69

Men kan du inte bara ge henne ditt kort nu HÄR IDAG.
    så du hinner inte ens att se dom, du har dom inte i handen alls.

Gör det, du kommer att känna dig omyndigförklarad en tid, men det går över när du märker att SÅ SKÖNT ATT JAG INTE SLÖSAR.

Du måste be henne/eller någon annan om hjälp, du kommer att må mycket bättre efterråt.

Jag menar inte bara till bröllopet utan vidare med, så du kan komma ifrån att du måste slösa.

• Saggezza

Jag har precis fört över pengar till mamma, det känns ju bra just nu men jag undrar hur det känns senare i månaden... Jag är en s k shoppoholic... svårt det där med just att lämna ifrån sig pengar, men jag måste se målet för det är ju det som betyder något!

• 27juni2009

sagezza: Gör en stående överföring till ett annat konto (förslagsvis ett din mamma har koll på) o gör en överföring varje månad de e löning så märker du itne av att pengarna e borta på samma sätt som att du ska göra uttag o ge henne.

• Hösten2009

jaaaag! *sträcker upp handen*

jag är verkligen ingen slösa-person så detta är så kul för mig att hitta det billigaste av allt men ändå det bästa.
    vi beräknar max 8000-10000 men kommer troligen undan ännu billigare. 20 personer bjudna, var av många barn.

• Saggezza