Inlägg från: Mrs Baom |Visa alla inlägg
  • Mrs Baom

1/8-09

Vi ska gifta oss denna fantastiska dag, det är vår årsdag och vi kommer att ha varit tillsammans i sex år på vår stora dag. Är det någon mer som ska gifta sig detta datum? kanske vi kan följas åt:)

• Svar på tråden 1/8-09
  • Mrs Baom

Ja, jag tyckte det skulle vara roligt att ha någon att följas åt med:) Vart ska ni gifta er??

• Mrs Baom

Vi gifter oss i gräsmarks kyrka Sunne, Värmland. Em mycket fin kyrka som ligger presis vid vattnet. Vi får verkligen hoppas på sol denna fantastiska dag så vi kan ta fina kort ute och njuta av solen!! Allt blir så mycket roligare om det inte regnar:)

• Mrs Baom

Är i full gång med planeringen, sitter med bordsplaceringen (tidigt jag vet, men väldigt kul!!...) och det är ju smått omöjligt!! Hur man än vänder sig så har man alltid folk man känner som är otroligt svårplacerade, hur gör ni??

• Mrs Baom

Jag har gått med i xtravagans igen nu så de sista kilona ska bort innan klänningen ska köpas!!:) Nån annan som börjat träna å ligga i för en mer svarvad figur:)Ska köpa min klänning på nätet, den är så fiin å jag längtar så till vår stora dag!! Kul att vi är så många som har samma datum!!

• Mrs Baom

Ja det är inte ett lätt sätt att banta på kan jag säga... har gått ner 14kg å har nu 7 kvar så det närmar sig!! Jag ska beställa en klänning från brudbutiken.se, en stella nr 618. Första gången jag såg den blev jag hetl såld!! det finns en bild (som inte är den bästa tyvärr) i mitt galleri. Vilka klänningar har ni tänkt er??

• Mrs Baom

Bara att kämpa på med viktnedgången!! Vi fixar detta!! men visst är det tufft att inte få, som i mitt fall inte få äta någonting alls förutom pulver... Hur gör du?? ska titta på din klänning nu:)

• Mrs Baom

JAg kör med xtravaganzas egna soppor, men det är som nutrilett ungefär, skit trist, men det går ganska fort att tappa kg, tränar också men inte lika mycket som dug, det är imponerande att du orkar så mycket varje dag!! DUKTIGT!! jag tränar ca 4 ggr/veckan och går ca 30 min om dagen, det får räcka...haha

• Mrs Baom

Kul att så många vill vara med i den här tråden!!

Vi ska åka flakmoped från kyrkan till festlokalen, det tycker vi är lagom busigt!! haha!!

• Mrs Baom

Tack!!

Ja, det är ingen lek att gå ner i vikt, det är ett riktigt skitslit!! Jag hatar att träna och om det funkade så skulle jag leva på pizza och choklad!!haha men min motivation är mitt bröllop, jag vill och ska stå där på min stora dag och känna att jag är fin!! Nu har jag 6 kg kvar (från början var det 21 kg..) till min målvikt och det kommer gå galant, bara man bestämmer sig, på riktigt!! Ha en ätardag i veckan är mitt råd, för om du aldrig unnar dig något så blir livet trist och det ska ju vara kul att leva!! Ät dina portioner på en assiett också, då får du naturligt ner matmängden som annars lätt slinker in, ta bara en gång oavsett hur gott det är, och hälften av tallriken med grönsaker. 30 minuter promenad varje dag gör mycket mer än man kan tro!!

Lycka till!!

• Mrs Baom

Kollade priser på bröllopstårta i dag, sjukt dyrt!! vi får betala 3100 kr för tårta till 78 personer!! finns inte en chans att det går, så nu tänker jag göra egna tårtor, tror det blir vanliga kladdkakor som jag gör i förväg å fryser, tas upp på bröllobsdagens morgon och serveras med vispad grädde och fruktsallad. Vad tror ni, är det för trist?? på en av tårtorna ska det stå ett brudpar:)

• Mrs Baom

Vi fick önska präst, men det är ingen garanti för att vi får honom, Vi hoppas!! Skulle vara trist att bli tilldelad en präst som inte har nåt enda angagemang tycker jag...

• Mrs Baom

Vi skickar ut våra inbjudningar i början på februari, då vi alla här har valt att ha vårt bröllop mitt i industrisemestern så vill jag vara säker på att folk vet vad som gäller den 1 agusti;):)

Hur många kommer ni att bjuda?? vi är uppe i 77 nu, men då är jag å min M2B inräknade också:)

• Mrs Baom

Jag gör våra inbjudningskort själv, och det är mycket jobb, men väldigt kul!!

Jag ska också beställa min brudklänning från nätet och det är mellan 6 - 12 veckors leveranstid på den så det börjar bli dax att beställa snart, ska bli så kul!!

Mina tärnor, jag har två stycken, får ha på sig vilken typ av klänning de vill har jag sagt. Jag kommer inte betala för klänningarna så de får välja lite som de vill, men jag har lagt in önskemål om att de ska gå i silver eller ha silverdetaljer då vårat tema är vitt och silver. Nu tror jag att de kommer köpa klänningar som matchar varandra då det är mina bästa vänner, men det är inget krav alls. Bara de kommer är jag glad och nöjd. Vi har ingen dresscode på själva bröllopet heller utan skriver att klädseln är valfri, hur gör ni med det?

Nu ska jag gå å ta hand om sjuk 2-åring. Men vi höras snart igen här på tråden:)

• Mrs Baom

Mörk kostym och aftonklänning låter väldigt fint!!(om jag fick bestämma allt själv kanske vi också skulle ha det...;)) tror det beror lite på vilken typ av bröllop man har, vi ska ha vår fest ute på en loge och vigseln i en liten kyrka p ålandet, så valfri klädsel känns som det rätta:)och känner man att man är till sitt snyggaste i ett par mysbyxor så låt gå för det då:) bara att de kommer är det som betyder nåt för oss, men det är som sagt länge kvar än så kanske att vi ändrar oss till kavaj, men troligast så blir det som vi tänkt från början, valfri klädsel:)

Nån annan som bestämt dress-code än??

• Mrs Baom

Jag ger mina tärnor ett smycke var från Pilgrim, de är jättefina och så går de i vitt och silver, precis som resten av vårt bröllop:)

Jag håller med er om dress-coden. Har man skrivit mörk kostym, eller långklänning och detta inte respekteras så tycker jag det är dåligt!! Vi som har valt valfri klädsel får stå vårt kasst, haha:) men då har vi inte heller något direkt påkostat bröllop utan ca 300kr per gäst.

Ha det så gott allesammans, vi höras här på tråden igen:)

• Mrs Baom

Jag tycker det är jättekul att vi är så många som ska gifta oss på samma dag!! Hoppas verkligen att ni stannar kvar här på tråden så vi kan följas åt tills den stora dagen kommer!!

Här i Värmland där jag bor så har det kommit 3dm snö, så det känns ganska långt bort med 1/8, men den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge, eller hur var det nu då??;)

• Mrs Baom

Ja åka till IKEA på en lördag är inte så kul alltid..., vi har varit på barnkalas idag, vår dotter är 2,4 år och hon som fyllde blev 5 år. Det var 12 ungar på kalaset och alla skulle åka pulka i MASSOR av tösnö... jag är så trött nu så gymmet kan vänta i ett par dagar, jobbigare än man tror att leka i snö:)men det var väldigt kul att åka pulka:)

Ha en fortsatt bra helg!!

Svar på tråden 1/8-09