• Snoris

Svärisarna

Läser om flera som verkligen har problem med sina svärföräldrar. Tycker det låter fruktansvärt jobbigt.

Jag tycker jättemycket om mina svärisar. Visst dom kan gå mig på nerverna ibland men i det stora hela är dom kanon.

Vad har ni andra för relation till era partners föräldrar? Kommer ni överens eller tar dom upp all er energi till att "kräkas" över dom? Och vad iså fall gör att ni inte tål varandra och/eller vad gör dom så bra?

• Svar på tråden Svärisarna
  • pandis81

jag kommer jättebra överens med mina svärföräldrar dom ser mig som en av deras egna och det är jätteskönt. Visst ibland kan det väl bli jobbigt men kanske inte så konstigt. alla har dåliga dagar, jobbar mycket och flera barn att hålla reda på. Så jag klandrar ingen. Gillar dom jättemycket.

• tempest

Hade gärna haft det så man kunde tycka om med.
    Just nu har jag kommit till punkten då jag ler och försöker verka glad när svärmor är här och hälsar på, men tycker att hon lika bra kan stanna hemma.

Kan ge ett exempel,
    Vi var på hennes födelsedag köpte henne fina handgjorda snappsglas och en dekrationsfågel att ha i trädgården.
    Då var min sambo världens bästa och hon var så glad att HAN hade köpte dom, hon ska tänka på HAN. Och de ska vara så kul att komma och hälsa på HAN nu i oktober. Och fick frågan om HAN ville åka till london så sa han att han får höra med mig och då kom hennes svar; jag förstår om du vill stanna hemma med henne, annars får hon VÄL följa med. Sen när man sagt åt henne jag är allergiskt mot en viss mat, men oj då råkar hon laga de endå.

Min sambo är även trött på henne, så vi försöker anstänga oss till fullo när vi träffas där.

• pandis81

Det låter inte alls roligt mer jobbigt och frustrerande... måste vara jobbigt när man planerar att gifta sig. tråkigt att gifta in sig i en familj man inte tycker om förutom att man älskar sonen..

tempest skrev 2008-09-30 10:23:12 följande:
    Hade gärna haft det så man kunde tycka om med. Just nu har jag kommit till punkten då jag ler och försöker verka glad när svärmor är här och hälsar på, men tycker att hon lika bra kan stanna hemma. Kan ge ett exempel, Vi var på hennes födelsedag köpte henne fina handgjorda snappsglas och en dekrationsfågel att ha i trädgården. Då var min sambo världens bästa och hon var så glad att HAN hade köpte dom, hon ska tänka på HAN. Och de ska vara så kul att komma och hälsa på HAN nu i oktober. Och fick frågan om HAN ville åka till london så sa han att han får höra med mig och då kom hennes svar; jag förstår om du vill stanna hemma med henne, annars får hon VÄL följa med. Sen när man sagt åt henne jag är allergiskt mot en viss mat, men oj då råkar hon laga de endå.Min sambo är även trött på henne, så vi försöker anstänga oss till fullo när vi träffas där.
  • tempest

Bara hon själv som drabbas, Hon måste klippa av navelsträngen någon gång. Han är för gud skull 30 år gammal.

Tänk dig då ena dagen så, andra dagen värsta gulligullet.
    *suck*

De är illa när sambon säger att han hellre spenderar semestern med mina föräldrar än sina egna. (då mina föräldrar skämtar och har sig, och hans är så här stela högfärdiga och man måste sitta ner och äta middag i tre timmar)

• Tea80

är min svärmor som tar all min energi...men i det stora hela så ses vi inte så ofta längre så jag slipper lägga ner min ork på det hela...

Hon är aldrig nöjd med mig,i hennes ögon är jag för tjock,har för tråkig frisyr, för lat,för hård mot barnen, städar inte tillräckligt bra,stryker inte bra,manglar inte bra,tvättar inte fönsterna bra....osv osv...hon kan komma hit hför att passa våra barn o när man komme rhem så har hon möblerat om i köket,stukit om våra kläder..ink underkläder...Ja listan kan bli lång på saker man blir trött på...
    Kankse låter som en dröm att hon gör saker åt oss....men tro mig det är det inte..

• Snoris

Tempest: Låter jättejobbigt verkligen. Kan inte vara lätt när man är "osynlig". Skönt att han trivs med dina föräldrar iaf.

• Snoris

Tea80: Herregud, vad kul att höra att man näst intill är värdelös. Menar hon det elakt eller tror hon att hon kanske menar väl?

• Tea80
    Snoris skrev 2008-09-30 10:37:56 följande:
    Tea80: Herregud, vad kul att höra att man näst intill är värdelös. Menar hon det elakt eller tror hon att hon kanske menar väl?
    Hon tror nog att hon menar väl....
  • Vitt guld

Min sambos släkt är alla underbara, men svärmor är tyvärr som ett svart moln. Kommer väl hyfsat överens, men det är lite ansträngt, och hon har lite svårt att acceptera vissa av våra beslut och vill lägga sig i lite. Fick nyligen höra att typ alla i släkten tycker att hon är lite... som hon är! Det var skönt, började ju fundera om det var mig det var fel på.

• Igia

KOmmer jättebra överrens med mina svärföräldrar. Som alla säger, klart men blir lite trött och irriterad ibland men det blir mest när vi är i deras sommarhus tillsammans allihop så efter en fyra dgr då börjar jag tröttna. Då tar min sambo med mig iväg och så gör vi nåt själva och så är allt bra igen

Svar på tråden Svärisarna