Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

    Maj 2009 :-)

    Får man vara med här?
    Planerar att dra sambon till prästen den 9/5.

  • Tindragull

    Tackar för välkomnandet!
    Min syrra ska fixa både hår och make-up på mig. Hon har jobbat på bodyshop och lite såna ställen, så det där med smink kan hon! :) Håret ska jag nog ha en ganska enkel uppsättning... Så det fixar hon det också! :D
    Vi har haft en helt underbar jul. Nu ska det bara firas nyår, sen lägger jag in nästa växel i bröllopsplanerandet och fixandet.

    fröken sjunfors skrev 2008-12-25 11:28:16 följande:


    Tindragull: självklart! välkommen!! Själv så helt plötsligt så klickar allting ihop lite mer! Fick svar från en makeup-och hårstylist som min mammas jobbarkompis kände som behöver lite extrakosing som gärna ville sminka mig iallafall! (hade inte gjort så mycket med hår det senaste) Hoppas kunna få henne att göra håret också, hade ju varit perfekt! Hoppas ni hade en trevlig julafton! Min jul blir bara bättre o bättre!
  • Tindragull

    Tack tack!


    vilja76 skrev 2008-12-25 12:04:49 följande:
    Välkommen!
  • Tindragull

    Såklart! :D

    Nalle Puh 40 skrev 2008-12-26 08:33:42 följande:


    Tindragull: Vi fler vi är destu roligare är det...
  • Tindragull

    Idag snubblade jag över enkla värmeljusstakar på rusta. 5kr/st, så jag klapp till på 20 st! Tänkte ha dem på border/borden på bröllopsfesten. Man får passa på när man hittar lite billigt...
    I måndags kom mina skor och ett hänge jag hade tänkt ha i halsbandet.

  • Tindragull

    Men så känns det väl emellanåt? Sen händer det massor på samma gång!
    Tack för välkomnandet.


    Maliinka skrev 2008-12-26 19:42:21 följande:
    Vad kul att det går så mycket framåt för alla. Här känns det som att vi står och stampar på samma ställe...Välkommen Tindra!
  • Tindragull

    Roligt när det händer lite!
    Vi ska kolla lokalen i början på året. Köpa grejer till inbjudningskorten ska jag göra efter nyår. Får nämligen hem lite grejer då som jag kan använda och då vet jag vad jag behöver köpa.
    Hur ska dina inbjudningskort se ut?


    förstagångsbrud skrev 2008-12-26 23:18:57 följande:
    Hej,Vi har berättat för släkten nu vid jul, inte så mycket reaktioner men det hade jag inte väntat mig heller... Den 29e ska vi titta på festlokalen, mäta och få en bild av hur vi ska inreda. På söndag ska jag köpa grejer till att göra inbjudningskorten. Kul att det börjar hända lite!
  • Tindragull

    Grattis!


    Hemlig2009 skrev 2008-12-27 01:04:17 följande:
    Vi är nu förlovade! Har berättat för familjen och för närmsta släkten. Väldigt fina och positiva reaktioner, känns jättekul!
  • Tindragull

    Vad skönt att du får hjälp. Jag ska göra mina själv, men har inte heller bestämt mig till 100% hur de ska se ut än... :)
    Fick hem en katalog från calligraphen idag. Tänkte jag kunde få lite inspiration där.


    förstagångsbrud skrev 2008-12-27 19:47:12 följande:
    Jag vet inte riktigt hur inbjudningskorten ska se ut än. Det jag vet är att jag ska göra dem själv, skriva för hand och klistra på blommor/figurer på inbjudningarna. Får se lite vad som finns i affären i scrapbooking-väg. En kompis som är duktig på att pyssla ska hjälpa mig.
  • Tindragull

    Åh, vad kul!
    Ska ta och ringa den som har hand om vår lokal och boka en dag så vi får komma dit och mäta lite och så...
    Jag har gjort en preliminär bordsplacering och hur borden ska vara, så det kan ju vara bra att veta om det får plats som jag vill ha det. :)


    förstagångsbrud skrev 2008-12-29 21:02:27 följande:
    Ikväll har jag, svärmor och svägerskan varit och tittat och mätt upp festlokalen. Det var jättekul att vara där igen! Nu är den stora utmaningen att fundera ut en lämplig grundmöblering, men det beror ju såklart på hur många som kommer att tacka ja osv. vi vet fortfarande inte riktigt hur många vi vill bjuda...
  • Tindragull

    Vi lägger inte mycket alls.
    Åker till tyskland och handlar och så kommer vi köra självkostnadspris i baren.
    Tänkte hålla ner konsumptionen och slöseriet lite på det viset. Sen det som blir över...säljer vi vidare.
    Så alkoolen kommer kosta oss stort sett ingenting.


    anja1661 skrev 2008-12-30 13:51:14 följande:
    hua!! har precis kollat runt på vad vi ska beställa för alkohol...vi har beställt en omgång redan och nu e det dax för den andra. denna gång går det loss på 6666kr!!!! förra gången blev det ca 4000kr!shit vad mycket!!! hur mycket lägger ni andra som ska ha alkohol på bröllopet??vi har räknat stort men jag trodde inte att det var SÅ stort!!!nu ska jag sätta mig och knåpa ihop ett info blad som skickas med inbjudningskorten.
  • Tindragull

    Här är en bra sida om du vill ha lite koll på priser i tyskland. Calles brukar vi handla på, de är bra.
    se.calle.dk/


    Maliinka skrev 2008-12-30 23:40:23 följande:
    Vi har just suttit och kollat lite på detta med alkoholen nu ikväll faktiskt. Det blir 315 glas öl/vin/cider, 90 glas avec, 231 glas alkoholfritt samt en himla massa läsk... På ett ungefär! Vi har ännu inte räknat ut vad det kan tänkas gå på, men jag hoppas att det inte blir så mycket eftersom vi köper i Tyskland... Vi ska sätta oss på torsdag igen och räkna närmare på budgeten. Ni som har handlat i Tyskland, kommer ni ihåg ungefär hur mycket alkoholen kostade där?Vi ska bjuda på dryck efter middagen också, men sambon vill begränsa det till max 3 öl/cider/vinglas per person... Jag tror att det är för lite, vad tror ni? Iofs finns det väl också de som inte dricker något mer efter maten alls. Hur mycket alkohol räknar ni med att gästerna dricker per person, efter middagen?
  • Tindragull

    Jag går till syrran för att fixa håret! Ska inte ha så avancerad uppsätting, så det får bli så. Lägger hellre de pengarna på annat. :)


    Maliinka skrev 2008-12-30 23:45:43 följande:
    Förresten, sambon höll på att få spader när han såg vad det kostar att få håret gjort... ca 750 kr/tim, och så tar det ca 2-3 tim... Och det är ju helt sant, det är vansinnigt egentligen. Ni som ska ha diadem/tiara, fixar ni det själva eller går ni till frisör?
  • Tindragull

    Får vi se prototypen då? Nyfiken ju!


    Maliinka skrev 2008-12-30 23:45:43 följande:
    Har äntligen handlat lite mer pyssel till inbjudningskorten och har nu gjort en prototyp som det antagligen kommer att bli... Så ska bara in och handla mer grejer och sen starta masstillverkningen.
  • Tindragull

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76

Svar på tråden Maj 2009 :-)