• mid2009

hjälp ang pris på fotograf

Hej på er alla
    Behöver lite hjälp ang priset på våran ev fotograf.
    Vi ska gifta oss på midsommar nästa år. Vi skulle få betala 6000 kronor för fotografen, då ingår detta
    - bilder före och under vigsel
    - mingelbilder på bröllopsgästerna
    -1 konsulation med fotografen innan bröllop
    - Förslag på fotoalbum
    - Minst 100 bilder,
    Så vad tycker ni? absolut jättedyrt eller billigt?

• Svar på tråden hjälp ang pris på fotograf
  • Tidsmaskin

Verkar normalt tycker jag! Kolla upp hur du får bilderna, på cd eller på pappaer, i album osv. Ingår någon förstoring?

• mid2009

Vi får bilderna på cd-skiva, nej ingen förstoring ingår. Så det är ju ett minus.

• september2009bröllop

kolla även hur mycket de kostar om ni vill ha fler utöver de 100 bilderna

• mid2009

ja har pratat med en annan tjej som hade samma fotograf och hon fick över 400 bilder, så 100 bilder är ett minimum. Men det ska ja absolut kolla upp

• Lajsan

Vi betala 6000:- och fick en cd med alla bilder=1034 st, hon var med och tog bilder före vigsel, under vigsel, efter vigsel med häst och vagn och ändra fram till första talet och då kommer vi även få en stor inbunden bok innehållande ca 200 bilder.

• Linn74

Låter som ett bra pris. Men kolla vad det är för upplösning på bilderna ni får. Lågupplösta bilder funkar OK om man bara ska titta på dem på datorn. Vill ni kunna framkalla/skriva ut själva, så krävs det högupplöst.

• Vitt guld

De 100 bilderna ni får - är de högupplösta och får ni i så fall framställa så många egna kopior som ni vill? Är det så låter det väldigt billigt, förutsatt att fotografen är duktig alltså.

Däremot, om det är lågupplöst och/eller ni får inte göra kopior själv utan måste beställa genom fotografen måste ni kolla upp vad detta kommer att kosta i så fall.

• mid2009

Tack så mycket för era svar, har skickat iväg ett mail till fotografen och frågat om allt sånt med kopior och vilken upplösningen, det hade jag inte tänkt på !!. Jag tackar o bugar

• Comfortably numb

tycker inte det är för dyrt iaf, men det beror ju lite på hur erfaren fotografen är? vi lägger lite mer på fotograf, men hon är jätteduktig och har fotat en herrans massa bröllop, så vi är i goda händer

Svar på tråden hjälp ang pris på fotograf