• Snoris

Svärisarna

Läser om flera som verkligen har problem med sina svärföräldrar. Tycker det låter fruktansvärt jobbigt.

Jag tycker jättemycket om mina svärisar. Visst dom kan gå mig på nerverna ibland men i det stora hela är dom kanon.

Vad har ni andra för relation till era partners föräldrar? Kommer ni överens eller tar dom upp all er energi till att "kräkas" över dom? Och vad iså fall gör att ni inte tål varandra och/eller vad gör dom så bra?

• Svar på tråden Svärisarna
  • stenbruden

Min sk svärmor behagade inte att komma på bröllopet och hon har inte gratulerat oss än... Vi gifte oss den 6 juni! Hon ringde till min tärna två veckor innan bröllopet och sa att hon inte kommer, min man ringde upp henne och den förklaringen hon gav gjorde honom skitlessen och förbannad. När han ifrågasatte och gick åt henne blev hon uppenbarligen sur då hon inte ens har skickat ett kort med ett enkelt grattis... Så hon kan fara åt h****

Släkten är värst!!!

Min mans pappa är borta sedan många år tyvärr.

• Tea80
    stenbruden skrev 2008-09-30 11:00:39 följande:
    Min sk svärmor behagade inte att komma på bröllopet och hon har inte gratulerat oss än... Vi gifte oss den 6 juni! Hon ringde till min tärna två veckor innan bröllopet och sa att hon inte kommer, min man ringde upp henne och den förklaringen hon gav gjorde honom skitlessen och förbannad. När han ifrågasatte och gick åt henne blev hon uppenbarligen sur då hon inte ens har skickat ett kort med ett enkelt grattis... Så hon kan fara åt h****Släkten är värst!!!Min mans pappa är borta sedan många år tyvärr.
    Fy vad trist...
  • chamor

Vi har en jättebra relation. Flera år innan vi blev ihop (var bästa vänner) kallade jag hans föräldrar för svärföräldrar och de mig för svärdotter. Vilket min nuvarande man då inte alls tyckte om Träffar dem varje vecka. De är ganska gamla så känns lite som man får passa på för de är ingen garanti att vi har dem kvar så länge tyvärr... Men så är det väl med livet i stort att man ska njuta eftersom man inte vet vad morgondagen för med sig..

• pandis81

önskar också att jag kunde träffa mina varje vecka. Men då vi bor på varsin ort med 20 mil mellan så blir det att vi åker ner på helgerna när det inte är massor med andra saker planerade. men vi missar aldrig en födelsedag.

• stenbruden

Det roliga är att min mans bror ska tydligen gifta sig nu i oktober (har hört via omvägar!!) och det bröllopet ska hon givetvis vara med på... Hon planerar och fixar för det.

Som tur är har han en mysig syster som vi träffar, annars är hans sida helt absurd..

• Snoris

Stenbruden: Usch, vad hemskt. Låter som ni inte är bjudna. Hur tar din man de?

• Vitt guld

stenbruden: Fy, vad tråkigt! Har nåt hänt eftersom hon går på ena sonens bröllop men inte den andra..?

• stenbruden

Detta är ju en lång histora så nu känner vi bara att det är skönt att slippa dom helt och hållet.

Nä vi är inte inbjudna Skulle nog fått ett samtal eller inbjdan i så fall, bröllopet är den 10/10...

• didis

Låter fruktansvärt jobbigt att inte ha en bra relation med svärföräldarna!

Speciellt om man har barn tillsammans är det ju personer som är svåra att sluta umgås med.

Min svärmor är kanon, svärfar har börjat bli gubbig men maken har svårare för honom än vad jag har. Svärmor fick bara söner så hon har givit bort en del släktsmycken och liknande till mig och svägerskan (och till våra barn förståss).

Vigselringen tex kommer antagligen att vara hennes mormors vigselring (om den passar).

Vi ringer varandra ibland bara för att prata skräp, hon är kanon!

• valkyriana

Har en underbar svärmor. Men visst- hon är min mans mamma och ser kanske honnom i lite för rosaskimrande ljus då och då.

Men jag kunde inte ha valt en bättre svärmor

Svärfar är bra han med.

Svar på tråden Svärisarna