• älskarlivet

Samos?

Någon som varit på Samos?
    Vill höra allt! Negativt och positivt etc!

• Svar på tråden Samos?
  • sarling

Pythagorion är jättemysigt, jag har också varit där! Bodde i ett hotell inne i byn, åkte med Fritidsresor har jag för mig. Prisvärt, mysigt och okomplicerat

• älskarlivet

ok, men är det inte mer hålligång där, typ uteliv och så? Var ni något i Kokkari?

• LadyLuck

Åh det var alldeles underbart i Pythagarion! Vi åkte båt till en en fiskeby en kväll och det såg oxå trevligt ut där. Var där 3 år sen och det var som sagt härligt, men det är ju mest för par och så..men antar efter som du är på bröllopstorget att du kanske är i et par :) Vi var där 4 tjejer och det var en mycket lugn semester.

• LadyLuck

Ja dom tre roliga bröderna :) Åh vad vi skrattade! Det fanns iaf en nattklubb i Pythagarion och en del barer.

• älskarlivet

Så det är Pythagarion ni rekommenderar?

• Teapot

Jag var på Samos 2004 och bodde då i lilla Votsalakia (eller hur det nu kan tänkas stavas). Urmysigt! Men bara om man vill ta det lugnt, för det är verkligen litet. Men man har nära till Psili Ammos som är öns finaste strand.

• LadyLuck

Psili Amos åkte vi till nästan varje dag för att bada, med badbåten. Underbar strand. Vi åkte med..kommer inte ihåg. Köpte genom Ticket. Litet mysigt hotell typ 3 meter från stranden, lovely! I Pythagarion alltså

• Det stora Blå

Den gången vi bodde inne i centrum av den lilla staden Pythagorion så beställde vi en taxi på det här hotellet från stranden på kvällen: www.samosguide.com/listingview.php&name=Doryssa+Bay+Hotel
    Om man vill går det jättebra att promenera till stranden Psili Ammos på förmiddagen, på eftermiddagen är man kanske för trött av solen, och då är det billigt att ta en taxi hem igen.

• jafo

Jag bodde i Kokkari. Var på samos 2005.
    Mysig liten fiskeby. Inte så långt till stranden. Lokalbussen går genom kokkari så det är bara att hoppa på om man vill någon annanstans.
    Det som är negativt är att alla restauranger ligger ihopträngda vid gamla delen av hamnen mer eller mindre. Fördelen är då att man kan välja mellan de olika ställena, och inte behöver leta över halva byn efter mat =)

• älskarlivet

Tack för alla tips!
    Vi tycker både Pythagorion och Kokkari verkar fint, men det blir nog Kokkari vi bestämmer oss för då vi hittat finast hotell där!

• Det stora Blå

Kokkari är "nyare" som turistmål så därför finns det nyare/nybyggda hotell där. MEN, ni får inte missa den lilla staden Pythagorion på matematikern Pythagoras egen ö.

• älskarlivet

Nej vi kommer hyra bil och köra runt, så Pythagorion kommer vi till ändå, men betyder det att det inte finns riktigt lika mycket turister i Kokkari heller?

Det stora Blå skrev 2008-10-04 09:31:23 följande:

Kokkari är "nyare" som turistmål så därför finns det nyare/nybyggda hotell där. MEN, ni får inte missa den lilla staden Pythagorion på matematikern Pythagoras egen ö.
  • Det stora Blå

Det är visst bara Frittis och Apollo som har Kokkari som resmål. Tydligen finns det inga sandstränder i eller nära Kokkari utan bara klappersten.

• älskarlivet

Fast om det finns sandstränder eller inte bryr vi oss inte om, så länge man har med sig badskor!

Det stora Blå skrev 2008-10-04 17:51:16 följande:

Det är visst bara Frittis och Apollo som har Kokkari som resmål. Tydligen finns det inga sandstränder i eller nära Kokkari utan bara klappersten.
  • Det stora Blå

Håller med!

Ibland är det skönt att slippa sand överallt, i väskor, i håret, i kläder, på rummet, osv.

Att det är klappersten på stranden kan ändå ev. betyda sandbotten i havet.

Värre tycker jag det var som det var i Alanya i Turkiet med betongblock i vattnet.

• älskarlivet

Betongblock i vattnet? Fy, vad läskigt!

Vi har fina sandstränder här i Skåne, så det kan vi få nog av här hemma.. Vi vill ju inte heller enbart sola och bada på vår semester..

Det stora Blå skrev 2008-10-04 20:08:51 följande:

Håller med! Ibland är det skönt att slippa sand överallt, i väskor, i håret, i kläder, på rummet, osv.Att det är klappersten på stranden kan ändå ev. betyda sandbotten i havet.Värre tycker jag det var som det var i Alanya i Turkiet med betongblock i vattnet.
  • matildaochniklas

Jag var på Samos för ca... oj, det är nog faktiskt 8-9 år sen.. jag var bara 12 år då
    Vi var i Pythagorion, bodde på ett lägenhetshotell precis vid stranden, vi åkte med Fritidsresor. Såå himla bra ställe!! Vi var hela familjen och alla var nöjda! Vi var på Patmos också, himla mysigt!

• climberwoman

hej jag och min fästman var på samos sommar 2005 mysigt men en vecka kändes förlänge på den ön. lite litet och inte tillräckligt att se för att bara vara där. vi hyrde bil i fyra dagar och efter det kändes det super trist. men skönt för en del öbor pratade franska så det gick att göra sig förstådd.hoppas det är till någon hjälp.

älskarlivet skrev 2008-10-01 16:43:48 följande:
    Någon som varit på Samos?Vill höra allt! Negativt och positivt etc!
Svar på tråden Samos?