• september2009bröllop

varför denna fixering av vad folk tjänar??

som rubriken löd varför fixerar ni vid att öppna trådar om vad folk tjänar? ses som fruktansvärt ofint i mina ögon.. spelar det nån roll vad andra tjänar? det kan va kul att veta vad andra arbetar med men att fråga vad dem tjänar är väl att gå lite för långt??

• Svar på tråden varför denna fixering av vad folk tjänar??
  • september2009bröllop

de va inte meningen att någon skulle ta illa vid sig.. själv klart pratar an om vad man vill och läser de trådar man själv vill..

• Im yours

Precis, ignorera, eller referera. Ha en bra helg!

• Tjolinti

Visst ett forum du får prata om vad du vill men detta är väl ett bröllopsforum eller har jag tappat bort mig helt?

• passionsblomman

Absolut ingen anledning att ta illa vid sig!

Men jätteintressant att fundera över vad man tycker är ok att diskutera och inte. En vännina till mig har flyttat till USA sedan ett antal år tillbaka. Hon har insett att det är mer tabu i Sverige att prata om pengar än om något annat,medan sex och nakenhet är mer tabu där.

Själv är jag inte alls van att diskutera med folk jag inte ser och hör, men har upptäckt att det ju är riktigt roligt...
    Min son undrar om inte datorn blir ledig snart

• chamor

Hejsan. Det är jag som startat en av trådarna som diskuteras här.. Det är frivilligt att skriva sin lön i en tråd coh kan till viss del förstå att ni reagerar på det.

Jag tycker det är intressant att se vad olika yrken inbringar för inkomst och också hur olika det är på olika kommuner inom olika yrken. Jag, som vill byta jobb, tycker också det är intressant att få inserpation om yrken jag inte ens visste fanns och dessutom kunna få en översikt över vad dessa jobb kan generera för inkomst. Ber om ursäkt om ni stör er på det men vi är många som också verkar tycka att det är intressant.

• chamor

Kan ju också tillägga att trist om ni känner det som en tävling. Tyvärr är många "viktiga" jobb som t.ex. vården vidrigt betalda och andra mindre viktiga kontorsjobb (no offence) bra betalda... Men det är inte trådens fel..

• anne på grönkulla

Det är ju faktiskt frivilligt att delta.

ronney skrev 2008-09-27 17:30:30 följande:
    visste inte ens att folk startat sånna trådar.. hur ofta man gör annat än sover i sovrummet är inte heller nått man vädrar för folk på forum enligt min mening och vad man stör sig på hos sin blivande tycker jag man kan ta upp med honom.. antar att privatliv inte finns på bt?
    Skämt åsido, jag kan förstå din poäng om att det ä rrätt irrelevant. men det är väl ganska många andra trådar också? Jag bryr mig mycket marginellt om blommor och färgteman, jag läser inte såna trådar och bidrar inte i dem. Vad är skillnaden?
  • Henriks älskling

Jag tycker att det är lite konstigt att folk diskuterar sina löner i ett forum, men blir ännu mer paff när jag ser dem fläka ut sin släkt/man/blivande man, etc. på nätet. Förstår inte, och skulle aldrig göra det mot någon i min närhet.

• Duchess

Eftersom min inkomst är en offentlig uppgift så har jag inga problem med att berätta vad jag tjänar, även om jag inte går runt och pratar om det varje dag. Däremot har jag, precis som du, svårt att förstå när man lämnar ut privata detaljer om människor i sin närhet och sin egen relation.

Henriks älskling skrev 2008-09-28 14:45:23 följande:

Jag tycker att det är lite konstigt att folk diskuterar sina löner i ett forum, men blir ännu mer paff när jag ser dem fläka ut sin släkt/man/blivande man, etc. på nätet. Förstår inte, och skulle aldrig göra det mot någon i min närhet.
  • Alla goda ting är tre

kan ju vara bra att ha lite koll vid ev. löneförhandling. Skulle absolut haft hjälp att få upp min lön om jag haft bättre koll på löneläget när jag skrev kontrakt.

• Melis

Jag antar att alla har en fri vilja, vill man inte diskutera vissa delar av sitt liv så behöver man inte det men man ska låta andra göra det om de vill...utan att starta en tråd som handlar om hur "töntiga, onödig välj vilket ord du vill" andra är för att de vill diskutera just dessa saker.

Själv tycker jag att denna tråden är minst lika onödig som de som diskuterar löner etc...jag deltar inte i dem diskussionerna men låter de som vill göra det utan att se ner på dem.

Välj de trådar du vill skriv i och låt bli de du tycker är onödig

• Melis

detta var en genell uppmaning till alla och inte TS

• Henriks älskling

Hmmm... kan då inte låta bli att svara att den som inte gillar DENNA tråd kan låta bli att läsa/skriva i den. ;)
    Sorry, vill inte mucka gräl, men det är ju lite det du säger...

Peace

• Melis

Ja men klankar man ner på andra trådar så tycker jag jag har rätt att klanka ner på denna....

• Henriks älskling

Haha... iofs. :)

• Melis

Det är rätt roligt att tänka sig att vi löser sådana världsproblem här på BT, kanske ska ge oss i kast med att lösa USAs finanskris...hiihih

• Henriks älskling

Mmm... tror att man skulle kunna få en hel del gjort om man slog ihop alla kloka hjärnor och allt engagemang här på BT och lade det på något "viktigt". :)

• annape84

Äsch bröllop är visst viktigt =)

• Melis

Ja det är viktigt men om andra saker inte är bra så blir det inga bröllop...så det är egentligen lite bakgrundsarbete för att bröllop ska kunna bli av och bli bra heheh

• annape84

Jag tar mer än gärna mot all information och tips du kan ge..

Melis skrev 2008-09-28 21:38:30 följande:
    Ja det är viktigt men om andra saker inte är bra så blir det inga bröllop...så det är egentligen lite bakgrundsarbete för att bröllop ska kunna bli av och bli bra heheh
Svar på tråden varför denna fixering av vad folk tjänar??